Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ÄO on ”selvästi yli keskitason”

Vierailija
12.02.2022 |

Psykologin virallisessa älykkyystestissä siis.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/65 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ainakin tulee mieleen, että on osattava kirjoittaa kysymyslauseet oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen ainakin tulee mieleen, että on osattava kirjoittaa kysymyslauseet oikein.

Miten tuo liittyi kysymykseeni?

Vierailija
4/65 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ainakin on kun kirjoitat äo, etkä äö.

Vierailija
5/65 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin 110-120. Itse sain joskus saman vastauksen ja kysyin psykologituttavalta mitä se numeroissa tarkoittaa.

Vierailija
6/65 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ainakin on kun kirjoitat äo, etkä äö.

mikä on?

Vierailija
7/65 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vissiin 110-120. Itse sain joskus saman vastauksen ja kysyin psykologituttavalta mitä se numeroissa tarkoittaa.

Hmm ok

Vierailija
8/65 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:llä selvästi yli keskitason on jo 70.

Vierailija
9/65 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjalliseen arvioon 'selvästi yli keskitason' tarvitaan yli 121 älykkyys jos tarkoitat Wais testiä.

Vierailija
10/65 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjalliseen arvioon 'selvästi yli keskitason' tarvitaan yli 121 älykkyys jos tarkoitat Wais testiä.

Tarkoitan joo. Olen siis älykkäämpi kuin 90% väestöstä?

Vierailija
11/65 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matemaattis-loogisessa päättelyssä, et muussa. Ei ÄO kerro mistään muusta. t. ÄO 134

Vierailija
12/65 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on sinun keskiarvosi niin kyllä. Testissähän mitataan yleisälykkyyttä ja siinä on monia osioita, joten osioiden välillä voi olla suurtakin vaihtelua varsinkin jos on autismipiirteinen.  Olen tehnyt myös Tieteen kuvalehden testin Wais testini jälkeen ja se antaa kyllä ihan samansuuntaiset tulokset, jos jotain muutakin tässä kiinnostaa alkaa itseään testailla.

Vierailija
13/65 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matemaattis-loogisessa päättelyssä, et muussa. Ei ÄO kerro mistään muusta. t. ÄO 134

Wais testi mittaa kaikkia osioita, eli kertoo todellisesta älykkyydestä toisin kuin mensan testi.

Vierailija
14/65 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä virallista määritelmää, mutta itse tulkitsisin tuon että vähintään yksi keskihajonta yli keskiarvon. Mensaan vaaditaan siis kaksi keskihajontaa yli keskiarvon.

Vierailija
15/65 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on sinun keskiarvosi niin kyllä. Testissähän mitataan yleisälykkyyttä ja siinä on monia osioita, joten osioiden välillä voi olla suurtakin vaihtelua varsinkin jos on autismipiirteinen.  Olen tehnyt myös Tieteen kuvalehden testin Wais testini jälkeen ja se antaa kyllä ihan samansuuntaiset tulokset, jos jotain muutakin tässä kiinnostaa alkaa itseään testailla.

Sain 133 tieteen kuvalehden testistä. T: se ”selvästi yli keskitason” AP

Vierailija
16/65 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun olis viisautta.

Vierailija
17/65 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain 133 tieteen kuvalehden testistä. T: se ”selvästi yli keskitason” AP

Eli on linjassa. Siinä on 4% heitto ja selvästi yli keskitason on 121-130 ja sekin on ihan testipäivän arvio. Ihmisen kyky selviytyä älykkyystesteistä kun on aika paljon riippuvainen myös vireystilasta, lääkityksistä, testi tilanteesta, onko syönyt jne.  Voit ihan hyvillä mielin ottaa sen 133 ja pitää paikkansa pitävänä arviona.

Vierailija
18/65 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakki-idioottien pätemiseen kelpaa monikin numero.

Vierailija
19/65 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fakki-idioottien pätemiseen kelpaa monikin numero.

Eiköhän se fakki-idiotismi kuulu enemmän mensalaisille kuin yleisälykkäille.

Vierailija
20/65 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa, että suoriutuu jostain osiosta "tasaisemmin" jos tämän osion eri tehtävien välillä on paljon eroa? Pitäisikö siinä lukea paremmin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi