Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teititelläänkö teitä nelikymppisiä jo kaupoissa?

Vierailija
24.06.2015 |

Minua teititellään ja musta se on kamalaa. Ite kun oon mieleltäni aina parikymppinen:)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä. Teitittely ei tarkoita että olet vanha. Olen itse asiakaspalvelija, teititellyt aluksi, mutta lopettanut sen koska se herättää näissä keski-ikäisissä "ikinuorissa" niin kovasti ihmetystä. Itse olen 21, ja minua on teititelty paremmissa kaupoissa ja ravintoloissa. Mielestäni se on vain kunnioittavaa ja kohteliasta.

Vierailija
2/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ole missään koskaan teititelty. En ole tiennyt että jotkut vielä teitittelee yleensäkin. En ole tainnut kymmeneen vuoteen kuulla edes missään elävässä elämässä teitittelyä. Rouvitellaan kyllä joskus, esim. saattavat kysyä palvelutiskillä mitä rouvalle saisi olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua teititellään ja olen 30. Koen sen loukkaavana koska tuntuu, että teitittelijä luulee minua yli 50-vuotiaaksi. En ole muutenkaan mikään maailman kaunein ilmestys, joten ei varsinaisesti paranna itsetuntoa, että sitten vielä teititellään kuin olisin joku mummo. Tuntuu, että myyjä tahtoo oikein alleviivata sitä, miten vanhalta ja rumalta näytän häneen verrattuna. Asun Helsingissä ja täällä teitittely on päivittäistä (ruokakaupassa, vaatekaupoissa...) Sen sijaan kun vietin tässä pari viikkoa keskemmällä Suomea, huomasin että siellä ei teititelty missään. Olisi kiinnostavaa tietää, miksi näin.

Vierailija
4/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutaisi romukoppaan koko teitittely. Vanhanaikaista. Edes yhdäksänkymppinen mummoni ei pidä siitä.

Vierailija
5/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja kyl se ahdistaa.

Vierailija
6/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset saattavat teititellä vanhempia ihmisiä. Se ei tarkoita että olet vanha, se tarkoittaa että kyseinen ihminen haluaa olla kohtelias. Minulle on asiakaspalvelussa opetettu teitittelemään aina itseäni vanhempaa ihmistä.
N19

Vierailija
7/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivoisin että tämä turha teitittely lopetettaisiin. Minusta on teennäistä ja tarpeetonta teititellä ketään alle 60-vuotiasta, eivätkä useimmat varsinkaan nuoremmat tunnu siitä edes erityisemmin pitävän. Myyjät sanovat että se on kohteliasta, minusta lähinnä outoa ja kiusallista.

Vierailija
8/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alta kolmekymppinen ja minua teititellään jatkuvasti niin nuorempien, samanikäisten kuin vanhempienkin asiakaspalvelijoiden toimesta. Tämä on jatkunut jo vuosia. Ei minusta tunnu siltä että olisin parikymppisenä jo ollut niin vanha että teitittely kuuluisi sen takia asiaan. Tiedän että esimerkiksi Stockmannilla teititellään lähes kaikkia siksi, että on pahempi moka sinutella sellaista asiakasta joka odottaa teitittelyä kuin toisinpäin. Ei se minua varsinaisesti haittaa, mutta en silti varsinaisesti pidä teitittelystä, koska minusta se tekee asiakaspalvelutilanteesta väkinäisen ja luo myyjän ja asiakkaan välille tarpeetonta etäisyyttä. Tulee sellainen tunne, että minua ei huomioida ihmisenä, vaan ainoastaan asiakkaana. Se on pieni psykologinen juttu, mutta luulen että vaikuttaa silti monen ostokäyttäytymiseen. Eri juttu sitten esim. Ranskassa, jossa tuntemattomien teitittely ylipäätään on normaali käytäntö eikä liity ainoastaan tiettyihin asiakaspalvelutilanteisiin.

Vierailija
9/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kolmekymppinen ja olen saanut osakseni teitittelyä jo noin kolme-neljä vuotta. En pahastu siitä tippaakaan, mutta joskus se tuntuu huvittavalta kun myyjä on muuten todella tuttavallinen tms. :)

Vierailija
10/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona Helsingissä ehkä joka toinen kassa teitittelee, kesänviettoseudulla Savossa ei toistaiseksi yksikään. Ero voi olla alueellinen tai johtua pukeutumisesta. Tiiä häntä. Olen 41.

Vierailija
11/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, viimeksi kun ostin alkoholia kysyttiin paperit :D

Vierailija
12/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä on yksi sekka ja perusolemus toinen. Minua ei juurikaan teititellä, koska on sellainen farkkutakki-renttu -look. Olen yli 50-vuotias nainen. 

Jos teititellään, niin minusta se on vain kohteliasta. Mutta sinuttelu käyn yhtä hyvin. Ei kuulu elämäni ongelmiin tämä. 

Vierailija
13/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 11:08"]Minua teititellään ja musta se on kamalaa. Ite kun oon mieleltäni aina parikymppinen:)
[/quote]
Huomautan kyllä heti jos ei teitittely suju.

Vierailija
14/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen mutta mikään ei ole ärsyttävämpää kun se että asiakas sanoo rouvaksi. Olen 21v ja en naimisissa niin kuulostaa ärsyttävälle.

Vierailija
15/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa semmoisessa vähän hienommassa kaupassa. Voisivat teititelläkin enemmän. Minua häiritsee se kassojen moikkailu. En minä niin läheinen kaveri niiden kassojen kanssa ole, että haluaisin moikkailla.

Vierailija
16/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne voisi tietää että on 40?

Vierailija
17/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teititellään hyvin monessa paikassa, tänään viimeksi apteekissa. Pidän siitä, kiitos kauniista asiakaspalvelusta!

Vierailija
18/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun huomio on että tällaista vajaa kolmekymppistäkin teititellään jos on pukeutunut siististi, ja jos liike on ns. siisti profiililtaan. Stokkalla lähes aina, paitsi jos ryysin resuvaatteissa paikalle.

Vierailija
19/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja en tykkää. Se on niin keinotekoista.

Vierailija
20/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ärsyttää, kun nuoret lääkärit huutelevat vastaanotoilla; morjes, tsau, moikkis, moikka, heippa ja moikkuli. Vaikka pukeudun nuorekkaasti, olen silti vanhoillisen kasvatuksen saanut. Kuuluisi sanoa: hei, terve, päivää, huomenta tai iltaa tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi