Onko teillä jokin kotityö jonka vain sinä teet tai vain puoliso tekee?
Jäin oikein miettimään että onko meillä yhtään sellaista. Minä kyllä pesen pyykkiä enemmän ja mies tekee enemmän lumihommia mutta tarpeen mukaan kumpikin tekee niitäkin.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei imuroi. Minä en leikkaa ruohoa.
No onpa reilu peli 😀 Toista tehdään viikottain, toista muutaman kerran kesässä.
Jos sen tekee vain muutaman kerran kesässä, saa työvälineeksi ottaa viikatteen.
Kun katsoi tuota listaa töistä, niin huomaan miten vähällä selvitään. Ei ole pihahommia, ei autonkorjauksia, ei puiden kaatoa tai talohuolia.
Onnelliset kerrostaloasujat Kuopion satamasta.
Riippuu, mitä lasketaan kotitöihin.
Minä laitan ruuat kokonaan yksin ja pyykinpesu on myös enimmäkseen minun vastuullani. Siivoaminenkin oli, kunnes kypsyin ja lakkasin siivoamasta. Nykyään mies kaivaa imurin kaapista useammin kuin minä 😁
Toisaalta mies tekee yksin/lähes yksin monia ulkotöitä kuten rännien putsaus, lumityöt, kaikki mihin liittyy moottorisaha... Huoltaa myös molempien autot. Nurmikonleikkuu ja polttopuut tehdään yhdessä, muuten puutarhanhoito on minun aluetta.
Monilla on selkeitä jakoja. Hauska ketju. Olen mielestäni kovin edistyksellinen ajatusmaailmaltani, kannatan pidempiä isyysvapaita ja muuta sellaista mutta meilläkin on vahvoja perinteisiä vastuualueita.
Minä hoidan kaiken pyykkeihin ja lastenvaatteisiin liittyvän. Mies välillä kyllä ostelee kerralla isoja kasoja uusia vaatteita mutta välillä koot menevät vähän pieleen vaikka lapset ovatkin mukana.
Minä en hoida mitään autoon liittyvää. Mies hoitaa pääsääntöisesti myös kaikki lumityöt.
Minä hoidan sisustukselliset asiat. Miehellä ei ole tähän kiinnostusta. Mies taas esimerkiksi reikien poraamisen jne. En ole tainnut eläessäni edes pitää porakonetta kädessä.
Monia asioita hoidetaan myös molemmat, joten arki toimii kohtalaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoi tuota listaa töistä, niin huomaan miten vähällä selvitään. Ei ole pihahommia, ei autonkorjauksia, ei puiden kaatoa tai talohuolia.
Onnelliset kerrostaloasujat Kuopion satamasta.
Harvalla on niin suurta pihaa, että sieltä voi edes vuosittain kaataa puita. Aika äkkiä kaikki kaadettu. Kerrostalossa maksat kiinteistöhuollosta joka kuukausi. Omakotitalossa voi tehdä itse.
Mies hoitaa pyykit ja nurmikonleikkuun sekä autorempat. Lumitöitä tekee se kumpi kerkeää. Minä vastaan keittiöhommista, eli ruoan laitto, tiskit jne. Lapset auttaa taitojen mukaan keittiössä. Talon siivous on koko perheen vastuulla, eli jokainen siivoaa omat jälkensä, imurointi on robotin vastuulla. Luutuaminen ja pölyjen pyyhintä hoidetaan lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen kaiken. Mieheni, aikuinen mies, tekee vasta pyynnöstäni jotain. Näistä mm. imurointi, roskien vienti. Ei minkäänlaista oma-aloitteisuutta, mikä vituttaa. Vain minulla on auto ja kortti tässä taloudessa, joten hoidan siihenkin liittyvät asiat itse.
Tai no, kaupassa se kyllä käy ja kysyy tarvitseeko tuoda mitään. Mutta siihen jää.
En kattelis. Miksi sinä katselet?
Pyykit ja pölyjen pyyhinnät on minulla. Kaikki ulkohommat on miehen tehtävänä, nurmikot, lumet, omenat, puiden pilkkomiset.
Se kuuluisa rännien putsaaminen ja muut tehtävät, missä pitää olla korkealla, ovat ainoat mitkä tulevat mieleeni. Mutta puoliso hoitaa kyllä lähes aina pyykit ja käsitiskit, minä puolestaan teen ruoan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen kaiken. Mieheni, aikuinen mies, tekee vasta pyynnöstäni jotain. Näistä mm. imurointi, roskien vienti. Ei minkäänlaista oma-aloitteisuutta, mikä vituttaa. Vain minulla on auto ja kortti tässä taloudessa, joten hoidan siihenkin liittyvät asiat itse.
Tai no, kaupassa se kyllä käy ja kysyy tarvitseeko tuoda mitään. Mutta siihen jää.
En kattelis. Miksi sinä katselet?
Hohhoijaa, saman tien pitäisi erota jos ei ole sinun mieleen? Tässä ei käy ilmi, onko kirjoittaja jutellut asiasta puolisonsa kanssa. Vaatinut muutosta tilanteeseen, vai onko vain hiljaa ja tehnyt kaiken.
Sitä paitsi, voi olla vain minun mielipide, mutta kyllä suhteessa on muutakin kuin kotitöiden jakaminen. Suhteeseen kuuluu muutakin.
inä pesen pyykit. Mies imuroi ja petaa aamuisin vuoteet. Olen 50 voden avioliiton aikana pedannut ehkä 10 kertaa. Kaikki muut tehdään kumpi kerkee.
Meillä mies tekee fyysisesti raskaat työt, remontit sekä kesäisin nurmikon leikkuun. Meillä 2000neliön tontti joten hommaa kyllä riittää.
Minä teen oikeastaan kotona kaiken siivouksen ja pyykkäyksen. Joskus kun mies auttaa siivouksessa, mutta olen niin tarkka ja pakko-oireinen että siivon mieluusti itse.
Ruoka tehdään yhdessä tai vuorotellen :)