Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lääkärille lähettää sähköpostia?

Vierailija
24.06.2015 |

Tämä voi olla outo kysymys, mutta voiko (yliopistosairaalan) lääkäriä lähestyä sähköpostitse? Minulla olisi kysyttävää lapseni hoidosta, kyse on erikoislääkäristä jonka vastaanotolle mulla ei ole mahdollista hakeutua. Ainakaan ilman lähetettä siis, mutta asia on vieras tapaamilleni lääkäreille.

Haluaisin lähinnä mielipiteen siitä, tuleeko hakeutua hoitoon vai ei.

Onko kokemusta tällaisesta? Kyseinen lääkäri ilmoittaa siis spostinsa ihan julkisesti sairaalan sivuilla ja muuallakin. Onko sopivaa kysyä mielipidettä hoidosta?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokemuksia kenelläkään?

Vierailija
2/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kyse olisi oman lapseni hoidosta ja mahdollisesti hengestä niin en kyllä alkaisi lupia kyselemään. Tuskin sinua kukaan nirhaa jos kysyt meilillä mielipidettä asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Ei ole sopivaa. Yleislääkäri voi halutessaan konsultoida erikoislääkäriä joko puhelimitse tai paperikonsultaationa, jos ei näe lähetettä tarpeelliseksi. Lääkärit eivät yleensä vastaa potilaiden lähettämiin sähköposteihin jo senkään puolesta, että yhteydet eivät ole suojattuja. Jos olette vielä ko lääkärille täysin tuntemattomia, ettekä edes potilaita, luulen että viestinne jätetään täysin huomiotta tai pyydetään vain olemaan yhteydessä esim omaan terveysasemaan. Halutessasi ko erikoislääkärin arvion, kannattaa hakeutua esim yksityispotilaaksi ja maksaa hänen ammattitaidostaan. Kannattaa varmaan olla yhteydessä omaan lääkäriin ja pyytää konsultoimaan. Näin asia hoituu virallisia teitä ja saatte vastauksia kysymyksiinne.

Vierailija
4/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan vastaa tuollaisiin sähköposteihin. S-posti on täynnä muutenkin, johan siinä jäis ne lähetteellä tulevat potilaat hoitamatta kun niiden kanssa kiire muutenkin, jos vielä tuollaisiin alkaisin  perehtyä. Menevät siis suoraan mappiin öö. Terveisin yliopistosairaalan lääkäri

Vierailija
5/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ei onnistu. Niin kätevää kuin se sinänsä olisikin.

Vierailija
6/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:02"]Tämä voi olla outo kysymys, mutta voiko (yliopistosairaalan) lääkäriä lähestyä sähköpostitse? Minulla olisi kysyttävää lapseni hoidosta, kyse on erikoislääkäristä jonka vastaanotolle mulla ei ole mahdollista hakeutua. Ainakaan ilman lähetettä siis, mutta asia on vieras tapaamilleni lääkäreille.

Onko kokemusta tällaisesta? Kyseinen lääkäri ilmoittaa siis spostinsa ihan julkisesti sairaalan sivuilla ja muuallakin. Onko sopivaa kysyä mielipidettä hoidosta?
[/quote]

Ei varmaankaan ole sopiivaa. Luulen liekö edes vastaa. Voit yrittää. Mutta yleensä esim. TK ei saa käyttää sähköpostia mihinkään arkaluontosempaan (maili on avoin, suojaamaton reitti kaikenmaailman "rosvoille")

Vierailija
7/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:02"]Tämä voi olla outo kysymys, mutta voiko (yliopistosairaalan) lääkäriä lähestyä sähköpostitse? Minulla olisi kysyttävää lapseni hoidosta, kyse on erikoislääkäristä jonka vastaanotolle mulla ei ole mahdollista hakeutua. Ainakaan ilman lähetettä siis, mutta asia on vieras tapaamilleni lääkäreille.

[/quote]

Ei varmaankaan ole sopiivaa. Luulen liekö edes vastaa. Voit yrittää. Mutta yleensä esim. TK ei saa käyttää sähköpostia mihinkään arkaluontosempaan (maili on avoin, suojaamaton reitti kaikenmaailman "rosvoille")
[/quote]
Ei ota jos ei annakaan

Vierailija
8/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:12"]En koskaan vastaa tuollaisiin sähköposteihin. S-posti on täynnä muutenkin, johan siinä jäis ne lähetteellä tulevat potilaat hoitamatta kun niiden kanssa kiire muutenkin, jos vielä tuollaisiin alkaisin  perehtyä. Menevät siis suoraan mappiin öö. Terveisin yliopistosairaalan lääkäri
[/quote]
Tuleeko tällaista postia paljon?
Tilanne on siinä mielessä vaikea, että paikkakunnallasi ei ole yhtäkään asiaa juurikaan tuntevaa lääkäriä. Yksityisvastaanotolle voisin toki hakeutua ja näin olen tehnytkin, mutta en saa sieltä oikein apua. Lapsella on hyvä vakuutus, joten raha ei ole ongelma. Ap

Vierailija
9/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:12"]En koskaan vastaa tuollaisiin sähköposteihin. S-posti on täynnä muutenkin, johan siinä jäis ne lähetteellä tulevat potilaat hoitamatta kun niiden kanssa kiire muutenkin, jos vielä tuollaisiin alkaisin  perehtyä. Menevät siis suoraan mappiin öö. Terveisin yliopistosairaalan lääkäri
[/quote]

Kitjoitustaidosta päätellen yläasteikäinen :D

Vierailija
10/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yliopistollisessa sairaalassa on annettu ohjeet, ettei potilaitten asioita hoideta sähköpostitse, eikä niihin tule vastata, vaan kehottaa soittamaan. Hoidon arvioon tulee hakeutua terveyskeskuksen kautta, josta saa lähetteen erikoislääkärille.

Vierailija
11/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:12"]En koskaan vastaa tuollaisiin sähköposteihin. S-posti on täynnä muutenkin, johan siinä jäis ne lähetteellä tulevat potilaat hoitamatta kun niiden kanssa kiire muutenkin, jos vielä tuollaisiin alkaisin  perehtyä. Menevät siis suoraan mappiin öö. Terveisin yliopistosairaalan lääkäri
[/quote]
Tuleeko tällaista postia paljon?
Tilanne on siinä mielessä vaikea, että paikkakunnallasi ei ole yhtäkään asiaa juurikaan tuntevaa lääkäriä. Yksityisvastaanotolle voisin toki hakeutua ja näin olen tehnytkin, mutta en saa sieltä oikein apua. Lapsella on hyvä vakuutus, joten raha ei ole ongelma. Ap
[/quote]

Uskotko tuollaiseen "yliopistolääkäriin", joka ei kirjoita edes välttävästi ja tyylikin on jotain muuta kuin tuohon virkaankin sopivalta voisi olettaa.

Vierailija
12/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:12"]En koskaan vastaa tuollaisiin sähköposteihin. S-posti on täynnä muutenkin, johan siinä jäis ne lähetteellä tulevat potilaat hoitamatta kun niiden kanssa kiire muutenkin, jos vielä tuollaisiin alkaisin  perehtyä. Menevät siis suoraan mappiin öö. Terveisin yliopistosairaalan lääkäri [/quote] Tuleeko tällaista postia paljon? Tilanne on siinä mielessä vaikea, että paikkakunnallasi ei ole yhtäkään asiaa juurikaan tuntevaa lääkäriä. Yksityisvastaanotolle voisin toki hakeutua ja näin olen tehnytkin, mutta en saa sieltä oikein apua. Lapsella on hyvä vakuutus, joten raha ei ole ongelma. Ap

[/quote]

Kyllä noita ajoittain tulee, varsinkin jos on joku juttu tai julkaisu ollut hiljattain jossain esillä. 

Lääkärit ei niin kauheesti nillitä pilkuista mitä ala-asteen opettajat. Kuka on koskaan nähnyt siistillä suomenkielellä kirjoitettua lääkärinlausuntoa?

Vierailija
13/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit kyllä lukevat sähköpostinsa, ehkä välittävät hoitajille viestisi, mutta eiköhän tuossa oikea taho kysyä asiaa ole terveysneuvonta.

Vierailija
14/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:19"]

Uskotko tuollaiseen "yliopistolääkäriin", joka ei kirjoita edes välttävästi ja tyylikin on jotain muuta kuin tuohon virkaankin sopivalta voisi olettaa.

[/quote]

Et ole tainnut koskaan lukea yliopistosairaalan lääkärien lausuntoja? Osa kirjoittaa loistavasti, toiset nopeasti.

Vierailija
15/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:12"]En koskaan vastaa tuollaisiin sähköposteihin. S-posti on täynnä muutenkin, johan siinä jäis ne lähetteellä tulevat potilaat hoitamatta kun niiden kanssa kiire muutenkin, jos vielä tuollaisiin alkaisin  perehtyä. Menevät siis suoraan mappiin öö. Terveisin yliopistosairaalan lääkäri [/quote] Tuleeko tällaista postia paljon? Tilanne on siinä mielessä vaikea, että paikkakunnallasi ei ole yhtäkään asiaa juurikaan tuntevaa lääkäriä. Yksityisvastaanotolle voisin toki hakeutua ja näin olen tehnytkin, mutta en saa sieltä oikein apua. Lapsella on hyvä vakuutus, joten raha ei ole ongelma. Ap

[/quote]

Kyllä noita ajoittain tulee, varsinkin jos on joku juttu tai julkaisu ollut hiljattain jossain esillä. 

Lääkärit ei niin kauheesti nillitä pilkuista mitä ala-asteen opettajat. Kuka on koskaan nähnyt siistillä suomenkielellä kirjoitettua lääkärinlausuntoa?
[/quote]

Ei täällä tarvitse olla ala-asteikäinen opettaja.

Huomaa tuon muutenkin, itse olin vain 6 oppilas äidinkielensä!! Ja siitä huolimatta virheesi hyppää silmille :D

Ihmetyttää vain, että kaikenmaailman "kouluaineista vapaita" niitä tuolla yliopistoammateissakin pyöriikin.

Vierailija
16/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:16"]

[/quote]

[/quote]

Huomaa tuon muutenkin, itse olin vain 6 oppilas äidinkielensä!! Ja siitä huolimatta virheesi hyppää silmille :D

Ihmetyttää vain, että kaikenmaailman "kouluaineista vapaita" niitä tuolla yliopistoammateissakin pyöriikin.
[/quote]

Siis

*Ala-asteikäisten opettaja*

Vierailija
17/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti uskokaa pois, että vastausta ette todennäköisesti saa. Erikoissairaanhoitoon tarvitaan lähete. Sähköpostillasi yrität röyhkeästi kiilata ohi potilaiden, jotka ovat jonottaneet kenties pitkäänkin erikoissairaanhoitoon. Lääkärikin on viranomainen, jonka tulee kohdella potilaita tasapuolisesti. Tähän vielä päälle kaikki sähköpostiliikenteen tietoturvallisuusongelmat, toisena henkilönä esiintymisen mahdollisuus ym. Joten ei onnistu. Lääkäri tekee virheen, jos hän vastaa viestiisi.

Vierailija
18/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat lähetteen erikoissairaanhoitoon, jos lapsesi hoito vaatii erikoissairaanhoidon osaamista. Nykyisin asiantuntijoita löytyy myös harvinaiset sairauksien osalta. Teillä on vakuutus, mikä estää etsimästä asiantuntijaa suuresta lääkäriasemaketjusta, soita ajanvaraukseen tai hae nettisivujen kautta. Turhaa väittää, että asiantuntijoita ei olisi Suomessa. Lähetteen saa, jos tarpeen. Odotan itse lähetteellä, meitä on paljon.

Vierailija
19/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:16"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tää oli hyvä ::Dd

Vierailija
20/20 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:47"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:16"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tää oli hyvä ::Dd
[/quote]

:D