Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* ... Aina mä vaan palan ... *

Vierailija
24.06.2015 |

Noniin, kesä on taas koittanut ja olen kerennyt ottaa jopa muutaman kerran aurinkoa!

Ei ole vielä ollut edes mitään kunnon helteitä, on vaan ollut maximissaan 17-20 astetta lämmintä ja silti, voitteko kuvitella silti mä palan ulkona! Mun ei tarvii esim. kun maata penkillä tai nurmikolla 1h-1h 30min niin jo on naama aivan saatanan punainen, samoin rintakehä! jne.

Niin mitä nyt tässä pitäis oikein tehdä? tai mitä te teette? miten nautitte kesästä/auringosta? rusketutteko?

Kun auringossahan on myös hyviä puolia, ei pelkkää pahaa... Auringosta saa d-vitamiinia, se auttaa mielen kanssa jos on masennusta! joten auringossa oloahan kesällä myös suositellaan, koska ei meillä ole kesää ja lämmintä ajanjaksoa vuodessamme kuin 2-3kk ja sitten on loppuaika taas kylmää & pimeää niin oishan se hyvä pystyä nauttimaan auringosta ja aurinkoenergiasta! sillon sais luonnollista kautta d-vitamiinia, eikä tarvii vaikka d-vitamiini pillereitä popsia.

Ja muutenkin ois kiva käyttää kesällä toppeja, t-paitoja, sortseja... perus vaatteita mitä kuuluu kesään. Sitten taas syksyt/talvet kerkee pukeutua pitkiin housuihin, pitkähihasiin paitoihin, huppareihin, talvivaatteisiin...

Mut miten on, jos on näköjään sitä tyyppiä että palaa ainavaikka mitä perkelettä yrittäisi, yrittäisi alkaa vähitellen antaa auringon tulla iholle, yrittäisi syödä koko pimeän ja kylmän ajan vitamiineja ja jotenkin sillä ehkäistä sitten sitä että ei kesällä palaisi (tälläistäkin olen kuullut, että joillakin tepsii.) niin silti mä AINA vaan palan! ja käsissä mulla on esimerkiksi älyttömästi pieniä luomia, 30+ kpl, on niitä myös vielä muuallakin kropassa, oon siis aika luominen ihminen ja välillä näyttää siltä et aurinko teettää vaan uusia luomia!

Niin uskaltaako minun kaltanen ihminen nauttia esimerkiksi kesävaatetuksesta ja auringonotosta? vai pitääkö kesälläkin vaan pukeutua niihin pitkähihasiin, farkkuihin ja huppareihin ja pysyä sisällä ja napsia purkista vaan d-vitamiinia.

Tämän haluaisin tietää.

Koska emmä syöpääkään halua, mutta haluan myös nauttia kesästä & elämästä ! Ps. Noihin aurinkovoiteisiinkaan ei vissiin voi luottaa, tehty tutkimuksia, että iholle levitettäessä ja aurinkoon mennessä nekin aiheuttaa syöpää? Huhhuh sanon minä, mua potuttaa tää joka vuotinen ongelma.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lämpötilalla ole mitään tekemistä palamisen kanssa. Kokeile ulkoilla niin, että pidät aamupäivällä pitkähihaisia ja iltapäivällä lyhythihaisia.

Vierailija
2/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 min ja iho palaa minulla, mutta 50 suojakertoimella voi pidentää oleskeluaikaani auringossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:12"]

Ei lämpötilalla ole mitään tekemistä palamisen kanssa. Kokeile ulkoilla niin, että pidät aamupäivällä pitkähihaisia ja iltapäivällä lyhythihaisia.

[/quote]

Mitenniin ei ole? Kyllä musta asia on niin, että mitä korkeampi lämpötila on, sitä kovemmalla voimalla aurinko paahtaa, verrattuna siihen jos lämpötilaa on vähemmän... Voin sitten olla väärässäkin, tiedä sitä...

Ja eiks iltapäivällä just se paahde oo voimakkaammillaan, joten sillon palaa helpoiten jos on palaakseen kuin mitä aamupäivällä tai illalla?

Vierailija
4/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkorasva. :')

Vierailija
5/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niinkuin mä ja ota suihkurusketuksia.

Vierailija
6/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 min ja iho palaa minulla, mutta 50 suojakertoimella voi pidentää oleskeluaikaani auringossa

[/quote]

http://www.terve.fi/ihosyopa/harva-aurinkovoide-taysin-turvallinen-iso-osa-jopa-lisaa-ihosyovan-riskia

http://kemikaalicocktail.blogspot.fi/2008/05/aurinkorasvojen-kemikaalicocktail-on.html

Mihinkähän tässä oikein uskaltais sit luottaa... mikä ois mahdollisimman turvallista...

Kun sanoin et auringos on myös hyviä puolia, sehän vähentää riskiä sairastumasta muihin syöpiin, paitsi ihosyövän riskiä se lisää... Voi vittu.

Vierailija
7/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:18"]

[/quote]

Mitenniin ei ole? Kyllä musta asia on niin, että mitä korkeampi lämpötila on, sitä kovemmalla voimalla aurinko paahtaa, verrattuna siihen jos lämpötilaa on vähemmän... Voin sitten olla väärässäkin, tiedä sitä...

Ja eiks iltapäivällä just se paahde oo voimakkaammillaan, joten sillon palaa helpoiten jos on palaakseen kuin mitä aamupäivällä tai illalla?

