Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* ... Aina mä vaan palan ... *

Vierailija
24.06.2015 |

Noniin, kesä on taas koittanut ja olen kerennyt ottaa jopa muutaman kerran aurinkoa!

Ei ole vielä ollut edes mitään kunnon helteitä, on vaan ollut maximissaan 17-20 astetta lämmintä ja silti, voitteko kuvitella silti mä palan ulkona! Mun ei tarvii esim. kun maata penkillä tai nurmikolla 1h-1h 30min niin jo on naama aivan saatanan punainen, samoin rintakehä! jne.

Niin mitä nyt tässä pitäis oikein tehdä? tai mitä te teette? miten nautitte kesästä/auringosta? rusketutteko?

Kun auringossahan on myös hyviä puolia, ei pelkkää pahaa... Auringosta saa d-vitamiinia, se auttaa mielen kanssa jos on masennusta! joten auringossa oloahan kesällä myös suositellaan, koska ei meillä ole kesää ja lämmintä ajanjaksoa vuodessamme kuin 2-3kk ja sitten on loppuaika taas kylmää & pimeää niin oishan se hyvä pystyä nauttimaan auringosta ja aurinkoenergiasta! sillon sais luonnollista kautta d-vitamiinia, eikä tarvii vaikka d-vitamiini pillereitä popsia.

Ja muutenkin ois kiva käyttää kesällä toppeja, t-paitoja, sortseja... perus vaatteita mitä kuuluu kesään. Sitten taas syksyt/talvet kerkee pukeutua pitkiin housuihin, pitkähihasiin paitoihin, huppareihin, talvivaatteisiin...

Mut miten on, jos on näköjään sitä tyyppiä että palaa ainavaikka mitä perkelettä yrittäisi, yrittäisi alkaa vähitellen antaa auringon tulla iholle, yrittäisi syödä koko pimeän ja kylmän ajan vitamiineja ja jotenkin sillä ehkäistä sitten sitä että ei kesällä palaisi (tälläistäkin olen kuullut, että joillakin tepsii.) niin silti mä AINA vaan palan! ja käsissä mulla on esimerkiksi älyttömästi pieniä luomia, 30+ kpl, on niitä myös vielä muuallakin kropassa, oon siis aika luominen ihminen ja välillä näyttää siltä et aurinko teettää vaan uusia luomia!

Niin uskaltaako minun kaltanen ihminen nauttia esimerkiksi kesävaatetuksesta ja auringonotosta? vai pitääkö kesälläkin vaan pukeutua niihin pitkähihasiin, farkkuihin ja huppareihin ja pysyä sisällä ja napsia purkista vaan d-vitamiinia.

Tämän haluaisin tietää.

Koska emmä syöpääkään halua, mutta haluan myös nauttia kesästä & elämästä ! Ps. Noihin aurinkovoiteisiinkaan ei vissiin voi luottaa, tehty tutkimuksia, että iholle levitettäessä ja aurinkoon mennessä nekin aiheuttaa syöpää? Huhhuh sanon minä, mua potuttaa tää joka vuotinen ongelma.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:54"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:40"] [quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:31"] Luonnonmateriaalia vaan päälle. Kolmen jälkeen saa ihan tarpeeksi d-vitamiinia auringosta ilman pelkoa, että kuolet ihosyöpään. Pellava ja puuvilla hengittää, niissä ei tule kuuma. Ja pahimman porotuksen jälkeen t-paitaa ja shortseja, niin saat tarvittavan auringonvalon iholle. Mulla sama ongelma, olen nopeasti kuin punainen rapu. Joudun vain tyytymään siihen faktaan, että minusta ei neekerinväristä saa muuten kuin purkista. [/quote] No en tiedä mitä materiaalia tarkalleen ottaen mun vaatteet kyl on, mut perus muotikaupoista ostettuja. [/quote] Kunhan annoin vinkin, miten välttyä paahteelta ja silti nauttia auringosta. Kai H&M myy myös pellavasta tehtyjä vaatteita. Ainakin Kapphall ja vastaavat myyvät. [/quote] Kapphall... :D Mikä siinä KappAhlissa on niin vaikeaa?

[/quote]

No hyvä kun tartuit olennaiseen ;) Ei ole mun vika, jos ovat tehneet firman nimestä vaikeen. Menen nyt ja jatkossakin kapphalliin ostoksille, kaikki on tähän mennessä ymmärtänyt.

Vierailija
22/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:43"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:31"]

Luonnonmateriaalia vaan päälle. Kolmen jälkeen saa ihan tarpeeksi d-vitamiinia auringosta ilman pelkoa, että kuolet ihosyöpään. Pellava ja puuvilla hengittää, niissä ei tule kuuma. Ja pahimman porotuksen jälkeen t-paitaa ja shortseja, niin saat tarvittavan auringonvalon iholle.

Mulla sama ongelma, olen nopeasti kuin punainen rapu. Joudun vain tyytymään siihen faktaan, että minusta ei neekerinväristä saa muuten kuin purkista.

[/quote]

No en tiedä mitä materiaalia tarkalleen ottaen mun vaatteet kyl on, mut perus muotikaupoista ostettuja.

[/quote]

Kunhan annoin vinkin, miten välttyä paahteelta ja silti nauttia auringosta. Kai H&M myy myös pellavasta tehtyjä vaatteita. Ainakin Kapphall ja vastaavat myyvät.

[/quote]

Miksi ne pitää olla tehtyjä juuri pellavasta?

[/quote]

Kai sitä voi käyttää mitä luonnonmateriaalia vain. Miksi puhun luonnonmateriaaleista? No sen takia, että ne hengittää paremmin kuin keinokuituiset vaatteet. Ovat kesällä miellyttäviä päällä, vaikka olisi kuumakin päivä.

[/quote]

No en ole kyllä erityisesti mikään pellava fani. Saattaa mulla olla joitakin pellavastakin tehtyjä vaatteita, mutta yleensä ostan vaatteeni sillä perusteella mikä näyttää kivalta, mikä istuu hyvin päälle ja minkä hintanen se on ja mitä vaatteita multa eniten puuttuu, puuttuuko pitkähihasia paitoja vai t-paitoja vai farkkuja jne. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:53"]

Pysy sisällä seko, jos et voi aurinkorasvaa käyttää.

[/quote]

Seko? haluatko että etsin sulle tutkimukset joissa puhutaan aurinkorasvojen vaarallisuudesta.

Vierailija
24/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:59"]

Katso uv-tiedote. Pakkasellakin voi palaa. Lumi vielä voimistaa auringon vaikutusta.

ei se lämpötilasta se ihon palaminen ole kiinni. Ellei ihan kärryä niinkuin grillimakkara. 

[/quote]

Kyllä mä päivittäin säätiedotuksen katson ja mun mielestä ei oo vielä ollu korkeita uv-lukemia. :)

Vierailija
25/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lakkasin palamasta kun olin vuoden syönyt d-vitamiinia 100mikrogrammaa vuorokaudessa. En tätä tavoitellut tai odottanut, kunhan havaitsin. Samalla aloin kiinnittää huomiota rasvan laatuun, eli karsin kaikki teknorasvat pois ja lisäsin oliiviöljyn, voin ja sianihran/silavan määrää ruoissani.

Vierailija
26/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 16:26"]

Mä lakkasin palamasta kun olin vuoden syönyt d-vitamiinia 100mikrogrammaa vuorokaudessa. En tätä tavoitellut tai odottanut, kunhan havaitsin. Samalla aloin kiinnittää huomiota rasvan laatuun, eli karsin kaikki teknorasvat pois ja lisäsin oliiviöljyn, voin ja sianihran/silavan määrää ruoissani.

[/quote]

Oho, no mä syön pelkkää monivitamiiniä ja kalanöljykapseleita + muuten syön monipuolisesti ja terveellisesti, tiedä sit riittääkö se ! ehkä ei..

Vierailija
27/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 16:26"]

[/quote]

Oho, no mä syön pelkkää monivitamiiniä ja kalanöljykapseleita + muuten syön monipuolisesti ja terveellisesti, tiedä sit riittääkö se ! ehkä ei..

[/quote]

Joo, ei riitä. Suomalaisten olisi syytä nostaa d-vitamiiinin saantiaan tuntuvasti nykyisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme