Teititelläänkö teitä nelikymppisiä jo kaupoissa?
Minua teititellään ja musta se on kamalaa. Ite kun oon mieleltäni aina parikymppinen:)
Kommentit (25)
Jos menisin lääkäriin ja lääkäri huikkaisi moikkis tai moikkuli, repeäisin kyllä totaalisesti, mutta poistaisihan se alkujännityksen ja pystyisi varmaan kertomaan tilanteestaan lääkärille vapautuneemmin :)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:07"]
Jos menisin lääkäriin ja lääkäri huikkaisi moikkis tai moikkuli, repeäisin kyllä totaalisesti, mutta poistaisihan se alkujännityksen ja pystyisi varmaan kertomaan tilanteestaan lääkärille vapautuneemmin :)
[/quote]
Joo, olen kyllä aina lähtenyt juttuun mukaan ja moikkuloinut myös. Onhan se ihan hyvä jäänmurtaja toisaalta. Tulee vaan välillä olo kuin puhuisi oman teinin kanssa.
Minua teititellään, vaikka olen tennarit ja farkkutakki -tyyppi enkä mikään klassinen ja huoliteltu korkkarinainen. Ja olen 30. Yhtään en tykkää, minusta teitittely on teennäistä ja tulee tosiaan sellainen olo, että myyjä pitää minua ihan mummona.
Toinen mitä inhoan on tuo rouvittelu! Esim. jos olen unohtanut jonkun ostokseni kassalle, niin myyjä huutaa "Hei, rouva! Teidän kaalinne unohtui!" enkä silloin heti edes tajua reagoida, koska oletan, että myyjä huutaa jollekin 80v mummolle... Toisaalta en tiedä, mitä sanaa tuollaisessa tilanteessa tulisi edes käyttää, kun "neiti", "tyttö" ja "nainen" koetaan kuitenkin jotenkin loukkaavana, niin mitä jää jäljelle?
Minua on teititelty jo vuosia, ja olen kolmekymppinen. En koe sitä loukkaavaksi, vaikka joskus se voi hiukan hätkähdyttää, kun en koe olevani niin "eritasoinen" verrattuna parikymppisiin asiakaspalvelijoihin. Toisaalta on kyllä varmaan elämäntilanne jo aivan eri, kun on omistusasunto, lapsia, yliopistotutkinto ja yksi avioliittokin takana. Olen kylläkin nuoremman näköinen (sanotaan).
Veikkaan, että olemuksessa on jotain, mikä saa teitittelemään. Ehkä föönatut latvoista taitetut hiukset, huomaamaton meikki, musta villakangastakki (talvisin), aidot korut?
Otan kyllä sen teitittelyn mieluummin kuin suorasukaisen rempseän "mitäs sulle" -meiningin.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 16:57"]
Pari kertaa semmoisessa vähän hienommassa kaupassa. Voisivat teititelläkin enemmän. Minua häiritsee se kassojen moikkailu. En minä niin läheinen kaveri niiden kassojen kanssa ole, että haluaisin moikkailla.
[/quote]
Mitä toivoisit terveyhdyssanoiksi? Olen asiakaspalvelussa ja aamuisin sanon kyllä oma-aloitteisesti huomenta.
Mutta sitten myöhemmin saatan sanoa hei, Tietysti jos asiakas sanoo ensin jonkin tervehdyssanan, niin käytän sitä samaa. Eli jotkut saattavat sanoa päivää tai jopa hyvää päivää, niin vastaa sitten tietysti niin.
Olen saanut paljon hyvää palautetta ystävällisyydestäni, mutta haluan toki kaiken tähän liittyvän palautteen täälläkin.