Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä nimestä Elina?

Vierailija
24.06.2015 |

On siis minun nimeni. 

Mielestäni se on maailman neutraalein nimi. Voiko se herättää tunteita suuntaan tai toiseen?

Olen huomannut täältä, että jotkin nmet ovat vahvasti hyvä tai huonoja. Minusta Elina ei ole mitään. 

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, yksi ketju mistä tuli hyvä mieli! :) t. vaalea Elina -89

Vierailija
2/122 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika massa nimi niinku annat ja jennit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Elina vm 93. Stereotyyppisesti oma hiusvärini on vaalea, minulla on suuret siniset silmät. Muita hiusvärejä on tullut kokeiltua, mustaa, ruskeaa, punertavanruskeaa, mutta nyt hetki sitten värjäsin hiukseni takaisin vaaleanpaan suuntaan, melko lähelle jo omaa väriä :) Pidän nimestäni, se sopii myös sukunimeeni, mikä on hieman erikoisempi.

Vierailija
4/122 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 19:20"]

Mulla toisena nimenä. Olen inhonnut aina: hajuton, mauton, väritön, mitätön suomineito joka ei tapetista erotu. Mitäänsanomattomuuksien kuningatar.

[/quote]Mikä tuon vastakohta ?

[/quote]

No perkele. Vaikkapa Paloma tai Penelope.

Vierailija
5/122 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 13:06"]Aika massa nimi niinku annat ja jennit.
[/quote]
Mut ennemmi anna tai jenni. Tai vaikka helinä.

ELI??? Na! Elina Apuri, eli naapuri

Vierailija
6/122 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 19:30"]No yläasteella oli yks nimensä ansainnut Pillu-Ellu. Joten mielleyhtymä Elina nimeen on vähän....
[/quote]

E-pohjanmaa?
[/quote]

Satakunta
[/quote]

Elin f

Vierailija
7/122 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 13:06"]Aika massa nimi niinku annat ja jennit.
[/quote]
Mut ennemmi anna tai jenni. Tai vaikka helinä.

ELI??? Na! Elina Apuri, eli naapuri
[/quote]

Anna?? Anna mulle anna

Vierailija
8/122 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin itse entisen suhteen päätyttyä naisen, jonka nimi Elina. Kauan sain häntä kosiskella, mutta sain kuin sainkin hänet omakseni. Silloin sain nähdä mitä rakkaus todella on. Kosinta mielessä pyörinyt alusta asti ja tänä kesänä sen aion toteuttaa :)

Vierailija
9/122 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satakunnassa yksi sinisilmäinen Elina, vaaleat hiuksetkin löytyy (en tiedä kylläkään onko aito väri, kun joskus oli tummat hiukset myös). Jännät silmät, sillä niihin jää katse kiinni, isot ja pyöreät pitkine ripsineen. Tähtisilmäksi monet häntä kutsuu. Samaa koulua käytiin pari vuotta :)

Vierailija
10/122 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 vastaa vielä.
Kaunis nimi siis, vaikka aika tavallinen.

Vierailija
11/122 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hassua että myös päiväkodit parveilevat pieniä elinoita. On siis vissiin hittinimi joka ikäluokassa. Ihan kaunis kyllä, mutta superyleisyyden vuoksi en antaisi omalleni kylläkään.

Vierailija
12/122 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kaunis nimi. Itse tunnen kaksi, toinen tumma ja toinen vaaleahiuksinen. En ole koskaan tiennyt että elinan stereotypia on blondi? :o uusi päivässä on muuten myös brunette Elina. Mutta siis todella hieno nimi on.

Vierailija
13/122 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:39"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:26"] [quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:48"] Elina ei tosiaan ole ns muotinimi, mutta helvetin yleinen ihan joka ikäluokassa. Siitä tämä ajattomuus. Ja pieniä elinoita on oikeasti todella paljon. Näkyy ihan tilastoissakin. Kaunis nimi kuitenkin. Terveisiä vaan pk-seudun päiväkodista [/quote]   Tilastoissa näkyy, että ei ole edes TOP 30 ensimmäisissä etunimissä ollut ainakaan 2007 vuodesta lähtien. Sitä ennen en tiedä. http://www.vrk.fi/default.aspx?id=279 Tuolta voi kurkata. Siellä siis eroteltu kaikki etunimet ja ensimmäiset etunimet nimitilastoissa. [/quote] Joo ei näy noissa ihan top kutsumanimissä, mutta on todella korkealla kun tarkastellaan kaikkia etunimiä, mistä voisi päätellä että nimeä annetaan todella paljon myös kutsumanimeksi. Yleisyys on toki suhteellista, mutta omaan makuuni Elina-nimi on aivan liian yleinen, nuo top 50 nimet ovat mielestäni jo todella yleisiä. [/quote] Höpö höpö, jos on yleinen kutsumanimissä, niin sitten se näkyisi niissä TOP 30 ekoissa nimissä. Ei toista nimeä juuri kukaan käytä kutsumanimenä! [/quote] Sinun mielestäsi vaan 30 yleisintä nimeä ovat yleisiä? :D Noiden kaikkien annettujen etunimien tilastoissa ovat mukana myös kutsumanimet, ne eivät siis todellakaan ole pelkkiä toisia nimiä. Mutta meillä on selvästi eri kriteerit yleisyydelle, ei haittaa. Ja onhan elina nätti nimi. :)

[/quote]

Niin, ilmeisesti meillä on eri näkemys siitä mikä on yleinen nimi. Mielestäni ei tarvitse olla tyyliin Paju, Vadelma, Cosmo tms. vain parille vuodessa annettava nimi, jotta nimi olisi "ei niin yleinen tällä hetkellä". Ja toisilla nimillä ei ole omasta mielestäni mitään väliä yleisyyden suhteen. Elina on kolmitavuisena nimenä yleisempi toisena kuin ekana nimenä.

TOP 30:n viimeisetkin nimet ovat sellaisia, että ei tule ihan jatkuvasti vastaan. Jos ei niihin ole päässyt, niin ei ole tällä hetkellä kovin yleinen ensimmäinen nimi. Siis näistä nyt nimetyistä vauvoista. Muissa ikäpolvissa tietysti eri asia. Aika mielenkiintoista olisi kyllä nähdä vaikkapa TOP 100 -lista ekoista etunimistä. Varsinkin kun lapselle miettii nimeä, niin se olisi hyvä apuväline. Nimihaku sen sijaan ei kerro yhtikäs mitään.

Vierailija
14/122 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

73, kaikissa annetuissa nimissä Elina on todella yleinen. Voit toki väittää, että se johtuu vain siitä että Elinaa annetaan paljon toiseksi nimeksi, mutta se tuskin on koko totuus. Tilastoista voi kyllä päätellä, että nimi on yleinen myös ensimmäisenä nimenä. Mutta sinua asia ei selvästi häiritse niin hyvä juttu. :)

Vierailija
15/122 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:02"]

73, kaikissa annetuissa nimissä Elina on todella yleinen. Voit toki väittää, että se johtuu vain siitä että Elinaa annetaan paljon toiseksi nimeksi, mutta se tuskin on koko totuus. Tilastoista voi kyllä päätellä, että nimi on yleinen myös ensimmäisenä nimenä. Mutta sinua asia ei selvästi häiritse niin hyvä juttu. :)

[/quote]

Miksi asia minua häiritsisi? :) Oma yhteyteni nimeen on oikeastaan pelkästään se, että se on 50-luvulla syntyneen äitini 3. etunimi.

Mutta olen kyllä eri mieltä tuosta, että kaikkien nimien tilasto kertoisi kutsumanimen yleisyydestä. Esim. kaikissa nimissä valtavan yleiset Maria ja Juhani eivät ole kovin yleisiä ekoina niminä. 

Pisti vain silmään, kun Elinaa väitettiin nykylapsilla erityisen yleiseksi etunimeksi. Sitä se ei ole.

Vierailija
16/122 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen nimeeni, mutta Ellu on aina varjonani. Naurattaa nää stereotypiat, itsekin olen vaalea, tunnollinen Elina hymykuopilla :D -Elina90

Vierailija
17/122 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaajan nimi. Elinat ovat aina kauniita ja suosittuja tyttöjä joiden mielestä on kivaa kiusata mm. Ulla-, Maiju- tai Miia-nimisiä.

Vierailija
18/122 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea Elina tervehtii myös täältä. Hyvä nimi jo 40-vuoden kokemuksella ;)

Vierailija
19/122 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä nimi.

Vierailija
20/122 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elina on ihan ok, neutraali, mutta Elisasta en pidä yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi