Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ihan oikeastiko ihmiset kokoontuu tuolla maakunnissa kunnantalolle katsomaan olympialaisia ja syömään kakkua?

Vierailija
12.02.2022 |

Luulin että tuollainen maailma jäi sinne kasarin alkuun.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat jaksaa pitää tätä perinnettä yllä. Heidän nuoruutensa juttuja. Veikkaan, että 20 vuoden päästä ei samanlaista enää ole. Hassuja perinteitä sinänsä.

Ja aattele, jotkut menee kapakkaan juomaan kaljaa ja katsomaan urheilua, sitten ne kännipäissään örveltää ja oksentelee torit ja kadut jos voitto tulee. Minusta sellainen on paljon hienompaa käytöstä. Viinaa pitää olka, ilman viinaa ei voitto tunnu missään.

Vierailija
22/42 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiiä onko se sen kummallisempaa kuin huutaa kännissä kurkku suorana jossain baarissa ja lopuks mennä munasiltaan suihkulähteeseen uimaan. Itse ehkä kallistuisin kakkukahveihin seurantalolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri sitä pikkupaikkakuntien yhteisöllisyyttä, jota ihaillaan ulkomaalaisissa mutta kummastellaan ja pidetään vanhanaikaisena täällä kotimaassa.

Juuri näin! Ihanalta Kreikanmatkalta näytetään kuvia miten ”koko kylä juhli” sitä tai tätä, mutta omalle kansalle se ei ”sovi” ja on heti ”naurettavaa”.

Vierailija
24/42 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näin aggressiivisia vastauksia? Olin minäkin yllättynyt, että maaseudulla on vielä tuollainen vanhanaikainen kulttuuri voimissaan. Ei täällä kaupungin hektisessä menossa kerkeä tuollaisia ajatella.

Vierailija
25/42 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ne jotka eivät vietä kaikkea aikansa somessa toistensa perseekuvia tykkäämällä ja tällä paskaapalstalla toisiaan haukkumalla.

Niillä raukoilla on sellaisia juttuja elämä, perhe ja ystäviä. Viiittumainen juttu, heille.

😉

Kännissä? Eihän tuossa ollut mitään järkeä ja miten edes liittyi asiaan?

Vierailija
26/42 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä yksinäisyys sinusta tuntuu?

Vierailija
27/42 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö kouluissa katsotaan tunneilla olympialaisia? Siis tietenkin vain jos on joku tapahtuma, jonka opettaja kokee tarpeeksi tärkeäksi.

Joo, paitsi Oulussa ei eilen katsottu, kun kaupunki kielsi!

Vierailija
28/42 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäni asunut pikkukunnassa enkä koskaan kuullutkaan tuollaisesta, koulussa kyllä joskus katsottiin ja poika kertoi ,että kaupunkikoulussa, jota käy, vieläkin katsotaan.

Vierailija
29/42 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin menisin, jos oman kylän tyttö/poika olisi kärkikahinoissa.

Vierailija
30/42 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommissa kaupungeissa katsovat töissä netistä kisoja, niin ettei töistä tule mitään.

Vierailija
31/42 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt kateutta, kun oman kylän tyypit on menestyneet? On ne mitalikahvit isommissakin kunnissa pidetty, ja lahjoitettu tontteja ja nimetty katuja.

Vierailija
32/42 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näin aggressiivisia vastauksia? Olin minäkin yllättynyt, että maaseudulla on vielä tuollainen vanhanaikainen kulttuuri voimissaan. Ei täällä kaupungin hektisessä menossa kerkeä tuollaisia ajatella.

Sääli, että siellä kaupungin hektisessä menossa ei ole mitään yhteisöllisyyttä. Menetätte paljon.

Vierailija
33/42 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku saa muodostettua itselleen ongelman tällaisesta asiasta ?

Vierailija
34/42 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hektisessä menossa ehtii kapakkaan ja torille, mutta ei kahville.

Kun täällä Helsingin keskustassa viikonloppuna ja arki-iltaisin kävelee niin meno on tosiaan hektistä, ei ristin sielua missään. Kaipa se on kun ahtaassa betonikopissa kerrostaloläävässä punkkaa niin hektinen on meno.

Vierailija
35/42 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ne jotka eivät vietä kaikkea aikansa somessa toistensa perseekuvia tykkäämällä ja tällä paskaapalstalla toisiaan haukkumalla.

Niillä raukoilla on sellaisia juttuja elämä, perhe ja ystäviä. Viiittumainen juttu, heille.

😉

Ole ihan rauhassa kännissä, ei se haittaa.

Juuri tuommoista on minun junantuomien tuttavien elämä, saisivat nuo maalaismoukat pysyä poissa stadista, minun kaupungistani. Täällä ei maalaistolleroita tarvita, menkää pois.

Ohis

Vierailija
36/42 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ikäni asunut pikkukunnassa enkä koskaan kuullutkaan tuollaisesta, koulussa kyllä joskus katsottiin ja poika kertoi ,että kaupunkikoulussa, jota käy, vieläkin katsotaan.

Kun päiväkahvien aika on mitalin jälkeen, ne ovat mitalikahvit, ei sen kummempaa. Ihan kotona juodaan ja kivaa on.

Vierailija
37/42 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena koulussa aina katsottiin olympialaisia jos suomalaiset oli mitalitaistossa 👍

M35

Vierailija
38/42 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😉

Ole ihan rauhassa kännissä, ei se haittaa.

Juuri tuommoista on minun junantuomien tuttavien elämä, saisivat nuo maalaismoukat pysyä poissa stadista, minun kaupungistani. Täällä ei maalaistolleroita tarvita, menkää pois.

Ohis

Tämä! Maalaismollukat pois sadusta, kiitos!

Vierailija
39/42 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ainakaan Vieremällä ole mikään kunnantalo, vaan tapahtumapaikka Rientola:

https://rientolavierema.fi/

Vierailija
40/42 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kyllä kaameata, että ihmiset tekevät jotain yhdessä. Paljon parempaa elämää on se, että vauvapalstalla haukutaan toisia ja somessa julkaistaan päivityksiä, joissa kerrotaan, miten kiitollinen on siitä ja tästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi