Hei anoppi. Liikunnastako täytyy potea huonoa omatuntoa?
Kirjoitan nyt tänne samasta aiheesta, josta kirjoitin Suomi24:een. En tiedä saanko yhtä karmean kommentin täällä kuin siellä. Olen alkanut potea huonoa omatuntoa kuntosalilla ja jumpissa käynnistä. Tämän sai aikaan anoppini kommentti "ai katsos ehdithän sä muutakin kuin käydä kuntosalilla, kun pihaan on ilmestynyt uusi kukkapenkki". En aiemmin ole ajatellut että jonkun mielestä kuntosalilla käynti olisi huono juttu. Käyn 2-3 krt viikossa, joten mielestäni se ei ole mikään kauhea määrä. Pihan pidän siistinä, kukkapenkeistä on rikkaruohot nypitty, ruoho leikattu ja tavarat järjestyksessä. Sisällä myös siistiä. Teen ruoan perheelle ja seksiä harrastetaan säännöllisesti. Lapsemme on isoja. Oma lapseni on 12 ja mieheni lapsi 14. Tunnen itseni tällä hetkellä huonoksi naiseksi ja vaimoksi. En tiedä olenko tämän tunteen itse itselleni aiheuttanut. Suomi24:ssa saamani kommentti oli, että anoppini on oikeassa ja että minun pitäisi keksiä itselleni muita harrastuksia kuin kuntosalilla käyminen. Toki tämä henkilö sai varmasti sen kuvan että minulla ei olisi muita harrastuksia. En tiedä miten tämän tunteen saa pois :(
Kommentit (13)
Mäkin sanoisin, että anna olla. Anopit on anoppeja, ne osaa satuttaa jos haluavat muutoinkin.
Anna olla,kateellisten panettelua sanoisin.12 ja 14 -vuotiaat pärjää kyllä tunnin itsekseen kun käyt salilla.saako miehesi anopin mielestä kuitenkin harrastaa?
Joo sehän on vanhanajan ihmisille aivan järjetön synti kun nainen ottaa muutaman tunnin viikossa aikaa itselleen käymällä salilla. Naisen täytyy uhrautua! Ja näyttää siltä! Annan girl palaa vaan ja haistata anopille pitkät. Mä hain kans juuri salikortin ja innostuin hulluna lapsiparkista! 1-vuotias saa leikkiä samanikäistensä kanssa 1,5h kun äiti jumppaa! Alkaa kun tuolla ikää jo pelkkä äidin seura kyllästyttää. Se on win win- tilanne. Tiedän tästä saavani ties miltä suunnalta paskaa niskaan. Paljon hyväksyttävämpää olisi istua joka lauantai karaokessa, nollata kuuppa huolella taas seuraavaa viikkoa varten.
Hei, nyt jotain rotia, aikuinen ihminen. Todellakin, relaa nyt vähän! Anna ihmisten kommentoida, eikä kaikkea kannata kuunnella ja ainakaan tulkita. Tuon ikäiset lapset kyllä pärjäävät muutaman kerran viikossa hetken keskenään. Ota joskus myös lapset ja anoppi mukaan ja lähtekää yhdessä vaikka uimaan.
Hehee, meillä ylipainoinen miniä kuittailee siitä, kun anoppi käy kuntosalilla ja kaikilla muillakin aikuisilla on aikaa harrastaa jotain niin turhanpäiväistä kuin liikuntaa.
T. Veljen vaimo
Ehkä sun pitäis kasvaa henkisesti? Itse tiedät, että se sali on sulle hyväksi. Samaa mieltä. Anopille kukkapenkit in tärkeitä. ..käyttäydyt nyt kuin pikku lapsi...syyllistyt, kun sun auktoriteetti sanoo jotain poikkisanaa....ja sit sä haet tuntemattomilta tukea...ihan hyvä niin, mutta eiks tärkeä ole se sun oma? Että sä itse tiedät sen asian olevan sulle tärkeä ja hyvä? Kuka vaan voi teilata, mut sun ite pitää opetella tykkäämään itsestås ja tekemisestäs j aluetta että se on hyväksi. Sä kuulostat huolehtivasta ihmiseltä ja herkältä.
Se tämän hetkinen syyllisyyden tunteesi tulee kyllä jostain kauempaa kuin anopin kommentista...haluaisit miellyttää . Ei sun tarvi miellyttää. Mieti mistä se sun syyllisyys kumpuaa. Hakeudu irti siitä tunteesta. Keinoja löytyy. Ks. Netistä Syyllisyys, häpeä, toisten miellyttäminen. Nlp, mindfullness.
voisit vaikka panostaa henkiseen kasvuusi.
salilla käynti on hyvä. Jatka sitä. Se on hyvä kokonaisterveydelle. Se on hyvä kansanterveydellisesti. Anoppi nyt tokaisi jotain...sitä ei tarvi ottaa synniksi. Olet omanlainen. Kiva, että sait kikkapemkinkin aikaiseksi. Sen anopin kans voi jutella ei se oo muuta kuin tavallinen täti-ihminen. Sillä on omat ,murheensa. Se arvostaa kukkapenkkiä. Noi tilanteet voi ottaa niin monella lailla. Ehdit moneks.. Ajattele niin. Sä oot just hyvä.
minulla on 1v. Lapsi ja on 3kk ikäisestä ollut kuntosalin lapsiparkissa yhtenä tai kahtena päivänä viikossa, yleensä hiukan reilu tunnin. Tähän anoppi ei ole ihme kyllä kommentoinut mitään. Lapsi viihtyy tosi hyvin ja varsinkin nyt kun ikää on reilu vuoden ja ei ole päiväkodissa vielä tekee se mielestäni hyvää että saa leikkiä muiden lasten kanssa. Mutta muistan kun tulivat katsomaan vauvaa kun päästiin synnäriltä. Ekoja asioita joita hänen oli pakko todeta oli mm. Että jos lapsia tekee on hyvä äiti kotona sen 3v saakka lapsen kanssa.... Tietää varsin hyvin että en ole sellainen nainen joka jäisi vuosiksi lasten kanssa kotiin. Siinä ei siis ole mitään vikaa, mutta olen sen verran myös uraorientoitunut, että en ala vuosiksi kotiäidiksi ja se vain ei ole minun juttuni. Anoppisi saa olla mitä mieltä haluaa, ei kannata ottaantua.
Mä tiedän useita tapauksia missä puoliso, vanhemmat tai anoppi syyllistää liikuntaa harrastavaa henkilöä.
Jatka tyytyväisenä harrastusta! Tsemppiä!
Vanhat ihmiset hääräävät kukkapenkin ja muun turhan kanssa koska heille tärkeintä on että oma elämä näyttää naapurista katsoen olevan kunnossa. Sinä taas haluat pitää itsesi kunnossa ja sen vuoksi harrastat liikuntaa. Voit yrittäää ymmärtää anoppiasi, joka on eri aikakaudelta ja joille kulissit ovat tärkeämmät kuin oma hyvä olo.
Onko anoppi muuten häijy ja kova arvostelemaan?
Itse tulkitsisin tuon kommentin niin että näytät olevan tosi timmissä kunnossa ja anoppi sitten ihmettelee kun jaksat vielä sen lisäksi hoitaa puutarhaa. Toki tämä johtuu siitä että oma anoppini on niin kannustava ja kiva, mutta valitsee joskus sanansa hassusti. Teidän tilanteenne voi olla toinen.
Joo: 1. Miksi syyllistyt moisesta? Vai oletko sittenkin marttyyri? Anoppi on varmaan kateellinen/vittuuntunut/muuten vaan vituttaa hyväkuntoisen näköinen miniä/alkava dementia.
Relaa vaan. Jos sinä ja perheesi olette tyytyväisiä niin ei muulla ole väliä.
Anoppisi on todennäköisesti joko kateellinen jaksamisestasi tai sitten vaan sattui asettamaan sanansa näin. Välillä ihmiset sanoo juttuja niin että ne kuulostaa vakavemmilta kun ne on.