Miksi pitäisi olla HELLE
Kaipaako joku ahdistavan kuumia päiviä kun ilma ei liikahdakaan?
Kommentit (120)
Pirkanmaalla (joka sekin Etelä-Suomeen kuuluvaksi lasketaan) tällä hetkellä +15, pilvistä ja melko tuulista. Ei ole kesäkeli, ei. 10 astetta lisää kun tuohon lämpötilaan saisi.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 09:02"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 00:30"]
En kyllä ole nähnyt kenenkään kulkevat sortseissa ja t-paidoissa, sadetakeissa ja farkuissa sitäkin useamman, jos iltapäivällä hetken on 17 astetta lämmintä ja aurinko paistaa ei siinä kesästä voi puhua. Pellot lainehtii, riisi voisi nauttia, ei Suomen viljelykasvit, tosin riisi jäätyisi näissä keleissä. Nurmikolla ei voi kävellä, ruohonleikkuri uppoaa ja leikkuu jälki on ihan paskaa, kun ajaa liian pitkää nurmikkoa kun juuri sinä iltana kun ei sada kuin saavista kahteen viikkoon on iltavuorossa.
Aamulla on 5 astetta lämmintä ja tosiaan saa olla hanskat ja tuulipuku kunnon aluskerrastolla että töihin tarkenee 10-20metrin vastatuulessa polkea. Jos on iltavuorossa sama on edessä illalla, keskipäivällä voi tarjeta vähän vähemmällä vaatetuksella, kunhan pysyy koko ajan liikkeessä.
Uimavedet saisivat lämmetä että voisi oikeasti uida eikä vain kastautua.
Vihaan tätä kesää, voisin ihan hyvin olla koko kesän töissä jos nämä ilmat ei parane. En ole muuten kuullut yhdenkään ihmisen oikeassa elämässä nauttivan näistä paskoista ilmoista, valitusta kuulee joka paikassa.
[/quote]
No asutkin jossain pohjoisessa, ei muualla ole noin kylmä aamuisin.
[/quote]
En tiedä kuinka pohjoista tämä on kun Hanko on 80km etelämpänä.
Koska lämpö hellii vanhoja luitani (rakastan istua auringonpaahteessa) ja se lämpö, että riittää, tarkoittaa mulle vähintään +24 astetta.
Nuorempana vihasin hellettä koska hiki mutta nyt kolmikymppisenä alkaa ilmeisesti kylmänsieto katoamaan.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:21"]
Siksi, koska haluan ruskettua ja päästä rannalle + uimaan. Siksi, koska ostin viime kuussa 500 eurolla KESÄvaatteita enkä ole tähän päivään mennessä käyttänyt niistä yhtäkään!
Yhtenä päivänä tässä kuussa olen ollut ulkona T-PAITA päällä ilman että tuli kylmä. Voi vittu. Ja muka lottovoitto syntyä tähän mahaan? HAHAHAHAHA.
[/quote
Oletpa pinnallinen, en ikinä laittaisi 500€ kesävaatteisiin, olisit ottanut äkkilähdön tuolla rahalla.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:21"]Siksi, koska haluan ruskettua ja päästä rannalle + uimaan. Siksi, koska ostin viime kuussa 500 eurolla KESÄvaatteita enkä ole tähän päivään mennessä käyttänyt niistä yhtäkään!
Yhtenä päivänä tässä kuussa olen ollut ulkona T-PAITA päällä ilman että tuli kylmä. Voi vittu. Ja muka lottovoitto syntyä tähän mahaan? HAHAHAHAHA.
[/quote]
Sulla on vapaus muuttaa vaikka Nigeriaan asumaan. Siellä saat pidellä KESÄvaatteitasi ympäri vuoden ja saat grillata ittees auringossa päivät pitkät.
Sinnehän sä varmaan oisit halunnu syntyä?
Mä rakastan Suomea juurikin sen takia, että täällä on 4 vuoden aikaa, joissa on eroja toisiinsa nähden. Talvella ihanasti lunta ja pakkasta, syksyllä taas pimenevät illat ja syysmyrskyt. Kevät ja kesä on ihan jees aikaa, vaan siitepölyjen takia en nyt ihan niin kamalasti niistä tykkää, mut etunsa niissäkin on.
On sun omaa typeryyttäs tuhlata noin naurettavia summia vaatteisiin, joita et edes käytä. Kannattaa opetella priorisoimaan hiukan paremmin. Osta kun tarvitset, älä osta kun on mahdollista ja ehkä tarviit.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:12"]Toivon ihan kaikkien suomalaisten ylipainoisten ihmisten vuoksi superhelteitä, jotka saavat heidät puuskuttamaan ja vikisemään, kuinka on kamalaa. Ehkä se vähän motivoi laihduttamaan.
[/quote]
Tässä on ainoa järkevä syy miksi helteitä pitäisi olla. Heehehee......XD muutoin ei kyllä helteitä tarvi 20 astetta on ihan max, sen yli niin on liian kuuma. Mielummin olisi kylmä sää,voi pukeutua lämpimästi mutta kun on liian kuuma niin etpä voi mitään tehdä
Siksi että ei palelisi, tulisi paljon halvemmaksi kun ei kotia tarvitsisi lämmittää, saisi kulkea ilman villasukkia edes kesällä.
Voisi pyöräillä töihin shortseissa eikä vanhassa goretex-puvussa, villatakissa, pitkissä kalsareissa, minulla on aamuisin enemmän vaatteita työmatkalla kuin talvella autolla töihin mennessä.
Suoraan sanoen v..taa tämä "kesä", onneksi loman alkuun on pari viikkoa, ehkä sitten.
Nytkin oli hienoa kulkea viileällä ilmalla metsässä ja kuunnella puiden ääntä tuulessa.
Helle on perseestä.
Ettei tosiaan tarttis kesälläkin talvivaatteita käyttää..
En muista ainuttakaan ahdistavan kuumaa päivää viime vuosilta. Yleensä helteisinä päivinä on ollut täällä sellainen reipas tuulenvire, jolloin ilma on liikkunut oikeinkin hyvin.
Jotenkin minulla on vahva tunne siitä, että tänä vuonna kun elokuussa koulut alkaa, niin silloin tulee oikein kunnon megahellejakso. Ei se todellakaan olisi ensimmäinen kerta, kun kesän kovimmat helteet tulisivat vasta koulujen alettua ja ihmisten kesälomien ollessa pääosin jo ohi. Näin on käynyt ainakin vuosina 1996 ja 2007. Viime vuonnakin oli kesän kovimmat helteet vasta elokuussa.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 22:42"]
Siksi että ei palelisi, tulisi paljon halvemmaksi kun ei kotia tarvitsisi lämmittää, saisi kulkea ilman villasukkia edes kesällä.
Voisi pyöräillä töihin shortseissa eikä vanhassa goretex-puvussa, villatakissa, pitkissä kalsareissa, minulla on aamuisin enemmän vaatteita työmatkalla kuin talvella autolla töihin mennessä.
Suoraan sanoen v..taa tämä "kesä", onneksi loman alkuun on pari viikkoa, ehkä sitten.
[/quote] Ei kai siihen sentään hellettä tarvita.
Jos nyt on muka niin kylmä, että pitää talvivaatteet olla päällä, niin mitä te laitatte sitten päälle kun on oikeasti kylmä eli -25 tai kylmempi? Turkishaalari?
Lähdin aamulla töihin t-paidassa ja ohuissa juoksuhousuissa, ihanana viileää ja raikasta! Nautin tästä lämpötilasta, mutta vettä ei enää tarvitsis sataa.
Samaa olen ihmetellyt. 20 astetta riittää hyvin t-paidalle ja shortseille. Itse saan myös migreeniä ja auringonpistoksia todella helposti, helteet on ihan painajaista välillä.
Ihminen, joka kesällä pukeutuu kuin talvella, ei ole terve, ei ole tutkittu tarpeeksi. Viime kesän helteet olivat helevetistä, nyt nautin tosin sydän oikkuilee vieläkin. Menkää vastaanotolle.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 22:47"]
[/quote]
Miksi sitten EI saisi olla lämpimämpää kuin 12 astetta? Kyllä liian kylmä kesä on tympee yhtä lailla. Saisi kyllä tulla muutama aste lisää.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 22:47"]
[/quote]
Miksi sitten EI saisi olla lämpimämpää kuin 12 astetta? Kyllä liian kylmä kesä on tympee yhtä lailla. Saisi kyllä tulla muutama aste lisää.
[/quote]Kuka sanoi, ettei saisi olla lämpimämpää kuin 12 astetta? Tässä puhuttiin helteestä.
Ei kaipaa. Jo nyt kämpässä päivisin ihan liian kuuma.
Siksi, koska haluan ruskettua ja päästä rannalle + uimaan. Siksi, koska ostin viime kuussa 500 eurolla KESÄvaatteita enkä ole tähän päivään mennessä käyttänyt niistä yhtäkään!