Miksi pitäisi olla HELLE
Kaipaako joku ahdistavan kuumia päiviä kun ilma ei liikahdakaan?
Kommentit (120)
Mulla on oikeasti kylmäallergia. Ihan senkin takia saisi olla vähän lämpimämpää kuin mitä nyt on. Mitään superhellettä ei tarvitse mutta sais olla vähän päälle +20
Asun maassa missä ei koskaan tule hellettä, muttei mene alle parinkympinkään. Aivan täydellinen paikka. Millaista siellä Suomessa nyt oikein on?
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 22:44"]
En muista ainuttakaan ahdistavan kuumaa päivää viime vuosilta. Yleensä helteisinä päivinä on ollut täällä sellainen reipas tuulenvire, jolloin ilma on liikkunut oikeinkin hyvin.
Jotenkin minulla on vahva tunne siitä, että tänä vuonna kun elokuussa koulut alkaa, niin silloin tulee oikein kunnon megahellejakso. Ei se todellakaan olisi ensimmäinen kerta, kun kesän kovimmat helteet tulisivat vasta koulujen alettua ja ihmisten kesälomien ollessa pääosin jo ohi. Näin on käynyt ainakin vuosina 1996 ja 2007. Viime vuonnakin oli kesän kovimmat helteet vasta elokuussa.
[/quote]
Et muista?
Vasta viime kesänä oli turhan pitkä lämmin jakso. Lenkille piti herätä viideltä aamulla, jotta lämpötila olisi ollut edes alle 23 astetta.
Monisairas 33. jatkaa vielä. Lisäksi normaali ruuminlämpöni on todella alhainen (normaali lämpö on 35-36, yleemsä n. 35,5) eli sekin vaikuttaa asiaan.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:22"]
Mulla on oikeasti kylmäallergia. Ihan senkin takia saisi olla vähän lämpimämpää kuin mitä nyt on. Mitään superhellettä ei tarvitse mutta sais olla vähän päälle +20
[/quote]
Mulla on kylmä ja kuuma, joten 22 ja puolipilvistä olisi optimi.
Tuo onkin hyvä huomio, että nyt pystyy puuhastelemaan. Helteellä ei voi tehdä mitään muuta, kuin öhöttää, kun hiki kaatuu päältä jo ihan pelkästä olemisesta ja hengittämisestä.
Asun maassa missä ei koskaan tule hellettä, muttei mene alle parinkympinkään. Aivan täydellinen paikka. Millaista siellä Suomessa nyt oikein on?
[/quote]
Loistava ilma. Etelässä on ollut päivisin 15-20 astetta, välillä tullut vettä, välillä paistanut aurinko. Yöllä ehkä n. 13 astetta, en tiedä.
Kysyit kuka kaipaa?!? Mä kaipaan:-)
Mulla samoja vaivoja kuin monisairaalla nro 33 enkä jaksa hellettä (enkä saunaa) ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:25"]
Nyt pitäisi olla kesä.
Kaipaan.
Nyt on kesä ja hyvä kesä onkin, jaksaa tehdä jotain, ja aivan ihanaa olla ulkona ja nauttia kesästä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 22:53"]
Ihminen, joka kesällä pukeutuu kuin talvella, ei ole terve, ei ole tutkittu tarpeeksi. Viime kesän helteet olivat helevetistä, nyt nautin tosin sydän oikkuilee vieläkin. Menkää vastaanotolle.
[/quote]
Haist kilin vittu. Täällä on kylmä kesäksi. Palelee. Jos ihminen viihtyy kesällä tässä lämpötilassa shorsteissa niin sitähän sitähän ei ole tutkittu tarpeeksi. Taitaa olla läskiä sydämen ympärillä niin ettei palele, mutta sydän oireilee? Menepä vastaanotolle!
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:28"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:25"]
Nyt pitäisi olla kesä.
Kaipaan.
Nyt on kesä ja hyvä kesä onkin, jaksaa tehdä jotain, ja aivan ihanaa olla ulkona ja nauttia kesästä.
[/quote]
Pihatyöt pitävät kunnossa, ihanaa että kasvit saavat vettä. Ulkoilkaa, ei me olla sokerista.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:31"]
Ihminen, joka kesällä pukeutuu kuin talvella, ei ole terve, ei ole tutkittu tarpeeksi. Viime kesän helteet olivat helevetistä, nyt nautin tosin sydän oikkuilee vieläkin. Menkää vastaanotolle.
[/quote]
Haist kilin vittu. Täällä on kylmä kesäksi. Palelee. Jos ihminen viihtyy kesällä tässä lämpötilassa shorsteissa niin sitähän sitähän ei ole tutkittu tarpeeksi. Taitaa olla läskiä sydämen ympärillä niin ettei palele, mutta sydän oireilee? Menepä vastaanotolle!
[/quote
Minähän nautin tästä ja olen erikoissairaanhoidon piirissä, hakeudu sinäkin, hae apua vitutukseen.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:15"]
Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen.. Oikeesti, jos 15-19 astetta on liian KYLMÄ ja pitää tunkea toppista ja pitkiäkalsareita ym. ym. päälle, että tarkenee, niin missä vaatteissa te sitten olette talvella? Kun pakkasta on -20 tai yli? Sulkeudutte neljän seinän sisälle koko talveksi vai?
[/quote]
Kyllä. Vihaan talvea ja kylmyyttä. Pukeudun kuin naparetkeilijä alle -5 asteen lämmössä. Minulla on villasukat ja fleece jatkuvasti päällä jos lämpötila ei ylitä +22. Sanomattakin selvää että palelen Suomen "kesässä""... :D
[/quote]Sinä ja muut helteen perään vikisijät, painukaa perkele Pakistaniin. Oisko siellä tarpeeksi kuuma teille.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:38"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:15"]
Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen.. Oikeesti, jos 15-19 astetta on liian KYLMÄ ja pitää tunkea toppista ja pitkiäkalsareita ym. ym. päälle, että tarkenee, niin missä vaatteissa te sitten olette talvella? Kun pakkasta on -20 tai yli? Sulkeudutte neljän seinän sisälle koko talveksi vai?
[/quote]
Kyllä. Vihaan talvea ja kylmyyttä. Pukeudun kuin naparetkeilijä alle -5 asteen lämmössä. Minulla on villasukat ja fleece jatkuvasti päällä jos lämpötila ei ylitä +22. Sanomattakin selvää että palelen Suomen "kesässä""... :D
[/quote]
Ja hemoglobiiniarvosi oli...
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:31"]
[/quote]
[/quote
Minähän nautin tästä ja olen erikoissairaanhoidon piirissä, hakeudu sinäkin, hae apua vitutukseen.
[/quote]
En voi hakea apua vitutukseen, vaikka sinä olet siellä Erikoissairaanhoidon piirissa. Kas, kun se vitutuksen apu olisi aurinko ja +25. Siihen et varmaan sinäkään tyhmine "hae apua" -kommenteinesi pysty olemaan jumalasta seuraava?
Tästä aiheesta on turha tapella, ei se meidän mielen mukaan mene kuitenkaan. Itse toivon hellettä, olis vähän vaihtelua elämään, ihmiset liikkeellä ja iloisia, sais käyttää kesävaatteita, uida ja nauttia auringosta. Lapset sais lotrata pihalla uima-altaassa jne. Minulla ei ole koskaan liian kuuma Suomessa.
No ei tarvisi olla välttämättä helle, mutta olisi edes lämmin. Sellainen 22 astetta, auringonpistetta ja kevyt tuulenvire olisi passeli