[/quote]

Olet väärässä. Pahin aika palamiselle on klo 11-15.

Vierailija
8/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:21"]

Tee niinkuin mä ja ota suihkurusketuksia.

[/quote]

No eiks se vasta sprayttua myrkkyä ole iholle..? mielummin sitä luottais luomuun. Mulla sit kyllä aina palanut iho muuttuu myöhemmin päivettyneeksi, miksiköhän näin? mutta ei tämä varmaan terve tapa oo hankkia pikku päivetystä lakanan valkoselle iholle.

Joihinkin juhliin kyllä voisin satunnaisesti tuota suihkurusketusta harkita. :) ja joskus olen pelleilyt myös itseruskettavien kanssa, mutta en lähde enää siihen, kun siitä tulee pelkkää sotkua, ei mitään hyvää... Hmm

Vierailija
9/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:18"]

[/quote]

[/quote]

Olet väärässä. Pahin aika palamiselle on klo 11-15.

[/quote]

Okei, no kiitti tiedosta. Silti tuntuu että mä palan joskus vaikka jopa klo 18 aikaan illalla. :S

Vierailija
10/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonmateriaalia vaan päälle. Kolmen jälkeen saa ihan tarpeeksi d-vitamiinia auringosta ilman pelkoa, että kuolet ihosyöpään. Pellava ja puuvilla hengittää, niissä ei tule kuuma. Ja pahimman porotuksen jälkeen t-paitaa ja shortseja, niin saat tarvittavan auringonvalon iholle.

Mulla sama ongelma, olen nopeasti kuin punainen rapu. Joudun vain tyytymään siihen faktaan, että minusta ei neekerinväristä saa muuten kuin purkista.

Vierailija
11/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:31"]

Luonnonmateriaalia vaan päälle. Kolmen jälkeen saa ihan tarpeeksi d-vitamiinia auringosta ilman pelkoa, että kuolet ihosyöpään. Pellava ja puuvilla hengittää, niissä ei tule kuuma. Ja pahimman porotuksen jälkeen t-paitaa ja shortseja, niin saat tarvittavan auringonvalon iholle.

Mulla sama ongelma, olen nopeasti kuin punainen rapu. Joudun vain tyytymään siihen faktaan, että minusta ei neekerinväristä saa muuten kuin purkista.

[/quote]

No en tiedä mitä materiaalia tarkalleen ottaen mun vaatteet kyl on, mut perus muotikaupoista ostettuja.

Vierailija
12/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:40"]

[/quote]

No en tiedä mitä materiaalia tarkalleen ottaen mun vaatteet kyl on, mut perus muotikaupoista ostettuja.

[/quote]

Kunhan annoin vinkin, miten välttyä paahteelta ja silti nauttia auringosta. Kai H&M myy myös pellavasta tehtyjä vaatteita. Ainakin Kapphall ja vastaavat myyvät.

Vierailija
13/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lämpötila ei polta, vaan uv-säteily. Makaa vain siellä auringossa jos palat noin helposti, älä tule valittamaan myöhemmin kun saat ihosyövän. 

Olet varmaan niitä, joiden mielestä pilvisenä päivänä ei ole uv-säteilyä? Ja että sitä aurinkovoidetta tarvitsee laittaa vain kerran ja se antaa sitten suojan koko päiväksi? Newsflash, sitä rasvaa pitäisi herkästi palavan lisätä 30min-60min välein. 

Vierailija
14/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle riittää ihan vain ihon peittävät vaatteet. Rasvoista tulee tahmainen ja niljainen olo. Vähän saan kenäkin aikana väriä, mutta pahimpaan aikaan vältän aurinkoa.

Vierailija
15/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:23"]

[/quote]

[/quote]

Kunhan annoin vinkin, miten välttyä paahteelta ja silti nauttia auringosta. Kai H&M myy myös pellavasta tehtyjä vaatteita. Ainakin Kapphall ja vastaavat myyvät.

[/quote]

Miksi ne pitää olla tehtyjä juuri pellavasta?

Vierailija
16/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:28"]

Se lämpötila ei polta, vaan uv-säteily. Makaa vain siellä auringossa jos palat noin helposti, älä tule valittamaan myöhemmin kun saat ihosyövän. 

Olet varmaan niitä, joiden mielestä pilvisenä päivänä ei ole uv-säteilyä? Ja että sitä aurinkovoidetta tarvitsee laittaa vain kerran ja se antaa sitten suojan koko päiväksi? Newsflash, sitä rasvaa pitäisi herkästi palavan lisätä 30min-60min välein. 

[/quote]

Sithän mä oon kuin voilla valeltu :DDD

Vierailija
17/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:43"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miksi ne pitää olla tehtyjä juuri pellavasta?

[/quote]

Kai sitä voi käyttää mitä luonnonmateriaalia vain. Miksi puhun luonnonmateriaaleista? No sen takia, että ne hengittää paremmin kuin keinokuituiset vaatteet. Ovat kesällä miellyttäviä päällä, vaikka olisi kuumakin päivä.

Vierailija
18/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy sisällä seko, jos et voi aurinkorasvaa käyttää.

Vierailija
19/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:40"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kapphall... :D Mikä siinä KappAhlissa on niin vaikeaa?

Vierailija
20/27 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso uv-tiedote. Pakkasellakin voi palaa. Lumi vielä voimistaa auringon vaikutusta.

ei se lämpötilasta se ihon palaminen ole kiinni. Ellei ihan kärryä niinkuin grillimakkara. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi