Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Subutex + Lyrica aiheuttanut ehkä kymmeniä nuorten neliraajahalvauksia Suomessa

Vierailija
12.02.2022 |

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ei muuten harmita narkkien halvaukset yhtään. Syökää lisää niitä pillereitä

Olet varmasti "ihana" ihminen.

Näillä "narkeilla" on todella paha traumatausta, jos tietäisit edes yhtään mistä puhut. On saatava pää pöhnään, että kestää sen arjen.

Oletko sinä yhtä "enkeli" vaikka fyysisesti sairaillekin.

Hävettää taas olla ihminen sun kaltaisten takia.

Oli minullakin rikkonainen lapsuus ja traumojakin mutta en koskaan edes kokeillut huumeita. Keskitin tuskani treenaamiseen, urheiluun, opiskeluun ja työntekoon.

Parempi Ihminen TM

Minulla oli pitempikin vastaus mutta nolottaa puolestasi liian paljon.

En koe olevan

Jotkut vain eivät osaa kulkea elämänpolulla. Sen ymmärtämäminen tuntuu olevan monille sillä pysyville vaikeaa.

T. Sillä elämänpolulla hiuksenhienosti pysynyt.

Vierailija
102/119 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nistin käy huonosti kun käyttää lääkkeitä väärin.

Jutun uutisarvo on nolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tota Subutexia tutkittu ja selvitetty kuinka moni reseptin saaneista väärinkäyttää sitä tai myy eteenpäin? Vaikuttaa olevan varsin yleistä.

Subu on huumetta, eikä sillä ole edes tarkoitusta vieroittaa mitään. Se on yhteiskunnan maksamaa huumausainetta.

- narkkarin sisko

Miksi sitä jaetaan? Siksikö että narkkarien ei tarvitse rötöstellä saadakseen rahat huumeisiin?

Tuo on yhteiskunnan tarjoamaa korvaushoitoa. Ilmaiset huumeet loppuelämäksi.

Ne korvaushoitolääkkeet otetaan terveydenhuollon henkilön valvomana. Subuja tuodaan pimeästi ulkomailta.

Vierailija
104/119 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä huumeita = kuole tai halvaannu

No ei kö tuo ole ihan looginen mahdollinen seuraus huumeiden käytöstä. Pitäisi tietää jo ala-asteella.

Vierailija
105/119 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeiden käyttäminen on valinta

Vierailija
106/119 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Minulle kerran fysiatri ehdotti Lyricaa olkahermopunoksen hermosärkyyn

Lyrica on erinomainen lääke oikein käytettynä. Moni hermokipuinen pystyy elämään sen avulla.

Vierailija
107/119 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noita huumeita ei kielletä kokonaan? Ei tuollaisia järjen vieviä myrkkyjä kuulu käyttää lääkkeinä, koska ne vaarantavat muut käyttäjän ympärillä. 

Vierailija
108/119 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tota Subutexia tutkittu ja selvitetty kuinka moni reseptin saaneista väärinkäyttää sitä tai myy eteenpäin? Vaikuttaa olevan varsin yleistä.

Ei sitä haeta reseptillä apteekista mitään hirveää lastia, vaan korvaushoitolääkkeet haetaan päihdehuollosta ja tavallisesti otetaan valvonnan alla.

Vierailija
109/119 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana kun keitto maistui liiannin kanssa, tuli kokeiltua viinan kyytipoikana lyriikoita nelisen kertaa, kun sitä niin kehuttiin halpana ja hyvänä viinan jatkeena. Joka kerta totesin, että ei, tästä tulee toimintakyvyttömäksi lahnaksi, ei oo mun juttu yhtään. Viìna ja tupakkakin lopulta jäi ja nyt 20v ollut jo ilman mitään kunnollisena työssäkäyvänä ja perheellisenä. 

Vierailija
110/119 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsesta asti vaikea masennus, vuosien varrella paniikkihäiriö, ahdistuneisuushäiriö ja rampauttava agorafobia. Lopulta yritin lopettaa itseni viime keväällä, se henkinen tuska joka sattuu ja korventa koko kropassa vaan vei lopulta, vuosien jälkeen järjen. Nyt syön Lyricaa + mieto bentso ihan lääkärin ohjeiden mukaan ja olen pariinkin kertaan itkenyt onnesta siksi että fyysistä tuskaa aiheuttava ahdistus on hetken aikaa vain vaimeana. Täällä on siistiä, minä olen puhdas, käyn itse kaupassa, mulla on ollut ihmisiä kylässä (no nyt itkettää taas), olen jopa harkinnut jotain harrastusta. Normaalisti en pysty tekemään mitään sillä aivot trollaa järjettömällä linttaamisella ja syyllisyyden tunteella.

Lyricalla on täsmävaikutus ahdistukseen, ja vaikka edelleen koen sitä, alan saada funktioita takaisin. Ja kun on saanut tehtyä asioita niin se vähentää tuskaisuutta. Muhun on vuosien v

Virallisessa lehdessä on ollut useita lääkäreitä joiden oikeuksia on rajoitettu PKV lääkkeiden  osalta. Vähän mietityttää kun ihan työtovereita on löytynyt niin että onko heillä päihdeongelma vai ovatko määränneet Lyricaa halukkaille. Epäilen että jokaisesta itseslle määrätystä Lyrica reseptistä lähtee ilmoitus Valviraan js varmaan isommasta Panacod reseptistä.

Vierailija
111/119 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noita huumeita ei kielletä kokonaan? Ei tuollaisia järjen vieviä myrkkyjä kuulu käyttää lääkkeinä, koska ne vaarantavat muut käyttäjän ympärillä. 

Mikä ihmeen apukoululainen sinä olet? Ei ne ole huumeita, vaan lääkkeitä, jotka väärikäytettynä muuttuvat huumeiksi. Pitäisikö kipulääkkeet kieltää, koska joku käyttää niitä väärin? Ei enää kivunhoitoa kuolemansairaalle syöpäpotilaalle, koska joku voi käyttää sitä väärin päihdyttävässä tarkoituksessa?

Toivottavasti kuolet kivuliaasti kommnenttisi muistaen.

T. Syöpään kuolleen omaisensa menettänyt, joka sai tarvitsemansa kivunlievityksen

Vierailija
112/119 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LouLou kirjoitti:

Lyrica on erinomainen lääke oikein käytettynä. Moni hermokipuinen pystyy elämään sen avulla.

Lyrica on hyvä lääke monelle ja haitat ovat lähinnä ikäihmisten ja huonokuntoisten ongelma mihin voidaan annostuksella vaikuttaa. Käyttö taitaa olla räjähtänyt käsiin kun vähän joka ihmisellä on kolotusta kun ei tule liikuttua. Se on varmaan syy että Lyricaa saa kadulta melkein mistä vaan ja se ei maksa mitään.

Vierailija
113/119 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacod? 😀 Eihän sillä tee päihdekäytössä mitään.

Vierailija
114/119 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen apukoululainen sinä olet? Ei ne ole huumeita, vaan lääkkeitä, jotka väärikäytettynä muuttuvat huumeiksi. Pitäisikö kipulääkkeet kieltää, koska joku käyttää niitä väärin? Ei enää kivunhoitoa kuolemansairaalle syöpäpotilaalle, koska joku voi käyttää sitä väärin päihdyttävässä tarkoituksessa?

Toivottavasti kuolet kivuliaasti kommnenttisi muistaen.

T. Syöpään kuolleen omaisensa menettänyt, joka sai tarvitsemansa kivunlievityksen

Ei elimistö tiedä onko huume reseptillä vai ei. Ihmiset pitäisi vieroittaa näistä aineista jos kokevat tarvitsevansa niitä. On monia huumeettomia tapoja lievittää kipua. 

Vierailija
115/119 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LouLou kirjoitti:

Lyrica on hyvä lääke monelle ja haitat ovat lähinnä ikäihmisten ja huonokuntoisten ongelma mihin voidaan annostuksella vaikuttaa. Käyttö taitaa olla räjähtänyt käsiin kun vähän joka ihmisellä on kolotusta kun ei tule liikuttua. Se on varmaan syy että Lyricaa saa kadulta melkein mistä vaan ja se ei maksa mitään.

Et selkeästi ole päihdepiireissä vaan huutelet täällä ihan lampaana työssä käyvänä normaali ihmisenä . Lyrica on yksi kalleimpia lääkkeitä kadulla. 1 kpl 300 mg maksaa 7-8€ ja niitä ostetaan ja myydään vähintään  10 -15 kpl kerralla että se siitä halpuudesta. 

Vierailija
116/119 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei todellakaan kiinnosta näiden huumeiden käyttäjien halvaukset sun muut. Ovat ihan itse aiheutettuja tiloja. Huumeita EI OLE PAKKO KÄYTTÄÄ, oma valinta. 

No kiinnostaa siinä mielessä, että aika kalliiksi tulee yhteiskunnalle heidän sairauksien ja vammojen hoitonsa.

Eutanasia pitäisi laillistaa ja määrätä osalle pakolliseksi.

Vierailija
117/119 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ei muuten harmita narkkien halvaukset yhtään. Syökää lisää niitä pillereitä

Olet varmasti "ihana" ihminen.

Näillä "narkeilla" on todella paha traumatausta, jos tietäisit edes yhtään mistä puhut. On saatava pää pöhnään, että kestää sen arjen.

Oletko sinä yhtä "enkeli" vaikka fyysisesti sairaillekin.

Hävettää taas olla ihminen sun kaltaisten takia.

Oli minullakin rikkonainen lapsuus ja traumojakin mutta en koskaan edes kokeillut huumeita. Keskitin tuskani treenaamiseen, urheiluun, opiskeluun ja työntekoon.

Parempi Ihminen TM

Minulla oli pitempikin vastaus mutta nolottaa puolestasi liian paljon.

En koe olevan

On ne traumataustaisetkin sun alapuolella, kun oikein mainitsit että itse hoidit noin hyvin omasi.

Vierailija
118/119 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sympatiaa narkeille yhtään, säälittävää sakkia. Täällä hajottavat ja varastavat sisäpihalta tavarat. Harmi että jäävät toki henkiin  

Vierailija
119/119 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä huumeita = kuole tai halvaannu

No ei kö tuo ole ihan looginen mahdollinen seuraus huumeiden käytöstä. Pitäisi tietää jo ala-asteella.

Kannabiksella ei ole tuollaisia vaaroja. Sen aineen ei pitäisi olla huumeiden seassa vaan päihteiden seassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi