Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voinko jättää menemättä anopin synttäreille?

Vierailija
24.06.2015 |

Anopin kanssa on jatkuvasti pientä ja vähän isompaakin kärhämää, hän on mm. tutkinut minun laukkuni, lukee kuitit jos sattuu löytämään, töksäyttelee milloin mitäkin ja niin edelleen. Kaiken olen tähän asti sietänyt, mutta nyt kuukausi sitten hän oli löytänyt miehen vanhojen tavaroiden joukosta teiniaikoina kirjoittamani rakkauskirjeen ja lukenut sen. Teki tästä vielä oikein numeron tuomalla kirjeen miehen synttäreillä kahvipöytään sukulaisten ja ystävien läsnäollessa.. Suuttui sitten meille, kun miehen kanssa tästä hermostuimme ja mies piti vielä puhuttelun jälkeenpäin äidilleen. Anopin kanta oli kuitenkin se, etkö hän on niin vanha, että voi tehdä mitä lystää ja varsinkin omassa kodissaan. Ei aikonut pyytää anteeksi vaan ihmettele miksi en halua olla hänen ystävänsä... Anopilla on ensi kuussa 60v synttärit ja en aikonut olla anoppiin enää yhteydessä enkä mennä juhliinkaan (tiedä minkä nöyryytyksen keksii seuraavaksi). Miehelle tämä on ok, koska alkaa olla itsekin kyllästynyt äitinsä tempauksiin, mutta itse epäröin kuitenkin. Pitäisikö minun kuitenkin olla paikalla, kun täyttää pyöreitä ja pidän kuitenkin miehen muista sukulaisista ja perheestä?
-Huono miniä

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit jättää menemättä, mutta ei se kyllä teidän välejä paranna. Minä menisin (itsellä ja myös miehellä välit totaalisen poikki miehen äitiin)

Vierailija
2/18 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes harkitsisi menemistä. Miehen mielipiteellä ei ole merkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi ja muutenkin koettaisin vältellä.

Vierailija
4/18 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit.

Vierailija
5/18 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Olen itsekin kallistunut enemmän sille kannalle että en mene. Tiedän ettei välit parane siitä, mutta en minä tiedä voiko niitä enää kuuden vuoden erimielisyyksien jälkeen paljon parantaa.. Tietenkin anopillakin on hetkensä ja osaa olla ihan kiva, mutta enemmän on niitä tölväisyjä ja joka asiaan puuttumista sekä minun mielipiteiden jyräämistä. Lisäksi koko tilanne anopin kanssa asettaa miehenkin ikävään välikäteen, on tietenkin minun puolella, mutta kun on itse äitinsä käytökseen niin "tottunut" että osaa suurimman osan asioista vaan laittaa toisesta korvasta samantien ulos. Riidat anopin kanssa myös aiheuttaa apen suuttumisen miehelleni ja häiden alla pari vuotta sitten meinasikin mennä välit kokonaan. On siis miehenkin kannalta paras etten minä ole anoppiin yhteydessä niin pysyy miehellä jonkinlaiset välit vanhempiinsa.
-huono miniä

Vierailija
6/18 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä menemättä ei teidän tarvii sietää tollaista.

Vierailija
7/18 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nyt ehkä 23-vuotias? Aikuistuminen tuo sinullekin vähän lisää perspektiiviä ihmisten käytöksen tulkitsemiseen. Sinuna menisin niille synttäreille, anoppi on varmasti järjestänyt sinulle keittiövuoron kahvinkaatamisineen ja tiskaamisineen. Parempi olla kuuliaisesti paikalla, kuulet samalla mitä anoppi sinusta muille sukulaisille puhuu.

Vierailija
8/18 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ei ole mikään jumalhahmo vaan ihminen, kuten muutkin. Kanssaihmisiltä voi edellyttää asiallista käytöstä, ja jos se ei onnistu heiltä, ei heitä ole pakko sietää. En menisi itsekään.

Vierailija
9/18 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jättää vanhoja roiniaan lapsuudenkotiinsa eikä viitsi niitä siivota pois ja sitten sinä loukkaannut siitä, mun anoppi siivoaa kotiaan? WAU!

Vierailija
10/18 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä menisin "edustamaan" miestäni ja menisin paikalle hänen takiaan! En haluaisia häntä siihen asemaan, että hän joutuisi selittämään poissaoloani, enkä varsinkaa vakuttelemaan sitä, että emme ole eromassa.

Juhlissa on muitakin miehen sukulaisia joista pidät, joiden kanssa voit seurustellla anopin sijaan. Tiloista yms en tiedä, mutta olisiko sinun mahdollista vältellä anoppiasi.

Vierailija
11/18 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus vaatii uhrauksia, joten mieheni takia menisin paikalle. 

Vierailija
12/18 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin paikalle, mutta keskittäisin huomioni täysin niihin mukaviin miehen puolen sukulaisiin joista pidän. Anopille toteaisin vain "hyvää syntymäpäivää" ja sen jälkeen välttelisin hänen seuraansa.

Jos anoppi tulisi juttelemaan, niin sanoisin vaikka meneväni vessaan tai toteaisin hakevani kahvia tai vaikkapa huomaisin jonkun muun kauempana olevan ja ihastuisin että "Oi, XX on tuolla, mitähän hänelle kuuluu" ja purjehtisin hänen luokseen. Tekosyitä löytyy. :)

Vierailija
13/18 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 12:20"]

[/quote]

Rakkauteen ei siälly vaatimuksia. Jos aloittaja ei halua mennä, ei aloittajan mies häntä siihen painosta. Jos siis rakastaa aloittajaa.

Vierailija
14/18 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 12:34"]

[/quote]

Rakkauteen ei siälly vaatimuksia. Jos aloittaja ei halua mennä, ei aloittajan mies häntä siihen painosta. Jos siis rakastaa aloittajaa.

[/quote]

eli naisen tarve menee miehen tarpeen yli. Eikä naisen tarvitse edes yrittää asettua miehen asemaan. Hän voi vaan vaatia miestään asettumaan hänen asemaansa?! 

Vaatimisesta ei ollut mitään puhetta. Rakkaus on molemmin puolista joustamista!

Vierailija
15/18 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko menette yhdessä rintamassa pariskuntana tai sitten jäätte molemmat pois. 

Vierailija
16/18 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIETENKIN VOIT jättää menemättä. En ole ikinä tajunnut mikä pakko ylipäätään on mennä kumppanin sukulaisten juhliin, ei sitä ole "lakiin" kirjoitettu. Eli voit jättää ja jos itsellö  olisi tuo tilanne niin ei menisi mieskään koska miehen kuuluu olla vaimonsa puolella silloin jos anoppi sählää!

Vierailija
17/18 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 12:34"]

[/quote]

[/quote]

eli naisen tarve menee miehen tarpeen yli. Eikä naisen tarvitse edes yrittää asettua miehen asemaan. Hän voi vaan vaatia miestään asettumaan hänen asemaansa?! 

Vaatimisesta ei ollut mitään puhetta. Rakkaus on molemmin puolista joustamista!

[/quote]

Ei, vaan "Minä en halua tehdä näin" -tarve menee "Minä haluan, että sinä toimit, niin kuin minä haluan!" -tarpeen edelle, itsemääräämisoikeus ja vapaus kontrollin ja vallankäytön edelle.

Hyvässä suhteessa ei painosteta ketään toimimaan vastoin tahtoaan. Niin yksinkertaista se on. -14

Vierailija
18/18 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne! Mies ei siis ole jättänyt tarkoituksella "vanhoja roinia" vanhemmilleen, vaan armeijassa mukana kulkenut kassi oli jäänyt vaatehuoneen perukoille ja kirje kassin pohjalle. Ymmärrän toki anopin halun siivota, mutta kirjekuoressa luki kuitenkin selkeästi mieheni nimi ja sydän perässä, joten anoppi on tasan varmasti tiennyt kelle kirje on ja millaisesta kirjeestä on kyse.

Anoppia on kyllä mahdollista vältellä juhlissa varmasti, mutta en sitten tiedä minkä verran sinne on tulossa porukkaa ylipäätään kun anoppi on suututtanut puolet omastakin suvustaan. Jotenkin vain tuntuu, etten itse osaisi nauttia päivästä ja pilaisin siinä sitten mahdollisesti anopinkin mielialan ja tunnelman olemalla puhumatta hänelle. Minun poissaoloni tuskin olisi ongelma, minähän voin vaikka "sairastua" edellisenä päivänä :D Tosin miehen sukulaiset tietävät kaikki millainen anoppi on, joten tuskin yllättyisivät vaikka kertoisi totuudenkin siitä, että on ollut erimielisyyksiä. Ja miehelle siis on täysin ok jos en juhliin tule ja ymmärtää täysin kyllästymiseni anoppiin.

-Huono miniä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä