Mitä mieltä nimestä Elina?
On siis minun nimeni.
Mielestäni se on maailman neutraalein nimi. Voiko se herättää tunteita suuntaan tai toiseen?
Olen huomannut täältä, että jotkin nmet ovat vahvasti hyvä tai huonoja. Minusta Elina ei ole mitään.
Kommentit (122)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:05"]
Se on hassua että myös päiväkodit parveilevat pieniä elinoita. On siis vissiin hittinimi joka ikäluokassa. Ihan kaunis kyllä, mutta superyleisyyden vuoksi en antaisi omalleni kylläkään.
[/quote]
Outo juttu, isossa päiväkodissa (n. 300 lasta) ei ole yhtään elinaa täälä Helsingissä. Tutkimusten mukaan "hittinimet" kulkevat etelästä pohjoiseen. Tai sitten on vain sattumaan.
Mutta alkuperäiseen kysymykseen. Elina on hieno, ajaton ja takuusti suomalainen nimi. Käy kutenkin myös kansainvälisesti. Vanhempasi olivat fiksuja, kun eivät haksahtaneet johonkin muotinimeen tyyliin Sari, Jaana Päivi (jos 60-luku) tai Emma, Aino, Ella 2000-luku.
Todellakin ajaton.... on tämä Elina. Ihan joka ikäpolvessa on tasaisesti, ei kuitenkaan koskaan mikään typerä muotinimi.
Tulee mieleen sellainen halinalle Elina nimestä :D
Ärsyttää kun joka paikka on täynnä kaimoja.
yleinen nimi on kyllä, mutta ei mielestäni mikään "superyleinen"
Elina on yleinen nimi kaiken ikäisillä, myös lapsilla. Samoin kuin esim Anna ja Laura. Kivoja ja neutraaleja aina suosittuja perusnimiä.
Ei Elina aina ole vaalea. :) t. tumma Elina
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:28"]Elina on yleinen nimi kaiken ikäisillä, myös lapsilla. Samoin kuin esim Anna ja Laura. Kivoja ja neutraaleja aina suosittuja perusnimiä.
[/quote]
No en nyt ihan tuohon klassikkonimiin työntäisi! Elinasta puuttuu särmä ja luonne. On semmonen harmaahiirulainen lataukseltaan.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:28"]Elina on yleinen nimi kaiken ikäisillä, myös lapsilla. Samoin kuin esim Anna ja Laura. Kivoja ja neutraaleja aina suosittuja perusnimiä.
[/quote]
Eivät ole tällä hetkellä erityisen suosittuja juuri sen takia kun monet luulevat niiden olevan yleisiä. Ja lisäksi moni ei halua antaa sellaista nimeä joka on esim. jollain tutulla, joten oman ikäluokan perus-nimet ovat nykyisin "ei niin yleisiä".
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 22:39"]Todella kaunis nimi. Itse tunnen kaksi, toinen tumma ja toinen vaaleahiuksinen. En ole koskaan tiennyt että elinan stereotypia on blondi? :o uusi päivässä on muuten myös brunette Elina. Mutta siis todella hieno nimi on.
[/quote]
Mullahan tulee Elinasta välittömästi mieleen semmonen punapää. Selkeästi olen katsonut liikaa Salkkareita. :D
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:39"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:28"]Elina on yleinen nimi kaiken ikäisillä, myös lapsilla. Samoin kuin esim Anna ja Laura. Kivoja ja neutraaleja aina suosittuja perusnimiä.
[/quote]
Eivät ole tällä hetkellä erityisen suosittuja juuri sen takia kun monet luulevat niiden olevan yleisiä. Ja lisäksi moni ei halua antaa sellaista nimeä joka on esim. jollain tutulla, joten oman ikäluokan perus-nimet ovat nykyisin "ei niin yleisiä".
[/quote]
Eivät olekaan ERITYISEN suosittuja, mutta ovat kuitenkin aina tavallisen yleisiä, ne pitävät pintansa oli muoti millainen milloinkin.
Elina on seksikäs!!! ;) jos muru lukee tän niin muiskis :*
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 19:06"]
On siis minun nimeni.
Mielestäni se on maailman neutraalein nimi. Voiko se herättää tunteita suuntaan tai toiseen?
Olen huomannut täältä, että jotkin nmet ovat vahvasti hyvä tai huonoja. Minusta Elina ei ole mitään.
[/quote]
Mulle on aina tullut mieleen ahkera, lettipäinen alakoululainen, varmaan kun luokallani oli sellainen Elina. Kiva ihminen ja kiva nimi.
On Elina nyt hienompi nimi kuin joku perus anna tai sara! Siis kun joku tuosta yleisistä perusnimistä nalkutti. Sarasta tulee mieleen vain se sieppi ja anna antaa aina.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 19:20"]Mulla toisena nimenä. Olen inhonnut aina: hajuton, mauton, väritön, mitätön suomineito joka ei tapetista erotu. Mitäänsanomattomuuksien kuningatar.
[/quote]
Täällä sama!
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 00:23"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 19:20"]Mulla toisena nimenä. Olen inhonnut aina: hajuton, mauton, väritön, mitätön suomineito joka ei tapetista erotu. Mitäänsanomattomuuksien kuningatar.
[/quote]
Täällä sama!
[/quote]
Hieno kansainvälinen nimi tytöt! :)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 19:32"]Kaunis nimi. Kulkee mun äidin suvussa vanhimman tytön toisena nimenä.
[/quote]
Ollaankohan me sukua? Terveisin esikoinen, toinen nimi Elina (myös äitini, hänen äitinsä, äidin mummi jne ovat kaikki Elinoita)
Ihan peruskiva nimi. On oikeasti toinen nimeni mutta ala-aste kapinani seurauksena otin sen etunimeksi. Nyt kaduttaa. Oikea etunimeni on kivempi. En vain kehtaa vaihtaa enää toiste.
Eloveena tyttönen ♡ kaunis ja hento, kiltti ja suloinen, säihkysilmät, siniset pyöreät simmut pitkine ripsineen, vaaleat hiukset, hoikka vartalo, pienikokoinen, vaaleahko iho, punaiset posket, hieman ujo, nauravainen, pilkettä silmäkulmassa ♡
Tiedän yhden vaaleaverikön Elinan, joka aina auttamassa muita vaikkei kaikista pitäisikään. Liekö lähihoitajan koulutus syynä. Mutta tosiaan kaunis nimi kaikkiaan.