Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä jokin kotityö jonka vain sinä teet tai vain puoliso tekee?

Vierailija
12.02.2022 |

Jäin oikein miettimään että onko meillä yhtään sellaista. Minä kyllä pesen pyykkiä enemmän ja mies tekee enemmän lumihommia mutta tarpeen mukaan kumpikin tekee niitäkin.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei pyykkää. Ripustaa kyllä ja viikkaa puhtaita, joskus. Eikä se laita ruokaa. 

Muut hommat tehdään yhdessä, paitsi saunanlämmityksen mies haluaa hoitaa itse, jos on kotona. 

Vierailija
2/32 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei pyykkää. Ripustaa kyllä ja viikkaa puhtaita, joskus. Eikä se laita ruokaa. 

Muut hommat tehdään yhdessä, paitsi saunanlämmityksen mies haluaa hoitaa itse, jos on kotona. 

No moottorisaha- ja polttomoottoritrimmerihommat mies tekee itse, mutta lasketaanko ne kotitöiksi? Trimmeröinti ainakin on puutarhanhoitoa, joten kai sekin on kotityö...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ajaa kesäisin nurmikon. Pieni alue, kun rivitalosta oma piha.

Autoon liittyvät jutut ja saunam pesu on myös miehen vastuulla.

Muuten kotitöitä jaetaan.

Vierailija
4/32 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä moottorisahaa. Minulla on heikot ranteet kilpirauhassairauden seurauksena.

Mies ei sisusta, siis suunnittele sisustusta. Hän ei vaan ymmärrä siitä yhtään mitään

Vierailija
5/32 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei imuroi. Minä en leikkaa ruohoa.

Vierailija
6/32 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä naisena hoidan perheen kaikki veroilmoitukset ym (parhaana vuonna 7 veroilmoitusta). Niitä mies ei ole koskaan tehnyt.

Minä en korjaa autoja koska mies harrastaa autojen laittoa en sekaannu autoihin. Renkaan vaihtoon saatan mennä kyllä kaveriksi ihan vaan koska kiva tehdä asioita yhdessä.

Minä pesen pyykit.

Mies nuohooaa pannuhuoneen pannun sitä en ole tehnyt koskaan.

Muuten kumpikin on tehnyt kaikkea. Minä hoidan ruokapuolesta 98% ja samoin siivouksesta. Mies hoitaa lämmityksen 95%. Muuten aika perinteinen työnjako mutta minä kyllä lähden yleensä metsään tekemään polttopuitakin omalla moottorisahalla miehen kanssa.

Minä teen meillä merkittävästi isomman osan perinteisistä kotitöistä mutta tämä minulle ok koska olen työttömänä kotona ja mies töissä ja lisäksi pyörittää pientä yritystoimintaa.

Vierailija
7/32 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei mankeloi. Mun mielestä parasta on mankeloidut sileät lakanat. Kissankarvatkaan ei niin tartu.

Mä en vaihda renkaita. Enkä kaatele puita.

Vierailija
8/32 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies imuroi, minä pyykkään ja pesen vessat 9/10. Muuten menee kyllä tasan

Vierailija
9/32 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei imuroi. Minä en leikkaa ruohoa.

No onpa reilu peli 😀 Toista tehdään viikottain, toista muutaman kerran kesässä.

Vierailija
10/32 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ajaa kesäisin nurmikon. Pieni alue, kun rivitalosta oma piha.

Autoon liittyvät jutut ja saunam pesu on myös miehen vastuulla.

Muuten kotitöitä jaetaan.

Miksei ne olisi? Ei nurmikko itsestään leikkaanny tai polttopuut tyhjästä ilmesty. Samoin kaikki autonhuolto jutskat on usein miehen vastuulla. Täytyy ne jollain tavalla ottaa huomioon.

Vierailija
11/32 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytä raivaussahaa enkä moottorisahaa enkä kiipeile katolle poistamaan lunta. Mies ei vaihda lakanoita, ha köytännlssä muun pyykkihuollon minä hoidan. Mielelläni, koska muuten on kaiki värit sekaisin ja kaikki pestään joko 60 tai 40 ja väärät asiat siellä pyörimässä vääränlaisen pesuaineen eikä se ainakaan jaksa mitää pyykkietikoita yms... käyttää.

Vierailija
12/32 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies hoitaa aamiaisen ja katsoo että kaikki on siistiä, kun lähtee töihin. Hän myös silittää pyykit. Minä käyn kaupassa ja teen päivällisen. Kerran viikossa siivotaan yhdessä.

Vierailija
13/32 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia muita kotitöitä mies tekee, mutta pyykkihommat on jääny minulle.  Minä en osaa huoltaa autoa tai muita teknisiä perinteisiä miesten hommia.  

Vierailija
14/32 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumityöt, puutarhan hoito kesäisin. Kaikki korjaukset ja rempat. Siivous pääasiallisesti. Pyykin lajittelu, pesu ja viikkaus. Laskujen maksu. Ruokien suunnittelu ja kaupassa käynti. Jätteiden kierrätys ja pois vienti. Renkaiden vaihto ja auton pesu. Saunan ja vessojen pesu. Lasten kanssa pelaaminen (jo aikuisia) kun käyvät kotona (ja leikkiminen kun olivat vielä pieniä).

Vierailija
15/32 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyautot on sellaisia että aika harva enää osaa itse korjata. Lasketaanko oikeasti huoltoonvienti kotityöksi? Kotityötä olisi sitten myös se jos vie lapsen hammaslääkäriin 🤔

Vierailija
16/32 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan jaettu esimerkiksi niin, että minä hoidan pyykit ja mies tiskit. Mutta toisaalta kyllä me silti toisiamme niissä silloin tällöin autetaan.

Vapautuu kummaltakin vähän aivokapasiteettia muihin asioihin, kun on joku juttu joka on täysin toisen vastuulla.

Minä hoidan erilaisten taloon liittyvien asentajien yms. tilaamisen, kun olen alalla töissä. Mies hoitaa sitten autojen huollattamisen.

Vierailija
17/32 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin vain kaksi asiaa joita teen mitä mies ei. Pesukoneen ja tiskikoneen puhdistuspesut ja pyyhkeiden pesu. Näitä mies ei vaan muista.

Mies vaihtaa ilmansuodattimet ja pesee liesituulettimen. Niitä minä en muista.

Vierailija
18/32 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä, nainen, hoidan kaikki autoon liittyvät jutut. Katsastukset, huollot, renkaanvaihdot. Itse en siis tee mutta varaan ajat ja käytän ammattilaisella. Muuten tehdään molemmat molempia. Meillä ne perinteiset miesten työt on ehkä enemmän mun vastuulla, mies taas ottaa enemmän koppia siivouksesta ja ruuan laitosta. Mutta molemmat tekee kuitenkin kaikkea.

Vierailija
19/32 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kaiken. Mieheni, aikuinen mies, tekee vasta pyynnöstäni jotain. Näistä mm. imurointi, roskien vienti. Ei minkäänlaista oma-aloitteisuutta, mikä vituttaa. Vain minulla on auto ja kortti tässä taloudessa, joten hoidan siihenkin liittyvät asiat itse.

Tai no, kaupassa se kyllä käy ja kysyy tarvitseeko tuoda mitään. Mutta siihen jää.

Vierailija
20/32 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä leikannut nurmikkoa enkä vaihtanut auton renkaita. En tee lumitöitäkään ellei ole pakko (eli jos olen yksin kotosalla ja on lähdettävä autolla johonkin).

Mies kyllä siivoaa muuten, mutta vessat pesen minä. Ja ikkunat. Samaten minä teen sisustusratkaisut, ompelen verhot ja muut sellaiset, neulon villasukat.

Ruuan laitan minä useimmiten, mutta grillaukset ja savustamiset tekee yleensä mies.