Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pitäisi olla HELLE

Vierailija
24.06.2015 |

Kaipaako joku ahdistavan kuumia päiviä kun ilma ei liikahdakaan?

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit sitä, läskit tätä, läskit sinne, läskit tänne, läskit, läskit, läskit, läskit, läskit, läskit, läskit...........
MITEN V*TUSSA HELLE KESKUSTELUSSAKI SAADAAN AIKASEKS HAUKKUA LÄSKEJÄ?!
V*ttu te helteen perään itkijät olette SAIRAITA!!!
Mä tunnen montaki läskiä jotka rakastaa helteiltä ja näillä keleillä todellakin pukeutuu lähes pilkkihalariin. NOLOA!
Mulle riittää kaprit ja t-paita.
Ja toivottavasti ei tulis helteit, mä kun silloin joudun linnottautuun himaan.

Vierailija
102/120 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivon hellettä. Niin lämmintä, että tarkenee ohuissa kesämekoissa myös istumassa pitkään ulkona. Niin lämmintä, että takin voi jättää kotiin. Niin lämmintä, että tarkenee uida luonnonvesissä pitkään ilman saunomista. Joku väitti, että etelässä on ollut 15-20 astetta, ei ole ollut. 13-19 on lähempänä totuutta. Aamuisin kun lähden töissä hameessa psljain säärin on todella kylmä. Iltapäivisin kun olen palannut kotiin, hyvin usein on satanut ja tuullut, ja taas on palellut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte. max. 20 astetta, puolipilvistä ja välillä raikastava sadekuuro on just se juttu, tuo keli jos lomalle sattuu, parempi ei voi olla. 23 on ehdoton maksimi. Hellettä en tarvitse mihinkään. Enkä ole lihava sekä olen palelevaa sorttia, mutta silti en pidä kuumasta. Mulla iho alkaa kutista tosi nopeasti auringossa, joten paras keli on jos ulkona ei tule kuuma pitkähihaisessa. Sen lisäksi on rumat sääret, joten keli, jolloin voi pitää pitkiä housuja, on paras. Minä olen myös tietoisesti opetellut sietämään viileämpää ja laitan vaatteita, joten helle on mulla turha. Mulla kyllä sitten tulee hikikin helposti yli 25 asteessa, vaikka 20 asteessa en vielä t-paidassa tarkene. 

Vierailija
104/120 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

77 luki viestejä taaksepäin. Mulla on tosiaan matala hemoglobiini ollut ja matala verenpaine, tämän hetkisiä arvoja en tiedä. Järvissä en tarkene uida millään kelillä. Helteillä pysyn vaan sisällä jos loma sattuu, kun ei tuossa auringossa kärsi olla ja asunto on viileä. Työpaikalla on onneksi toimiva ilmastointi. 

Vierailija
105/120 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:14"]

Varmaan siksi kaivataan hellettä, kun suomi on maailman kylmimpiä maita. Ja miten suomalainen ihminen pystyy olla 2 tuntia 100 asteisessa saunassa valittamatta, mutta sulaa kun on vartin 25 asteisessa säässä ulkona.

[/quote]

No varmaan aika harva pystyy olemaan 2h 100 asteisessa saunassa, itse pystyn ehkä 10min. Ja saunassa ei ole tarkoitus tehdä muuta kuin istua, helteillä pitäis elää ihan normaalia elämää.

Vierailija
106/120 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole koskaan ollut oikeasti lämmintä. Kesän 2010 lämpöennätys +37,2 astetta ei sekään ollut kummoinen, koska ilma oli niin kuivaa verrattuna tropiikin löylymäiseen pätsiin.

Esimerkiksi Thaimaan kesässä ja talvessa +36C tuntuu ihan erilaiselta kuin Suomen viiltävän kylmä +37,2 astetta. Varsinkin kesäaikaan Thaimaassa ilmankosteus on kuin pesuhuoneeseen päästetty löyly.

Ulkoilua harrastavana tykkään tietysti, kun on lämmintä niin on mukavan notkea olo juosta eikä tarvitse kantaa pilkkihaalaria päällä.

Vierailija
107/120 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 07:58"]Onko olemassa ketään muuta niin itsekästä kuin hellevihaajat? Vuodessa pari viikkoa hellettä on heille täysi kauhistus, vaikka vilpoista säätä riittää vuoden ympäri. Sitten riehutaan vain että "ajatelkaa meitä jotka kärsimme helteistä!!!!!!" - no, ajatelkaa vuorostanne meitä jotka kärsimme kylmästä. Ei onnistu vai? :-)
[/quote]

Onnistuukos helteiden hehkuttajilta ymmärryksen antaminen helteistä kärsiville? Ei.
"Siiz hei! Sä voit nauttii näist paskakeleist niinku melkee koko vuoden."
"Laihuta läski!"
"Te helteiden vihaajat ootte niinqu sairaita..!"
yms yms.
Älä siis ala vinkumaan, ettei teitä ymmärretä, eipä teiltäkään ymmärrystä heltiä meille jotka vihaammw helteitä.

Vierailija
108/120 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 08:08"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:14"]

Varmaan siksi kaivataan hellettä, kun suomi on maailman kylmimpiä maita. Ja miten suomalainen ihminen pystyy olla 2 tuntia 100 asteisessa saunassa valittamatta, mutta sulaa kun on vartin 25 asteisessa säässä ulkona.

[/quote]

No varmaan aika harva pystyy olemaan 2h 100 asteisessa saunassa, itse pystyn ehkä 10min. Ja saunassa ei ole tarkoitus tehdä muuta kuin istua, helteillä pitäis elää ihan normaalia elämää.

[/quote]

Minä en voi olla 100 asteisessa saunassa ollenkaan. 60 on maksimi, 10 minuuttia voin juuri ja juuri olla ja sieltä menen suoraan suihkuun, viileään suihkuun. 70 asteisessa saunassa menee enää pari minuuttia ja 80 astetta ei ollenkaan. 

Vierailija
109/120 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 07:58"]

Onko olemassa ketään muuta niin itsekästä kuin hellevihaajat? Vuodessa pari viikkoa hellettä on heille täysi kauhistus, vaikka vilpoista säätä riittää vuoden ympäri. Sitten riehutaan vain että "ajatelkaa meitä jotka kärsimme helteistä!!!!!!" - no, ajatelkaa vuorostanne meitä jotka kärsimme kylmästä. Ei onnistu vai? :-)

[/quote]

Jotenkin koominen kommentti. Itsekästä? Ihan kuin sitä hellettä inhoamalla ne saisi pidettyä poissa. Minä viihdyn paremmin näissä säissä, mutta en minä näitä ole tilannut, joten miten se on itsekästä? 

Minä tosiaan en tarkene 20 asteessa T-paidassa, mutta mitäpä siitä. Mulla on varaa ostaa vaatteita ja helpompaa on lisätä vaatteita kuin hikoilla vähissä vaatteissa, joita en voi edes pitää. Mutta valitettavasti ei ole sellaisia kykyjä, joilla voisin säätiloihin vaikuttaa, joten itsekkyyttä tähän en sotkisi. 

Vierailija
110/120 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:50"]

Helle on jotain hirvittävää, onneksi niitä ei ole nyt ollut. Yksittäiset hellepäivät on vielä ok, mutta sitten kun tuskallisen kuumaa jatkuu päivätolkulla, sitä ei yksinkertaisesti jaksa. Makuuhuone ei viilene yölläkään (ei kiitos, ei tarvitse suositella ilmastointia tai ilmalämpöpumppua), töissä ei jaksa kun on niin kuuma, on aamusta iltaan ja illasta aamuun nihkeä ja hikinen olo.

Että ei kiitos helteitä. Sellainen 20-23 kelpaisi.

[/quote]

Hanki ilmastointilaite -elämänlaatu kohenee kummasti.

Vierailija
111/120 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan hellettä. Pidätte minua varmaan hulluna, mutta minusta on IHANAA kun aurinko paistaa ja hiki virtaa. Sitten voi istua varjossa nauttimassa kylmiä juomia, ottaa kylmän suihkun tai hypätä vaikka järveen. 

On ihanaa lähteä kävelylle hellekelillä. Juomapullo mukaan ja kauniista säästä nauttimaan. 

Vierailija
112/120 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen läski, mutta palelen nyt koko ajan. Inhottavaa, että ulos mennessä täytyy olla takki päällä. Haluan laittaa kesämekon päälle ja pulahtaa lämpimään järviveteen. Haluan heivata farkut huitsin nevadaan, niitä saa käyttää talvella jo tarpeeksi. Lapsenkin kanssa olisi helpompaa olla ulkona, jos ei sataisi koko ajan, kuin Esterin p***eestä.

Näin.

Vierailija
113/120 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 08:02"]

Minä toivon hellettä. Niin lämmintä, että tarkenee ohuissa kesämekoissa myös istumassa pitkään ulkona. Niin lämmintä, että takin voi jättää kotiin. Niin lämmintä, että tarkenee uida luonnonvesissä pitkään ilman saunomista. Joku väitti, että etelässä on ollut 15-20 astetta, ei ole ollut. 13-19 on lähempänä totuutta. Aamuisin kun lähden töissä hameessa psljain säärin on todella kylmä. Iltapäivisin kun olen palannut kotiin, hyvin usein on satanut ja tuullut, ja taas on palellut.

[/quote]

Oletko kuullut sään mukaisesta pukeutumisesta?

Vierailija
114/120 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:41"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:38"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:15"]

Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen.. Oikeesti, jos 15-19 astetta on liian KYLMÄ ja pitää tunkea toppista ja pitkiäkalsareita ym. ym. päälle, että tarkenee, niin missä vaatteissa te sitten olette talvella? Kun pakkasta on -20 tai yli? Sulkeudutte neljän seinän sisälle koko talveksi vai?

[/quote]

Kyllä. Vihaan talvea ja kylmyyttä. Pukeudun kuin naparetkeilijä alle -5 asteen lämmössä. Minulla on villasukat ja fleece jatkuvasti päällä jos lämpötila ei ylitä +22. Sanomattakin selvää että palelen Suomen "kesässä""... :D

[/quote]

Ja hemoglobiiniarvosi oli...

[/quote]

Miten tuo tähän liittyy? En ole edellinen mutta olen kulkenut toppatakissa tähän asti ihan tyytyväisenä. Hemppa-arvo 142

Vierailija
115/120 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 07:58"]

Onko olemassa ketään muuta niin itsekästä kuin hellevihaajat? Vuodessa pari viikkoa hellettä on heille täysi kauhistus, vaikka vilpoista säätä riittää vuoden ympäri. Sitten riehutaan vain että "ajatelkaa meitä jotka kärsimme helteistä!!!!!!" - no, ajatelkaa vuorostanne meitä jotka kärsimme kylmästä. Ei onnistu vai? :-)

[/quote]

Jotenkin koominen kommentti. Itsekästä? Ihan kuin sitä hellettä inhoamalla ne saisi pidettyä poissa. Minä viihdyn paremmin näissä säissä, mutta en minä näitä ole tilannut, joten miten se on itsekästä? 

Minä tosiaan en tarkene 20 asteessa T-paidassa, mutta mitäpä siitä. Mulla on varaa ostaa vaatteita ja helpompaa on lisätä vaatteita kuin hikoilla vähissä vaatteissa, joita en voi edes pitää. Mutta valitettavasti ei ole sellaisia kykyjä, joilla voisin säätiloihin vaikuttaa, joten itsekkyyttä tähän en sotkisi. 
[/quote]

En minä tietääkseni mistään säiden tilaamisesta ole puhunut. Vaan siitä, että valitellaan kun HEITÄ ei kukaan ymmärrä kun HE kärsivät. Mielestäni heillä taas on vielä vähemmän ymmärrystä MEILLE jotka joudumme kärsimään huomattavasti suuremmissa määrin. Se on aika itsekästä, sanoisin.

