Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kivaa kesätekemistä lapsille 10v, 7v ja 2 v?

Vierailija
24.06.2015 |

siinäpä kysymys olikin... Ulkomaille ei voida lähteä, ei ole passit voimassa.

Ehdotelkaa jotain.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpylä, huvipuisto, puuhapuisto, jne.

Vierailija
2/10 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrellä eväitten kanssa leikkipuistot lähellä ja kaukaa. Maatilamatkailut. Uimastadionit.

Miten muuten mennyt kolmen lapsen kanssa ja noilla ikäeroilla? Miten pienimmän vauva-aika meni? Meillä syntyy kolmas just noilla ikäeroilla.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin on mennyt kolmannen kanssa, tai siis kaikkien kolmen :) Huomattavasti helpompaa kuin kahden pienen kanssa aikoinaan. Meillä kolmas syntyi kun keskimmäinen meni eskariin. Oli siellä neljä tuntia päivässä ja loppupäivän kotona. Nyt sitten on käynyt ekaluokan ja olin kotona hoitovapaalla. Molemmat isommat tykkää pienestä tosi paljon. Keskenään voivat nahistella, mutta pienin on kuulemma huippukiva :) Tykkäävät leikittää pientä ja ite olen päässyt tosi helpolla siinä suhteessa. Pienin on kehittynyt tosi äkkiä ottaessaan mallia isommista. Oppi kiipeilemään 9 kk, kävelemään 10 kk iässä, puhumaan oppi nopeasti myös. Nyt ollaan lomalla ja yritän miettiä jotain kaikille sopivaa ohjelmaa. Meillä tyttö, poika, tyttö ikäjärjestyksessä. Vaikka ikäerot voi olla jonkun mielestä isot, niin meille hyvät. Kaikki lapset on saaneet huomiota pienenä. Yhteisiä leikkejä on ja tiiviit suhteet toisiinsa. Toisaalta isoilla on jo omia kavereita, harrastuksia ja menoja. Ehdin huomioida pienintä myös eikä aina tarvi liikkua kaikkien kolmen kanssa yhdessä joka paikkaan. Helpottaa asioiden hoitamista. Isommat eivät myöskään koe jäävänsä huomiotta, koska eivät odota edes olemista vain äidin tai isän kanssa. Joitain juttuja täytyy tehdä erikseen kuten leffakäynnit tms. Pienintä ei voi ottaa mukaan sellaisiin.

Vierailija
4/10 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotiikkamessut

Vierailija
5/10 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalatkaa luonnon keskellä. Pienemmälle sormivärit.

Vierailija
6/10 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti kun kerroit miten mennyt! Muistelen yhä kauhulla ekojen vauva- ja taaperoikiä kun jatkuvaa valvomista, sairastelua, vahtimista....ja pitkään tuntui, ettei kolmatta. Nyt isommat odottavat innolla ja itse myös :) jännitän kuitenkin, miten paljon valvottaa ja zombiena olen huono äiti isommille, ja että vauva sitoo mut imetyksellä tiukasti kotiin enkä pysty isompien kanssa tehdä keskenään mitään. Miten teillä tän suhteen meni? Käytitkö korvikkeita koskaan kolmannelle? Meillä isommat imetetty vuoden ikään ja sillä tärä mietin. Ap

Vierailija
7/10 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anteeksi typo, en tietenkään ole ap..

Vierailija
8/10 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeasaari, tykkimäki, lintsi, Särkänniemi, puuhamaa, funpark, metsäretki laavulle, eläintilat, strutsifarmi

Vierailija
9/10 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas... En käyttänyt kolmannelle korvikkeita. Keskimmäiselle käytin, koska esikoisella oli uhma ja oli pakko ulkoilla ja liikkua myös esikoisen rytmillä. Oli helpompaa kun esikoinen sai 2-3 v iässä pitää rytminsä ja arkensa vauvasta riippumatta. Muutenkin vauva aiheutti mustasukkaisuutta jne. Kolmannen kohdalla isommilla oli muutakin tekemistä - eskari, koulu, kaverit, harrastukset jne. Eikä noin isoja tarvinnut vahtia enää päättömien temppujen suhteen. Pääsivät itse ulos, vaikka imetin. Menin perässä jos en päässyt yhtä aikaa lähtemään. Imetysmaratonien ajaksi noin isoille kelpaa jo tietokonepelit, leffat jne. Yksi helpottava tekijä myös oli ettei tarvi syöttää, auttaa ruokailussa, korjasivat itse astiansa pöydästä, osasivat ottaa itse ruokaa, käydä itse vessassa jne. Olivat myös jo niin isoja et tykkäävät jutella - oli aikaa kuunnella kun imettelin vauvaa ja istuin tuolissa :) Olin välillä väsynyt valvomisista kun meillä oli allergioita, mutta noin isojen sisarusten kanssa voi myös tehdä niin et itse nukkuu päivällä kun vauva nukkuu. Eskari osasi katsoa leffaa ja meidän sai kyllä olla ulkonakin (oli kännykkä mukana). Kokemus myös auttaa monessa, kolmannen kanssa osaa nauttia eikä stressaa enää turhista. Ja isommat tosiaan ihasteli vauvaa, ei pelkoa tyhmistä tempuista vauvaa kohtaan tms. Odottivat vaan et mitä uutta oppii ja koska leikkii.

Vierailija
10/10 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mukavalta, kiitos :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi