Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi muumeissa

Vierailija
24.06.2015 |

Eli siis salkkari-kejun innoittamana kerätään hauskoja/outoja huomioita muumeista :D Voin aloittaa: miksi muumit ovat muuten alasti, mutta mennessään uimaan laittavat uimahousut?

Kommentit (1308)

Vierailija
1121/1308 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on aina suuresti ihmetyttänyt Muikkusen "missiot etelässä". Kun esimerkiksi siinä missä tulee se älytön maanjäristys ja tulva, niin äijä vaan häipyy just sopivasti etelään. Sitten ne kersat on siellä puistovahdin ja puistoakan vankina ja ne Myyn kanssa pelastaa ne. Kuka sille on niistä lapsista ilmoittanut? The mind struggles!

Vierailija
1122/1308 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Launo: "Älkää varastako valtion omaisuutta"

Mihin valtioon Muumilaakso kuuluu?

Huvittavinta tässä oli se että kohtauksessa Nuuskis keräsi jotain maahan pudonneita kuivuneita oksia. :D Launo vähän virkaintoinen... sopisi varmaan Kiinan poliisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/1308 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin meri meni silloin kun Pyrstötähti tuli? Tiiän että se tuli takaisin, mutta minne se meni ennen sitä?

Vierailija
1124/1308 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähteekö Nuuskamuikkunen lopullisesti pois viimeisessä eli numero 75 jaksossa? Tästä on YouTuben puolella spekuloitu, että lähtisi.

Noin minä ainakin sen haluan ajatella ja minulle se "Kohti etelää" on koko Muumisarja virallinen viimeinen jakso, kun siihen "kohti etelää" jaksoon oli saatu pistettyä ne kaikki viimeisen jakson elementit: Niisku sai vihdoin lentohärvelinsä kunnolla kuntoon ja lähtee matkalle, Aliisa matkaa noidan kanssa noitaluolaan missä hänen luuta odottaa ja Nuuskamuikkunen antaa ennen lähtöään huuliharppunsa Muumipeikolle.

Tähän kun lisätään vielä se kun Nuuskamuikkunen kävelee kaikkien päähahmojen talojen ohi, lähtiessään Muumilaaksosta ja taustalla soi sama musiikki kuin sarjan ensimäisessä jaksossa ja näin ikään kuin ympyrä sulkeutuu.

Vierailija
1125/1308 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin jaksossa "Salainen ruokalaji" Muumimamman kirjeessä mainitsemat ruoat ("olen valmistellut teille ruokia, joista saatte helpolla syötävää") katosivat? :D

Vierailija
1126/1308 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin jaksossa "Salainen ruokalaji" Muumimamman kirjeessä mainitsemat ruoat ("olen valmistellut teille ruokia, joista saatte helpolla syötävää") katosivat? :D

Nipsu söi ne ennen kuin pappa ja peikko kerkesivät :D

Vierailija
1127/1308 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa jaksossa myös on outoa että Niiskuneiti teki huonoa ruokaa vaikka aiemmin oli annettu ymmärtää hänen olevan ihan ok kokki.

Vierailija
1128/1308 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähteekö Nuuskamuikkunen lopullisesti pois viimeisessä eli numero 75 jaksossa? Tästä on YouTuben puolella spekuloitu, että lähtisi.

Noin minä ainakin sen haluan ajatella ja minulle se "Kohti etelää" on koko Muumisarja virallinen viimeinen jakso, kun siihen "kohti etelää" jaksoon oli saatu pistettyä ne kaikki viimeisen jakson elementit: Niisku sai vihdoin lentohärvelinsä kunnolla kuntoon ja lähtee matkalle, Aliisa matkaa noidan kanssa noitaluolaan missä hänen luuta odottaa ja Nuuskamuikkunen antaa ennen lähtöään huuliharppunsa Muumipeikolle.

Tähän kun lisätään vielä se kun Nuuskamuikkunen kävelee kaikkien päähahmojen talojen ohi, lähtiessään Muumilaaksosta ja taustalla soi sama musiikki kuin sarjan ensimäisessä jaksossa ja näin ikään kuin ympyrä sulkeutuu.

Mä en usko että Nuuskis lähti lopullisesti. Koska ei se kirjoissakaan koskaan hylännyt Muumipeikkoa. Viimeisessä kirjassa päinvastoin tajusi että on pitänyt Muumipeikkoa vähän itsestäänselvänä ja tajusi että Muumipeikko antaa sille aina tarvitsemansa tilan.

Vierailija
1129/1308 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehet ovat naisten suojelijoita ja elättäjiä, koska Allah on tehnyt toisesta toista etevämmän, ja koska he kuluttavat varoistaan (heidän elättämisekseen). Siksi oikeamieliset naiset ovat tottelevaisia (Allahille ja aviomiehelleen), ja vartioivat aviomiehensä poissa ollessa sitä, mitä Allah käskee heitä vartioimaan (siveyttään ja aviomiehensä omaisuutta)…" (Koraani 4:34)

Vierailija
1130/1308 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jusuf kirjoitti:

"Miehet ovat naisten suojelijoita ja elättäjiä, koska Allah on tehnyt toisesta toista etevämmän, ja koska he kuluttavat varoistaan (heidän elättämisekseen). Siksi oikeamieliset naiset ovat tottelevaisia (Allahille ja aviomiehelleen), ja vartioivat aviomiehensä poissa ollessa sitä, mitä Allah käskee heitä vartioimaan (siveyttään ja aviomiehensä omaisuutta)…" (Koraani 4:34)

Miten liittyy muumeihin?

Vierailija
1131/1308 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan muuten kukaan tehnyt Muumilaaksosta kunnon yksityiskohtaista karttaa missä olisi jokseenkin tarkat sijainnit että missä päin laaksoa kukin henkilö asustaa tai näkisi etäisyyksiä vaikka kuinka kaukana tähtitorni, Noitametsä tai sen takana oleva lampi on, sekä näkisi muita Muumilaaksoa lähellä olevia paikkoja ja niiden sijainnit missä hahmot ovat sarjassa käyneet(ja nyt keskityn niihin 1-76 jaksoihin, en niihin uudempiin)?

Vierailija
1132/1308 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten liittyy muumeihin?

Se on toinen suosittu aikuisten satukirja jonka ylianalysointiin käytetään tolkuttomasti aikaa ja vaivaa

Vierailija
1133/1308 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

muumi anime on kyll ihan paras, vähän tää uudelleen dubbaus harmittaa.

Vierailija
1134/1308 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Tuutikki asuu kesällä? Näkyykö edes kesäjaksoissa?

Vierailija
1135/1308 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka lisää puita uuniin talvella kun kaikki nukkuvat? Tuutikki? Esi-isät?

Muuttuvatko muumit vanhetessaan esi-isien kaltaisiksi kääpiöiksi ja asuvat nurkissa ja lampunvarjostimissa?

Ehkäpä juuri nuo esi-isät lisäävät puita uuniin sillä aikaa, kun muumit ovat talviunilla.

🔥

Vierailija
1136/1308 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
1137/1308 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Muumilaakson tarinoita sarjan hahmot:

https://www.google.com/search?q=moomin+all+characters&prmd=ivsn&source=…

Ihme kun tuosta ei taida olla virallisesti tehtyä julistetta myynnissä?

Vierailija
1138/1308 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Muumilaakson tarinoita sarjan hahmot:

https://www.google.com/search?q=moomin+all+characters&prmd=ivsn&source=…

Ihme kun tuosta ei taida olla virallisesti tehtyä julistetta myynnissä?

Itsehän tuosta ei saa teettää, koska tekijänoikeudet tulee vastaan.

Vierailija
1139/1308 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Muumipeikko sanoo siinä missä rakentaa talon, että "mutta miten minä pääsen tänne?"

Kohdassa 17:37

No vaikka sillä lailla miten menikin tuonne ylös 😀

Vierailija
1140/1308 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä Tuutikki asuu kesällä? Näkyykö edes kesäjaksoissa?

Ninni-saaga tapahtui kesällä.