Vierailija
116/120 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 08:14"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 07:58"]Onko olemassa ketään muuta niin itsekästä kuin hellevihaajat? Vuodessa pari viikkoa hellettä on heille täysi kauhistus, vaikka vilpoista säätä riittää vuoden ympäri. Sitten riehutaan vain että "ajatelkaa meitä jotka kärsimme helteistä!!!!!!" - no, ajatelkaa vuorostanne meitä jotka kärsimme kylmästä. Ei onnistu vai? :-)
[/quote]

Onnistuukos helteiden hehkuttajilta ymmärryksen antaminen helteistä kärsiville? Ei.
"Siiz hei! Sä voit nauttii näist paskakeleist niinku melkee koko vuoden."
"Laihuta läski!"
"Te helteiden vihaajat ootte niinqu sairaita..!"
yms yms.
Älä siis ala vinkumaan, ettei teitä ymmärretä, eipä teiltäkään ymmärrystä heltiä meille jotka vihaammw helteitä.
[/quote]

xD Multialapeukuttaja iski!! NOLOA! xD

Vierailija
117/120 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 08:02"]

Joku väitti, että etelässä on ollut 15-20 astetta, ei ole ollut. 13-19 on lähempänä totuutta. [/quote]

Etelä-Suomi on laajempi käsite kuin pelkkä Helsinki. Meillä on viimeisen viikon aikana vasta eilen ollut selvästi alle 20 astetta, kun oli 17. Viikonloppuna oli niin kuuma ja aurinkoinen keli, että shortsit ja hihaton oli sopiva vaatetus. Nyt on +15 ja kello on vasta yhdeksän.

Vierailija
118/120 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tämän viikon tiistaina taisin olla ainut jolla takki päällä kun porukka kulki t-paidoissa ja sortseissa. Ja kyllä se takki päällä tulikin kuuma kun aurinko porotti.

Vierailija
119/120 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 07:58"]

[/quote]

[/quote]

En minä tietääkseni mistään säiden tilaamisesta ole puhunut. Vaan siitä, että valitellaan kun HEITÄ ei kukaan ymmärrä kun HE kärsivät. Mielestäni heillä taas on vielä vähemmän ymmärrystä MEILLE jotka joudumme kärsimään huomattavasti suuremmissa määrin. Se on aika itsekästä, sanoisin.
[/quote]

Kylmyyttä vastaan on helppo pukeutua, helteitä vastaan ei auta vaikka olisit alasti.
Miksi siis vingut ja valitat? Pukeudu ja pidä pääs ummessa.

Vierailija
120/120 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 09:21"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 09:09"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:11"] [quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:09"] [quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:07"] [quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:04"] [quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:00"] En kaipaa helteitä todellakaan. Ainakin  Helsingissä oli tänäänkin lämmin sateesta huolimatta. Kiinnostaisi tietää, missä te näillä keleillä talvivaatteisiin pukeutujat asutte? Lapissa? Onko siellä tosiaan niin kylmä? Ainakin uutiskuvien mukaan turistit kulkevat siellä ihan normaaleissa vaatteissa. Sellaista farkut ja huppari systeemiä. [/quote] Missä asutte palelijat, täälläkö Etelä-Suomessa, jossa tänäänkin 16-17 astettA, EI PALELE. [/quote] Aivan varmasti palelee sortseissa, t-paidassa ja sandaaleissa. [/quote] No ei palele, mulla on caprit, t-paitoja en pidä, vaan lyhythihainen tunika, sandaalit, ja alusvaatteet, ihanan raikasta. [/quote] No ehkä lihavia ei palella, mutta meitä hoikkia kyllä paleltaa. Pitää olla reippaasti yli 20 astetta, että voi pukeutua noin. [/quote] Etkö muuta keksinyt, huono verenkierto, anemia, kilpirauhasen vajaatoiminta tms. Minä nautin, en pukeudu koskaan surkeisiin t-paitoihin, no. [/quote] No kyllä se lihavuus on yleisempää kuin harvinaiset sairaudet. [/quote] Ja lihavuus liittyy helle-keskusteluun mitenkä? Milloin tajuaisitte ettei painolla ole paskankaa merkitystä helteiden vihaamiseen / sairaalloiseen palvomiseen? [/quote] Rasvakerros on hyvä eriste ja lihavat eivät yleensä palele kylmillä ilmoilla. [/quote] Oletko läski? Vai laiha joka KUVITTELEE tietävänsä? Mä olen laiha ja rakastan viileää / kylmää.

[/quote]

Olen hoikka. Rasva on hyvä eriste, tämä on fakta. Tämän takia lihavat eivät yleensä pidä helteistä ja hoikat pitävät lämpimästä, mutta tietysti poikkeuksiakin löytyy.