Mitä mieltä nimestä Elina?
On siis minun nimeni.
Mielestäni se on maailman neutraalein nimi. Voiko se herättää tunteita suuntaan tai toiseen?
Olen huomannut täältä, että jotkin nmet ovat vahvasti hyvä tai huonoja. Minusta Elina ei ole mitään.
Kommentit (122)
Kaunis nimi. Kulkee mun äidin suvussa vanhimman tytön toisena nimenä.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 19:30"]No yläasteella oli yks nimensä ansainnut Pillu-Ellu. Joten mielleyhtymä Elina nimeen on vähän....
[/quote]
E-pohjanmaa?
Jos musta olis tullu tyttö musta olisi kuulemma tullut Elina, ei tullut mutta lempinimi on vieläkin suvun piirissä Elkku
En tykkää,koska tuo mieleen Elinan, joka on todella ärsyttävä. Ei varmasti kaikki Elinat ole rasittavia, mutta tämä tuttavani on tuon nimen silmissäni tahrinut.
Täällä tumma, vm. -77, Elina, jota ei ole koskaan sanottu Elluksi.
Kaunis nimi minusta. Eräs sukulaistyttöni on Elina, ihana, pirteä oman tiensä kulkija. Identifioin tuon nimen aina häneen.
täällä Elina vm -66.Elinoita on nuoria ja vanhoja.Olen saanut nimeni todella vanhan Eliina-mummon mukaan.
Kaunis nimi, monta ihanaa ja rakkain kaikista on tyttäreni. Hänellekin huudeltiin, kuulin. Se on tärkeää ja väärin.
Minusta Elina on yksi kauneimpia naisen nimiä Suomessa eikä vähiten Väinö Linnan vuoksi. Ollapa Elina! Terv. Sari (blaah)
Ihanin ketju! T. tumma Elina -85
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 19:21"]Kamala nimi. En tykkää että nimessä on joku sana siis tässä ELINa. Tai esim TAPAni
[/quote] elintapa
Elinat ovat yleensä kilttejä, tunnollisia ja hiljaisia. T. Yksi sellainen Elina (tuttavien kesken Ellu) vm -80
Minun tyttäreni nimi, kaunis ja vaalea hänkin. Ihana nimi
Toiselle lapsellemme kaavaaltiin nimeä Elina, mutta tulikin poika. Kaunis nimi mielestäni vieläkin.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 20:02"]Kaunis nimi minusta. Eräs sukulaistyttöni on Elina, ihana, pirteä oman tiensä kulkija. Identifioin tuon nimen aina häneen.
Minä identifioin nimen kauniiseen huippumalli Elina Yli-Vakeriin, Panu Rajalan syöpään kuolleeseen vaimoon, kaunis, hoikka ja älykäs upea persoona.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 19:30"]No yläasteella oli yks nimensä ansainnut Pillu-Ellu. Joten mielleyhtymä Elina nimeen on vähän....
[/quote]
E-pohjanmaa?
[/quote]
Satakunta
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 22:15"]Mun toinen nimi. Ihan paska. Oon vaalea.
Ja helvetin pahalla päällä
[/quote]
Tuun työntää noi alapeukut teidän sieraimiin
t. Ellu
Elina-nimeä käytetään myös muualla kuin Suomessa ja Virossa (ja Ruotsissa), että siinä mielessä se on aika kansainvälinenkin nimi. Toki Elenat ja Helenat ovat vielä yleisempiä ulkomailla. Elina on aika neutraali ja yleinen nimi.