Tyttäreni menehtyi eilen...
Surukseni joudun kertomaan, että tyttöni kuoli eilen 13-vuotiaana syöpään. Taisteli monta vuotta syöpää vastaan, mutta levisi jo niin pahasti, että ei enää pystynyt tekemään mitään. Itkettää ihan älyttömästi (totta kai). Hän tykkäsi leikkiä ja heittää tikkaa yms. isänsä ja isoisänsä kanssa. (Ei ollut ikinä mikään "paha tyttö" tai ilkeä)Häntä myös kiusattiin koulussa koko kouluikä. Mutta hänellä oli myös pari todella tärkeää parasta kaveria. Nyt en enää ikinä saa katsella sitä ikkunasta ja hymyillä, nauttia, kun tyttöni on onnellinen. Olen raskaana, mutta eihän mikään ei korvaa rakasta lastani... Onneksi kerkesimme tekemään vaikka ja mitä kivaa, ja molemmat kertoivat rakastavansa toisiaan :)
Tämän pointti oli se, että nyt ymmärrän vielä paremmin ihmisiä, jotka ovat oman lapsensa menettäneet. Ja ei, tämä ei ole provo.
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:32"]Älä välitä ap, täällä palstalla on todella erikoista porukkaa, ei kannata välittää puolihulluista kommenteista ja ainaisista provon huutelijoista. Minulla on hyvin sairas lapsi, ja kun minulle kerrottiin lapsen diagnoosi, olin robottimaisen asiallinen ja pohdiskelin vain ääneen että jaahas, pojastani ei tulekaan sittenkään sitä ja sitä (mainitsin ammatin jota olin haaveillut ym.). Tuo kuuluu shokkivaiheeseen. Haleja ja voimia ap!
[/quote]
Haleja myös sinulle! Joo kyllä mä tämän tiesin kun täällä olen ollut niin paljon. Eikä se mua liikuta.
Lämmin osanottoni suruunne. Tiesikö tyttäresi kuolevansa?
Lapsia ja puolisoita saa kyllä aina uusia entisten jälkeen, mutta mistäs teet uudet sisarukset tai vanhemmat?
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:16"]Missä sairaalassa oli hoidossa? Omalla tytölläni on myös syöpä ja on tällä hetkellä osastolla hoidossa, ennuste on kuitenkin hyvä.
Halauksia sinulle♥
[/quote]
Kuopion yliopistollisessa sairaalassa. Toivotaan, että sinun lapsesi paranee, hienoa jos ennuste on hyvä!
[/quote]
Hmmm, lapsesi ei ilmeisesti ollut osastolla hoidossa menehtyessään?
Meinasin tämän keskustelun ohittaa, mutta päätin ettei koskaan ole niin kiire, etten ehtisi pahoitella ja ottaa osaa suruun. Lämmin osanotto ja voimia toivottelen teidän perheellenne.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:36"]Lapsia ja puolisoita saa kyllä aina uusia entisten jälkeen, mutta mistäs teet uudet sisarukset tai vanhemmat?
[/quote]
Adoptio?
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 16:10"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:19"]Lapsia, aikuisia sekä vanhuksia kuolee jokapäivä. Turhaa hakee huomiota eikä myötätuntoo. Se on normaalii elämää se kuoleminen. [/quote] On toki. Mutta kun jokin läheinen, varsinkin oma tyttö, ja vielä noin nuori kuolee, se tuntuu vielä pahemmalta. Mutta en mä huomiota hae, kertominen vain helpottaa omaa oloani. Tiesin kyllä, minkälaisia kommentteja saan. AP
[/quote]
Kuulostat kyllä tosi etäiseltä suhteessa tyttäreesi. Pystyt puhumaan asiasta jotenkin etäisen toteavasti. Oliko tämä jotenkin ennakoitavissa oleva asia, että olit jo varautunut ja "tottunut" ajatukseen? Muuten en oikein ymmärrä, kuinka joku välttämättä pystyisi täällä puhumaan asiasta noin neutraalisti ja noin pian. Yleensä sitä ollaan ilman sanoja ensimmäinen puoli vuotta.
[/quote]
Ei se ole mitenkään harvinaista. Mullakin on kuollut lapsi ja pari päivää itkettyäni tuli vaihe, että pystyin päivän ajatteleen selvästi ja kaverin kanssa asiasta tekstaamaan juurikin melko neutraalisti ilman suurempia tunteenpurkauksia ja siivosin ja trimmasin kolme koiraa ja pesin kaapit viimeistä nurkkaa myöten. Sit se iski uudestaan, kun piti ottaa tyttären pestyt vaatteet narulta, avata tytön huoneen ovi ja alkaa ajatella hautajaisia. Se yks päivä meni jotenkin siinä fiiliksessä etten mä jotenkin edes sisäistänyt, että mun lapsi on oikeasti kuollut.
Ei sen suurempaa vääryyttä ole, kuin että oman lapsensa joutuu hautaamaan. Mitä syvin osanottoni sinulle ja koko perheellesi.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:39"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:36"]Lapsia ja puolisoita saa kyllä aina uusia entisten jälkeen, mutta mistäs teet uudet sisarukset tai vanhemmat? [/quote] Adoptio?
[/quote]
Ap on jo tiineenä eli uutta putkeen heti, puolisot eivät ole koskaan verisukua. Pahempaa on mielestäni sisarusten tai vanhempien kuolema, heitä ei voi korvata adoptiollakaan.
[/quote]
Viestisi on ilmoitettu asiattomaksi.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:47"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:39"] [quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:36"]Lapsia ja puolisoita saa kyllä aina uusia entisten jälkeen, mutta mistäs teet uudet sisarukset tai vanhemmat? [/quote] Adoptio? [/quote] Ap on jo tiineenä eli uutta putkeen heti, puolisot eivät ole koskaan verisukua. Pahempaa on mielestäni sisarusten tai vanhempien kuolema, heitä ei voi korvata adoptiollakaan. [/quote] Viestisi on ilmoitettu asiattomaksi.
[/quote]
Aivan sama.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:47"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:39"] [quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:36"]Lapsia ja puolisoita saa kyllä aina uusia entisten jälkeen, mutta mistäs teet uudet sisarukset tai vanhemmat? [/quote] Adoptio? [/quote] Ap on jo tiineenä eli uutta putkeen heti, puolisot eivät ole koskaan verisukua. Pahempaa on mielestäni sisarusten tai vanhempien kuolema, heitä ei voi korvata adoptiollakaan. [/quote] Viestisi on ilmoitettu asiattomaksi.
[/quote]
Aivan sama.
[/quote]
Sen huomaa kyllä sinusta, että kaikki on aivan sama. Ei yllätä, AV on täynnä emotionaalisesta ummetuksesta kärsiviä.
Otan osaa suureen suruusi ❤. Hyvän ystäväni teini-ikäinen lapsi sairastaa syöpää ja hänet on pari päivää sitten siirretty saattohoitoon. Olen seurannut läheltä heidän taisteluaan elämästä. Se on käsittämättömän raskasta koko perheelle. Voimia sinulle. Talleta muistot sydämeesi ja tyttäresi on aina lähelläsi.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:19"]Lapsia, aikuisia sekä vanhuksia kuolee jokapäivä. Turhaa hakee huomiota eikä myötätuntoo. Se on normaalii elämää se kuoleminen. [/quote] On toki. Mutta kun jokin läheinen, varsinkin oma tyttö, ja vielä noin nuori kuolee, se tuntuu vielä pahemmalta. Mutta en mä huomiota hae, kertominen vain helpottaa omaa oloani. Tiesin kyllä, minkälaisia kommentteja saan. AP
[/quote]
Kuulostat kyllä tosi etäiseltä suhteessa tyttäreesi. Pystyt puhumaan asiasta jotenkin etäisen toteavasti. Oliko tämä jotenkin ennakoitavissa oleva asia, että olit jo varautunut ja "tottunut" ajatukseen? Muuten en oikein ymmärrä, kuinka joku välttämättä pystyisi täällä puhumaan asiasta noin neutraalisti ja noin pian. Yleensä sitä ollaan ilman sanoja ensimmäinen puoli vuotta.
[/quote] Luepas aloitus uudelleen ennenkuin kommentoit tyhmiä! Tytär kuoli siis syöpään, ELI EIKÖHÄN KUOLEMA OLLUT ENNAKOITAVISSA VARMAAN KAUANKIN. Oli varmasti kidutusta seurata vierestä ehkä pitkäänkin, kun ei voinut enää parantua ja sairaus eteni. Ap älä välitä tyhmistä kommenteista. Tyttärelläsi on nyt kaikki hyvin ja hän ELÄÄ terveenä taivaassa onnellisena. Saa lohtua tästä tosiasiasta. Kaikkea hyvää sulle ja perheellesi!
Lämmin halaus ap. Mieheni kuoli talvella ja koin itsekin valtavaa tarvetta purkaa asiaa kirjoittamalla ja puhumalla. Olin netissä koko ajan jotta en tuntisi oloani niin tyhjäksi ja yksinäiseksi.
Älä välitä ap, täällä palstalla on todella erikoista porukkaa, ei kannata välittää puolihulluista kommenteista ja ainaisista provon huutelijoista. Minulla on hyvin sairas lapsi, ja kun minulle kerrottiin lapsen diagnoosi, olin robottimaisen asiallinen ja pohdiskelin vain ääneen että jaahas, pojastani ei tulekaan sittenkään sitä ja sitä (mainitsin ammatin jota olin haaveillut ym.). Tuo kuuluu shokkivaiheeseen. Haleja ja voimia ap!