Mitä mieltä nimestä Elina?
On siis minun nimeni.
Mielestäni se on maailman neutraalein nimi. Voiko se herättää tunteita suuntaan tai toiseen?
Olen huomannut täältä, että jotkin nmet ovat vahvasti hyvä tai huonoja. Minusta Elina ei ole mitään.
Kommentit (122)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:48"] Elina ei tosiaan ole ns muotinimi, mutta helvetin yleinen ihan joka ikäluokassa. Siitä tämä ajattomuus. Ja pieniä elinoita on oikeasti todella paljon. Näkyy ihan tilastoissakin. Kaunis nimi kuitenkin. Terveisiä vaan pk-seudun päiväkodista [/quote] Tilastoissa näkyy, että ei ole edes TOP 30 ensimmäisissä etunimissä ollut ainakaan 2007 vuodesta lähtien. Sitä ennen en tiedä. http://www.vrk.fi/default.aspx?id=279 Tuolta voi kurkata. Siellä siis eroteltu kaikki etunimet ja ensimmäiset etunimet nimitilastoissa. [/quote] Joo ei näy noissa ihan top kutsumanimissä, mutta on todella korkealla kun tarkastellaan kaikkia etunimiä, mistä voisi päätellä että nimeä annetaan todella paljon myös kutsumanimeksi. Yleisyys on toki suhteellista, mutta omaan makuuni Elina-nimi on aivan liian yleinen, nuo top 50 nimet ovat mielestäni jo todella yleisiä.
[/quote]
Höpö höpö, jos on yleinen kutsumanimissä, niin sitten se näkyisi niissä TOP 30 ekoissa nimissä. Ei toista nimeä juuri kukaan käytä kutsumanimenä!
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:48"] Elina ei tosiaan ole ns muotinimi, mutta helvetin yleinen ihan joka ikäluokassa. Siitä tämä ajattomuus. Ja pieniä elinoita on oikeasti todella paljon. Näkyy ihan tilastoissakin. Kaunis nimi kuitenkin. Terveisiä vaan pk-seudun päiväkodista [/quote] Tilastoissa näkyy, että ei ole edes TOP 30 ensimmäisissä etunimissä ollut ainakaan 2007 vuodesta lähtien. Sitä ennen en tiedä. http://www.vrk.fi/default.aspx?id=279 Tuolta voi kurkata. Siellä siis eroteltu kaikki etunimet ja ensimmäiset etunimet nimitilastoissa. [/quote] Joo ei näy noissa ihan top kutsumanimissä, mutta on todella korkealla kun tarkastellaan kaikkia etunimiä, mistä voisi päätellä että nimeä annetaan todella paljon myös kutsumanimeksi. Yleisyys on toki suhteellista, mutta omaan makuuni Elina-nimi on aivan liian yleinen, nuo top 50 nimet ovat mielestäni jo todella yleisiä.
[/quote]
Höpö höpö, jos on yleinen kutsumanimissä, niin sitten se näkyisi niissä TOP 30 ekoissa nimissä. Ei toista nimeä juuri kukaan käytä kutsumanimenä!
[/quote]
Sinun mielestäsi vaan 30 yleisintä nimeä ovat yleisiä? :D Noiden kaikkien annettujen etunimien tilastoissa ovat mukana myös kutsumanimet, ne eivät siis todellakaan ole pelkkiä toisia nimiä. Mutta meillä on selvästi eri kriteerit yleisyydelle, ei haittaa. Ja onhan elina nätti nimi. :)
Exä oli elina. Seukkaa nykyään ja viettää perheonnee uuden miehensä kans. Harmittaa et menin mokaamaa koko suhteen.
Ihan kiva nimi, saattaisin antaa omalle tytölle nimeksi.
En ole koskaan pitänyt siitä. Jokin laimea litku tms. tulee mieleen. Eli vähän samoilla linjoilla kuin Ap: jotenkin mitäänsanomaton nimi.
Tylsä ja särmätön, kuten myös kaikki tuntemani Elina-nimiset naiset ja tytöt. Tyypillisin vastaus Elinan suusta on "ihan sama".
Minusta linaisen kuuloinen nimi, en ole koskaan tykännyt. Toisaalta myös klassinen, neutraali, just sellainen vaalea nätti nainen farkkutakussa. Toi vaimomateriaali vertaus hyvä.
Minun rakastajatterini ihana nimi
Olen Elina 70 v. Ainoa niihin aikoihin. Ollut tyytyväinen nimeeni.
Suosittu nimi Suomessa.Yli 85000 naista on saanut tämän nimen.
Elina täällä terve ;)
Koulussa ei koskaan ollut yhtään Elinaa mutta nyt sitä nimeä kuulen,
Olen saanut nimeni isoäitini mukaan.
Ellu nimeä en voi sietää,
Toinen nimeni on Elina ja tekisi mieli vaihtaa se etunimeksi. En oikein pidä etunimestäni ja olen paljon tekemisissä ulkomaalaisten kanssa, joille nimeni ääntäminen on todella vaikeaa (plus kielestä riippuen nimeni tarkoittaa mm. takapuolta tai idioottia).
Olisin paljon mieluummin Elina ja ulkomaalaisille kavereille voisin olla vaikka Ellie tai vastaava. Elina on muutenkin mielestäni todella kaunis nimi
Salkkareiden ihana original Lellu aka Sanna Lius.
Olen Elina,vaalea ja kaunis,hyvä ihminen ja suvaitsevainen.olen ylpeä nimestäni💙
Elina on kaunis nimi. Siinä on jotain herkkää ja hienostunutta. Hyvin feminiininen nimi.
Mummoni oli Elina. Oliivi-ihoinen ja tummatukkainen, jota kuulemma oli joskus lapsena haukuttu mustalaiseksi. Joku sukulainen antoi sitten 60-luvulla vauvalleen nimen Elina ja mummo kauhisteli, että miten ne antoivat pienelle tytölle vanhan ihmisen nimen. Oi aikoja, oi tapoja.
Elina, anna tukkasi kasvaa! - J Karjalainen
Seurustelin Elinan kanssa 6,5 vuotta. Eipä tule oikeastaan mitään muuta mieleen.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:48"]
Elina ei tosiaan ole ns muotinimi, mutta helvetin yleinen ihan joka ikäluokassa. Siitä tämä ajattomuus. Ja pieniä elinoita on oikeasti todella paljon. Näkyy ihan tilastoissakin. Kaunis nimi kuitenkin. Terveisiä vaan pk-seudun päiväkodista
[/quote]
Tilastoissa näkyy, että ei ole edes TOP 30 ensimmäisissä etunimissä ollut ainakaan 2007 vuodesta lähtien. Sitä ennen en tiedä.
http://www.vrk.fi/default.aspx?id=279
Tuolta voi kurkata. Siellä siis eroteltu kaikki etunimet ja ensimmäiset etunimet nimitilastoissa.
[/quote]
Joo ei näy noissa ihan top kutsumanimissä, mutta on todella korkealla kun tarkastellaan kaikkia etunimiä, mistä voisi päätellä että nimeä annetaan todella paljon myös kutsumanimeksi. Yleisyys on toki suhteellista, mutta omaan makuuni Elina-nimi on aivan liian yleinen, nuo top 50 nimet ovat mielestäni jo todella yleisiä.