Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sota tulee, joutuuko 61 vuotias isäni sotaan?

Vierailija
12.02.2022 |

Jos tai kun sota leviää Ukrainasta muualle Eurooppaan, joutuuko isäni joka on 61 vuotias lähtemään sotaan? Jostain muistelisin, että 60 vuotta olisi jokin ikäraja. Mieheni lähtee ja on kaiketi jopa hieman innoissaan. Minua tämä kauhistuttaa.

Kommentit (300)

Vierailija
101/300 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunis on kuolla kun joukkosi eessä urhona kaadut, taistellen puolesta maan, puolesta heimosikin!

Vihapuhetta ja ilmiannettu.

miten niin vihapuhetta? Ateenalaisten laulu , jota ainakin meikäläinen joutui koulussa laulamaan ihan kyllästymiseen asti. Sibeliuksen säveltämä.. tämän tunteminenhan kuuluu ihan yleissivistykseen

Joo, mutta jos sen myöntää, niin kyllä siitä ainakin sakot saa.  

Vierailija
102/300 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko korona-aika jotenkin omalta osaltaan sotkenut ihmisten mielen tasapainon ja järjen, kun tällaista yhtäkkiä tulee joka tuutista?

Saa näitä asioita miettiä ja pohtia, ei siinä ole mitään väärää.

Saa, mutta liikaa pohtiessa tulee todennäköisesti rikkomaan oman mielenrauhansa. Ja samalla antaa ns. voiton sille taholle, joka haluaakin, että pohdit näitä asioita.

Niin, älykkäämmät on tehneet havainnot jo aikaa sitten, esimerkiksi Helena Petäistö on asiasta julkisuudessakin puhunut.   Minäkin monta vuotta sitten tulin siihen tulokseen että sitä saa mitä tilaa,  Jos enemmistö haluaa niin ei sille mittään voi.  Jos ei voi niin eipä se kannata itseään uhrata turhuuteen.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/300 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat selvästi jo kyllästyneet jauhamaan koronasta ku nyt on muotia jauhaa sodasta. Toisaalta niinhän se on mennyt maailman sivu että vuoronperään kohkataan sodista ja kulkutaudeista.

Niin kerta.   Ja jokakerta on kulkutauti tullut ja sota säännöllisesti, johtuuko siis kulkutaudit ja sodat kohkaamisesta ?   Tottakai, koska kulkevat yhdessä.  

Vierailija
104/300 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä noilla yli nelikymppisillä perusrivimiehillä mitään sijoituksia ole. Nuoremmille ikäluokille se rynkky käteen lyödään. Sitten kun yli nelikymppisiä aletaan tarvitsemaan niin ollaan jo aika pissisessä tilanteessa ja kaatuneita tai haavoittuneita on aikamoinen kasa. Eri asia sitten jos on upseeri. 

Entä jos on Kristitty eikä voi tappaa toista ihmistä?

Onneksi vastassa olisi vain venäläisiä, ei ihmisiä, joten tuota ei joutuisi pohtimaan.

Olipa rumasti ja epäinhimillisesti sanottu. Tavallisia, samanarvoisia ihmisiä tässä kaikki ollaan. Ei ole tervettä, jos tavalliset ihmiset nostavat itseään täysin perusteettomasti jalustalle ja latistavat toisten ihmisarvon.

Niinpä työttömät ovat syyllisiä työttömyyteen ja tavalliset reserviläiset syyllisiä sotiin.  Hyvät ihmiset eivät koskaan ole syyllisiä, eikä ainakaan voittajat.  

Vierailija
105/300 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös jokainen armeijan käynyt ole saanut kirjeen, jossa kerrotaan oma asemapaikka

Joo mulle tuli kirje missä määrättiin asemapaikka ja tehtävät :

Rioon Copacabanan rannalle aurinkotuoliin istumaan, cuba libre käteen, nuori senhorita polvelle ja musta nänni suuhun.

Kyllä siinä työnsarkaa on yhdelle miehelle, ei ne senhoritat sieltä ihan heti lopu. Mutta en minä valita.

Hyvä sotasuunnitelma, jos ehtii toteuttaa.  

Vierailija
106/300 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, ap. Jos sota syttyy, tässä maassa ei ennätetä reagoida mitenkään eikä kukaan joudu/pääse minnekään. Venäjä pistää Suomesta valot ja viestintävälineet sammuksiin ja siinäpä sitä pimeässä ja kylmässä ihmetellään, että mitä nyt.

No, minäpä kerron.  Pannaan netti ja puhelin kiinni. Sitten agrigaatti käyntiin, niin tulee valo.  Jos on sähkölämmitetty talo, niin kannattaa olla naapurin kanssa hyvissä väleissä, muuten tulee vilu. 

Vierailija
107/300 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisesti ei haittaisi yhtään kun Tinder-miehet laitettaisiin tykinruuaksi.

Niin, hyvä, mutta se on arpapeliä, jos tinderin perusteella ammutaan voipii nimittäin sattua vaikka sinuun.  

Vierailija
108/300 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lotta-järjestö lakkautettiin Moskovan välirauhan ehtojen perusteella vuonna 1944 Liittoutuneiden valvontakomission vaatimuksesta vuonna 1944.  Lotat vapauttivat noin 25 000 miestä sotilaallisiin tehtäviin. Sen jälkeen nimeksi tuli Suomen Naisten Huoltosäätiö ja vuonna 2004 tuli nimeksi Lotta Svärd Säätiö.

Sotien ajan lottia ja pikkulottia on nyt elossa alle 10 000.

Vierailija
109/300 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että armeijan käyneitä naisia pakotetaan mihinkään, vaikka "reservissä" ovatkin. Vapaaehtoista se on ollut alusta asti ja taatusti on tositilanteessakin.

Minusta on jotenkin älytön ajatus että mies ja vaimo lähtisivät yhdessä "sinne jonnekin" sotimaan. Muija siellä nalkuttamassa niin mitä siitäkin tulisi.

Vierailija
110/300 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, ap. Jos sota syttyy, tässä maassa ei ennätetä reagoida mitenkään eikä kukaan joudu/pääse minnekään. Venäjä pistää Suomesta valot ja viestintävälineet sammuksiin ja siinäpä sitä pimeässä ja kylmässä ihmetellään, että mitä nyt.

Jäämeren tukikohdissa ydinkärjet osoittaa suoraan Helsinkiin, Kaakkois-Suomeen ja Tikkakoskelle. Ei suomalaiset ehdi sanoa tai tehdä yhtään mitään kun koko maa on levinnyt taivaan tuuliin. Että ihan turha edes miettiä mitään liikekannallepanoa. Jälkeenjääneet ja Mannerheimin hengessä toimivat Suomen puolustusvoimien pääjehut ovat pudonneet kelkasta jo aikaa sitten ja luulevat että jollain hävittäjillä on merkitystä. Eivät kerkiä saada niitä edes ilmaan kun on jo pamahtanut.

On niillä merkitystä, mutta ei ne riitä.  Hyvä, jos herrojen korsuja ehtivät puolustamaan.  

Vierailija
111/300 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee liikekannallepano niin meillä lähtee molemmat, mies ja minä, reservissä ollaan molemmat. Mihinkähän me nuo 3 alaikäistä lasta laitetaan? Tuleeko huostaanotto kun vanhemmat lähetetään tykinruuaksi?

Ihan ensiksi kartoitetaan, onko teillä sukulaisia joiden luokse lapset voisi mennä - isovanhempia, serkkuja, sisaruksia?

Mikäli ei ole, niin viranomaiset kyllä järjestävät lapsille hoitopaikan.

Mun siskon ja veljen perheissä on kummassakin sama tilanne, eli molemmat vanhemmat reservissä. Minä itse en ole inttiä käynyt, ja tällä hetkellä olen kotona kolmen pienen lapsen kanssa, joista nuorin nyt alkuvuodesta syntynyt vauva. Sisarusteni muksut sijoitettaisiin minun luokse. Imettäviä äitejä kun ei todellakaan olla laittamassa mihinkään maanpuolustushommiin, eikä itselläni edes ole mitään taitoja joista olisi hyötyä (olen ammatiltani baarimikko :D jepjep, viimeiset 4 vuotta olen ollut äitiyslomalla/hoitovapaalla) niin minä huolehtisi sitten lähisukulaisten jälkikasvusta omieni lisäksi.

Vierailija
112/300 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne ydinkärki ensimmäisenä osoittaa Suomessa? Tikkakoski?

Vierailija
113/300 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten nopeasti pystytään keräämään joukkoja kasaan, jos oikeasti sota tulee? Tuleeko puhelinsoitto vai miten toimitaan? Kai jokin valmiussuunnitelma on tehty, mitä noudatetaan.

Vierailija
114/300 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne ydinkärki ensimmäisenä osoittaa Suomessa? Tikkakoski?

Ei tänne tarvii mitään ydinaseita ampua. Olkiluodossa kytee jo 9,5 Miljardin euron hintainen oma ydinpommi

Vierailija
115/300 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä 17- ja 18- vuotiaat poikani 😭? Eivät ole vielä käyneet armeijaa, mutta asevelvollisia kai kuitenkin.

17-vuotias määrätään sotaan, vaikka ei olisi armeijaa käynytkään.

Vierailija
116/300 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin psykiatrin kanssa sodasta. Kerroin että ammun kaikki ympäriltäni jos antavat minulle aseen. En kuolisi sen takia että epäpätevät poliitikot sopivat sodasta.

Vierailija
117/300 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee liikekannallepano niin meillä lähtee molemmat, mies ja minä, reservissä ollaan molemmat. Mihinkähän me nuo 3 alaikäistä lasta laitetaan? Tuleeko huostaanotto kun vanhemmat lähetetään tykinruuaksi?

Ei tule vaan ne lähetetään sotalapsiksi Ruotsiin.

Vierailija
118/300 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 vuotta on ikäraja. Ja yli 40-vuotiaitakaan ei juuri tulla sodassa näkemään jos Nato hyökkää.

Vierailija
119/300 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 52, pääsenkö sotimaan jos kauniisti pyydän?

Mennään omin luvin etujoukkoihin. 

Vierailija
120/300 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille löytyy kyllä työ sotavaltiossa. Vanhuksetkin on perinteisesti haulikoiden ja muiden metsästysaseiden kanssa siltoja yms. taktisia kohteita vahtimassa desanttien varalta.