Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen alistava käytös

Vierailija
25.06.2015 |

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä kolme vuotta ja olen huomannut ikävän piirteen miehessäni..

Itselläni on jonkin verran huono itsetunto ja on ollut masennusta ja tällä hetkellä olen työtön (etsin siis aktiivisesti töitä).

Mieheni ei tunnu sietävän jos minulla on ollut mukavaa jossain viihteellä tms, missä käyn siis todella harvoin, mies käy ulkona enemmän. Aina kun minulla on ollut mukavaa, niin seuraavat pari päivää mies kohtelee minua huonosti, korottaa ääntään ja loukkaa sanoillaan ja tuntuu että pitää täytenä idioottina.

Mitä hittoa oikein voin tehdä?? Olen todella herkkä itkemään ja tuntuu että joudun kovettamaan luonnettani koko ajan eikä se ole ollenkaan minun kaltaistani toimintaa. Mies tietää itkuherkkyyteni ja tuntuu että käyttää sitä hyväkseen.

Olen sanonut että en kaipaa toista isää, en ole hänen käskytettävissä enkä ole idiootti!

Onko mies narsistinen vai mikä tässä on kyseessä? En jaksa tuollaista käytöstä. Ihan kuin mies haluaisi että itsetuntoni ei paranisi koskaan. Teen kaikkeni jotta se paranisi ja on parantunutkin kiitos parin kaverini tsemppausten, mutta mies ei tunnu sietävän että olen välillä jopa hyvällä tuulella!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 08:56"]

Täällä sama. Tässä kohtaa kun olemme olleet yhdessä vuoden olen päättänyt olla tässä suhteessa, jotenka en juurikaan käy baareissa yns. Helpompaa niin. Mies ei koskaan käy, on minua kyllä huomattavasti vanhempi. Meillä on pohjalla kuinka suhteemme alkoi (molemmat olimme varattuja) ja mitä mies aikoinaan nuorena minun ikäisenä haki baarista. En koe 'menetystä' mitenkään suurena, käyn kyllä ehkä vielä joskus (varmastikkin) baareissa,mutta pääsääntöisesti näen kavereita meillä tai kavereiden luona tai harrastuksissa. Koita samaa. Meillä kaikki muuttunut paremmaks! Ei kaivella riitaa aivan turhasta, kumpikaan ei loukkaannu. Hyväksy että miehesi on kontrolloiva tai etsi uusi mies. Minä tein ensimmäisen, enkä kadu. Jos alan katua lähden tästä suhteesta tietäen että minä yritin kaikkeni. Meillä myös puhelimeni on avoin ja mieheni saa koska vain katsoa sitä, myös minä mieheni puhelimen. Kavereideni luona ollessani vastaan aina puhelimeen vaikka vain nopeasti että 'olen nyt Tiinalla tässä on juttu vähän kesken.' Suhteita on monenlaisia, meillä on tälläinen. Olemme tässä molemmat tyytyväisiä, se on pääasia. Muut saavat rauhassa ihmetellä.

[/quote]

Mun mielestä todella huono neuvo! Jos joku asia ei tunnu itsestä hyvältä tai tuntuu rajoittavalta, puhutaan nyt kuitenkin ihan asiallisesta käyttäytymisestä/ulkona käymisestä / kavereiden tapaamisesta, niin silloin ei ole oikein, että käyttäytymistä aletaan muuttamaan ja varomaan toista miellyttääkseen! Se on itsensä unohtamista ja siitä ei hyvä seuraa! Minusta toista saa ja pitää haastaa muuttumaan ja kehittymään!

Vierailija
2/14 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta AINA pitäisi lähteä siitä, että toiselle ilmaistaan, että hänen käyttäytymisensä on loukkaavaa ja epäasiallista, eikä vain sietää sitä ja koetaa pidättää itkua loukkausten edessä! Oletko, ap, koskaan sanonut siitä miehellesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 08:56"]Täällä sama.
Tässä kohtaa kun olemme olleet yhdessä vuoden olen päättänyt olla tässä suhteessa, jotenka en juurikaan käy baareissa yns. Helpompaa niin. Mies ei koskaan käy, on minua kyllä huomattavasti vanhempi.
Meillä on pohjalla kuinka suhteemme alkoi (molemmat olimme varattuja) ja mitä mies aikoinaan nuorena minun ikäisenä haki baarista.
En koe 'menetystä' mitenkään suurena, käyn kyllä ehkä vielä joskus (varmastikkin) baareissa,mutta pääsääntöisesti näen kavereita meillä tai kavereiden luona tai harrastuksissa.

Koita samaa. Meillä kaikki muuttunut paremmaks! Ei kaivella riitaa aivan turhasta, kumpikaan ei loukkaannu. Hyväksy että miehesi on kontrolloiva tai etsi uusi mies. Minä tein ensimmäisen, enkä kadu. Jos alan katua lähden tästä suhteesta tietäen että minä yritin kaikkeni. Meillä myös puhelimeni on avoin ja mieheni saa koska vain katsoa sitä, myös minä mieheni puhelimen. Kavereideni luona ollessani vastaan aina puhelimeen vaikka vain nopeasti että 'olen nyt Tiinalla tässä on juttu vähän kesken.'

Suhteita on monenlaisia, meillä on tälläinen. Olemme tässä molemmat tyytyväisiä, se on pääasia. Muut saavat rauhassa ihmetellä.
[/quote]
Ei ole todellista. Joudut jopa itse selittelemään valintojasi. Lakkasit elämästä ja tekemästä kivoja juttuja, luovuit yksityisyydestäsi ja lojaaliudestasi ystäviäsi kohtaan jotta voit jatkaa suhdetta, jossa sinua alistetaan?

Onnea! Sehän kuulostaa onnelliselta parisuhteelta. Kantaa varmaan pitkälle..

Vierailija
4/14 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 08:56"]Täällä sama.
Tässä kohtaa kun olemme olleet yhdessä vuoden olen päättänyt olla tässä suhteessa, jotenka en juurikaan käy baareissa yns. Helpompaa niin. Mies ei koskaan käy, on minua kyllä huomattavasti vanhempi.
Meillä on pohjalla kuinka suhteemme alkoi (molemmat olimme varattuja) ja mitä mies aikoinaan nuorena minun ikäisenä haki baarista.
En koe 'menetystä' mitenkään suurena, käyn kyllä ehkä vielä joskus (varmastikkin) baareissa,mutta pääsääntöisesti näen kavereita meillä tai kavereiden luona tai harrastuksissa.

Koita samaa. Meillä kaikki muuttunut paremmaks! Ei kaivella riitaa aivan turhasta, kumpikaan ei loukkaannu. Hyväksy että miehesi on kontrolloiva tai etsi uusi mies. Minä tein ensimmäisen, enkä kadu. Jos alan katua lähden tästä suhteesta tietäen että minä yritin kaikkeni. Meillä myös puhelimeni on avoin ja mieheni saa koska vain katsoa sitä, myös minä mieheni puhelimen. Kavereideni luona ollessani vastaan aina puhelimeen vaikka vain nopeasti että 'olen nyt Tiinalla tässä on juttu vähän kesken.'

Suhteita on monenlaisia, meillä on tälläinen. Olemme tässä molemmat tyytyväisiä, se on pääasia. Muut saavat rauhassa ihmetellä.
[/quote]
Unohdit itsesi ja aloit elämään toista ihmistä varten. Näinköhän olet onnellinen hetken päästä.

Vierailija
5/14 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkauden ei ole tarkoitus satuttaa ja saada sinut itkemaan...  Rakkaus on ihana asia joka saa sinut onnelliseksi ihan joka paiva. 

Jos sinua pelottaa, ettet loyda uutta miesta? Ihan oikeesti. Yksin on parempi kuin huonossa suhteessa. Ja tietenkin loydat uuden!!!

Vierailija
6/14 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Don't change for anyone! on mita sanon omille lapsilleni. Silloin ei ole asiast oikein jos taytyy ruveta muuttamaan kaytostaan ja lopettaa tekemasta asioita joista nauttii. 

Vierailija
7/14 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 09:04"]Minusta AINA pitäisi lähteä siitä, että toiselle ilmaistaan, että hänen käyttäytymisensä on loukkaavaa ja epäasiallista, eikä vain sietää sitä ja koetaa pidättää itkua loukkausten edessä! Oletko, ap, koskaan sanonut siitä miehellesi?
[/quote]

Samalla tavalla miehestä Ap:n käytös ei ole kivaa. Joitain asioita ei vain voi muuttaa, silloin pitää hyväksyä asia ja itse muuttua tai lähteä suhteesta.
Elämä ei aina ole mustavalkoista.
Enkä näe mitä Ap tästä menettäisi jos KOITTAISI. Jos ei tunnu hyvältä voi todeta ettei ratkaisu ollut vedenpitävä

Nro. 6

Vierailija
8/14 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joudu selittelemään itselleni mitään. Olen ihan sinut asian kanssa.
Enkä ole laiminlyönnyt kavereitani, näen heitä todella paljon. Jos en lähde baariin, en koe sitä etten olisi lojaali..
Alistaminen on vahva sana, en käyttäisi sitä. Tämä oli oma päätökseni, jonka koin helpottavan elämääni.
Saan tästä suhteesta niin paljon että pieni 'uhraus' on sen arvoinen.

Vierailija
9/14 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: Sanonut olen mitkä asiat loukkaa, mutta sama mitä sanon saan aina kuulla valittavani ja että ei jaksa taas kuunnella.. Koita siinä sitten rakentaa mitään järkevää keskustelua kun kaikki mitä sanon on valittamista.

Eilen sain myös kuulla että minun täytyy ansaita seksiä! Olen siis näköjään koirakin? Raivostuttavaa!!

Vierailija
10/14 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ongelmasta keskusteleminen ei auta, keskity niihin hyviin puoliin joiden vuoksi pysyt hänen rinnallaan tuosta kiusaamisesta huolimatta.

Vierailija
11/14 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä koskaan tullut ajatelleeksi, että se olet SINÄ itse, joka valitset kumppanisi. Älä nyt aloita selittämämällä, kuinka ihana se mies muuten on , sillä ei 'ihana mies' kohtele koskaan naista noin ikävästi. Äläkä selitä sitä, kuinka kovasti sinä rakastat sitä, sillä juuri sinun 'rakastamisen' vuoksi mies uskaltaa kohdella sinua niin törkeästi.

Omapa on valintasi jos jäät hänen haukuttavaksi.

Vierailija
12/14 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se mieskin on epävarma ja kokee uhaksi asiat jotka tekevät sinut onnelliseksi mutta eivät ole lähtöisin hänestä . 

Vierailija
13/14 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismista nyt tuskin ainakaan on kyse. Pikemminkin kusipäisyydestä ja ehkä miehen huonosta itsetunnosta. Se voi ajan myötä joko pahentua tai parantua; onko kolmen vuoden aikana tapahtunut muutosta jompaan kumpaan suuntaan?

Mun mies oli vähän samanlainen. Ei koskaan toivottanut hauskaa iltaa, ei halunnut kuulla kuinka ilta oli mennyt jne. Myös ihan suoraan sanoi, ettei halua mun käyvän yksin missään ja suorastaan epäili mua pettämisestä. Olen tehnyt lujasti töitä kitkeäkseni nuo piirteet miehestäni, ja osittain onnistunutkin. Taustalla mieheni käytöksessä oli se, että oli joutunut aiemmin petetyksi. Ilmaisin selvästi, että en hyväksy hänen syyttävän minua sellaisesta mitä en ole tehnyt. Tein myös asioita ihan päinvastoin, kuin mieheni toivoi: niin gynekologi, hieroja kuin pt:kin ovat kaikki miehiä; ihan tarkoituksella. Vitsailen myös estoitta unelmamiehistä jne. Ajattelen sen toimivan siedätyshoitona, ja näin on myös tapahtunut. Mustasukkaisuus on vähentynyt ja nykyään mieheni jopa toivottaa hauskaa iltaa. Työtä se tosin on vaatinut, mieti jaksatko sitä, ap ja onko suhteesi sen avoinen.

Vierailija
14/14 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama.