Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"nelikymppisenä pitäisi odotella lapsenlapsia eikä kuskata lapsia päiväkotiin"

Vierailija
23.06.2015 |

Mitä helvettiä? Ei kai kukaan oikeesti oo tuota mieltä?

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällä palstalla aina jankataan tästä samasta asiasta? Lähes aina vielä niin, että haukutaan nuoria äitejä ja vakuutetaan kaikkia siitä, että ainoa oikea synnytysikä on keski-iässä nelikymppisenä. Minulle on aivan sama, minkä ikäisenä jokainen hankkii lapsensa tai on hankkimatta, kunhan jokainen olisi oman valintansa kanssa sinut. Ihmisissä on hirvittävän suuria eroja siinä, mihin kukakin on missä iässä valmis ja millaista vastuuta kantamaan. Omia ratkaisuja ei voi yleistää. Ja edelleenkin, valtaosa ihmisistä saa lapsensa plusmiinus 28-vuotiaana, molempiin suuntiin.

Vierailija
22/94 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jonka mielestä oman lapsen ja sisaruksen ei kuulu olla saman ikäisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:53"]Sellainen, jonka mielestä oman lapsen ja sisaruksen ei kuulu olla saman ikäisiä.
[/quote]

Toisella palstalla oli äiti joka oli imettänyt omaa veljeään. Veli oli saman ikäinen kuin sen äidin oma lapsi.

Vierailija
24/94 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuskaa päiväkotiin vaan hoidan itse koska tässä iässä voi valita ja haluan nauttia lapsistani.

Vierailija
25/94 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen jo oman ikäisissä (40+), jotka jo höpöttävät lapsenlapsista, vaikka vanhimmat lapset eivät ole vielä täysi-ikäisiä... Säälittäviä tapauksia. Ihan kuin elämässä ei olisi muuta sisältöä kuin lisääntyminen.

Vierailija
26/94 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän noita 40v mummoja on kun synnyttäjien keski-ikä nousee koko ajan!

Mä sain kuopukseni juuri ennenkuin täytin 42v ja nyt minusta tulee mummi 55v:nä. Molemmat ihan oikeassa iässä.

Vierailija
27/94 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:35"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:34"]AP:han tässä itse osoittaa aivan samanlaista suvaitsemattomuutta kuin tuon kommentin kirjoittaja. Mikäpä sinä olet määrittelemään kenenkään isovanhemmaksi tuloikää? Aika onnellistakin voi olla, että isovanhemmilla ja lapsenlapsilla on pitkä elämäntaival yhdessä, jopa 40-50 vuotta.  [/quote] Tuo mielipide oli aika törkeä. Se tässä on ongelma.

[/quote]

Sinä siis loukkaannuit siitä. Miksi? Kyllähän se on totta, että nelikymppinen tarhaikäisten vanhempi on iäkäs. Jos lapset ovat tuossa iässä kovin pieniä, on vanhempi viisikymppinen ala-asteen vanhempainilloissa. Tuossa iässä monet tulevat isovanhemmiksi, joten sikäli kommentti oli aika totuudenmukainen. 
[/quote]

Missä asut ja millainen tuttavapiiri sinulla on? Ainakin pääkaupunkiseudulla on yleistä, että akateemisesti koulutettu, työssäkäyvät naiset saavat lapsia 35-40-vuotiaina. Mummoilta he eivät yleensä näytä, vaan kauniilta, hoikilta ja tyylikkäiltä äideiltä. :)

Vierailija
28/94 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsenlapsilla on isoisovanhemmat, vaikka itse olin lähes kolmekymppinen ensisynnyttäjä. Ovat terveitä, reippaita ja hoitavat lastenlastenlapsia enemmän kuin minä. 

Vierailija
29/94 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:53"]Sellainen, jonka mielestä oman lapsen ja sisaruksen ei kuulu olla saman ikäisiä.
[/quote]
Yök!!
Toisella palstalla oli äiti joka oli imettänyt omaa veljeään. Veli oli saman ikäinen kuin sen äidin oma lapsi.
[/quote]

Vierailija
30/94 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osaa ajatella, että mummoksi/vaariksi pitäisi tulla nelikymppisenä. Isäni syntyi sotien jälkeen suuriin ikäluokkiin ja hänen vuotta aiemmin sodasta palannut isänsä oli silloin 43-vuotias ja äitinsä oli 39-vuotias. Minä olen syntynyt kun mummoni oli 63-vuotias ja pappani oli 67-vuotias. Oma lapsemme syntyi kun isäni oli 62-vuotias ja äitini 61-vuotias. Eli minä olen tottunut siihen, että mummot ja papat ovat oikeasti "mummoiässä" lastenlasten syntyessä, eikä mitään parhaassa työiässä olevia varhaisia keski-ikäisiä.

Itse tulen olemaan 56-vuotias kun lapsestamme tulee täysi-ikäinen. Eläkkeeseen matkaa vielä lähes vuosikymmen nykyisillä eläke-ehdoilla

Tuntuisi hassulta, että mummolla olisi vielä neljännesvuosisataa työelämää edessä kun pitäisi alkaa "mummoksi".

Vierailija
31/94 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:49"]

Miksi tällä palstalla aina jankataan tästä samasta asiasta? Lähes aina vielä niin, että haukutaan nuoria äitejä ja vakuutetaan kaikkia siitä, että ainoa oikea synnytysikä on keski-iässä nelikymppisenä. Minulle on aivan sama, minkä ikäisenä jokainen hankkii lapsensa tai on hankkimatta, kunhan jokainen olisi oman valintansa kanssa sinut. Ihmisissä on hirvittävän suuria eroja siinä, mihin kukakin on missä iässä valmis ja millaista vastuuta kantamaan. Omia ratkaisuja ei voi yleistää. Ja edelleenkin, valtaosa ihmisistä saa lapsensa plusmiinus 28-vuotiaana, molempiin suuntiin.

[/quote]

"Kuka on missäkin iässä valmis ja millaista vastuuta kantamaan"

Uskomatonta paskanjauhantaa. Tässä on yli 30 lasissa, mutta aikaisemmat seurustelusuhteet ovat kariutuneet ennen kihloja tai lapsista puhumistakaan, eikä tällä hetkellä ole sellaista kumppania, jonka kanssa haluaisi lapsia hankkia. Tästä kun/jos tapaa seuraavan kumppanin, niin menee siinäkin oma aikansa, ennen kuin suhde on edes lapsista puhumisvaiheessa. Siis useita vuosia.

Vastuun ottamiskyky ei liity tähän nyt millään tavalla, korkeintaan käänteisesti. Uskallan väittää, että mitä nuorempana on lapsia saanut, sitä todennäköisemmin ei ole yhdessä lasten toisen vanhemman kanssa, verrattuna vanhempana lapsia saaneeseen.

Vierailija
32/94 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset nuorena (22-28v) ja 4kymppisenä saatte nauttia omasta elämästä jälleen ennenkuin lapsenlapset kuvioissa. Yli 35v tehneet lapset,no,Siinäpä sitte tuskailette vaihdevuosioireidenne kanssa sen teidän teinin kanssa,on varmasti oikein mukavaa kunnon hormonimyrskyissä kumpikin. Mutta kukin tavallaan :)

Vierailija
33/94 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun lapsi on silloin kun oon 40, 17-vuotias. No jos nyt ei ihan vielä silloin... Mutta on täysin oma asiansa, tekeekö lapsia a) ollenkaan b)nuorena c)"vanhempana". Itse oon tyytyväinen että ne tuli tehtyä vähän päälle parikymppisenä. En enää jaksaisi.  Mutta puhun vain itsestäni, jokainen tehköön niinkuin parhaaksi näkee.

Vierailija
34/94 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:49"]

[/quote]

jep, ja ratkaisut on ratkaisuja ja tuuriakin noissa asioissa on mukana. Kuka kohtaa alle kaksikymppisenä, kuka nelikymppisenäkin ja kenestä ei mummoa tule. että miksi tosta elämänkulkuun liittyvästä asiasta ees tarvii olla jotain mieltä? Kullakin on tää yks elämä. Ja se menee. Koko ajan. Tän yhden kerran tämä.

Vierailija
35/94 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:26"]

No mä ajattelin tehdä molempia...

Vauvakuumeinen 37v jonka esikoinen on 18

[/quote]

Sama täällä :) 

T. Vauvaa odottava 39v jonka esikoinen on 21

Vierailija
36/94 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 07:39"]

Omat lapset nuorena (22-28v) ja 4kymppisenä saatte nauttia omasta elämästä jälleen ennenkuin lapsenlapset kuvioissa. Yli 35v tehneet lapset,no,Siinäpä sitte tuskailette vaihdevuosioireidenne kanssa sen teidän teinin kanssa,on varmasti oikein mukavaa kunnon hormonimyrskyissä kumpikin. Mutta kukin tavallaan :)

[/quote]

Minä kyllä olen nauttinut omasta elämästäni ihan kokoajan. Lapset ovat ilo, eivät mikään välttämätön paha mikä pitää vaan hoitaa alta pois. Lapset on tehty 18-39v ja ihan omaa tämä elämä on kokoajan ollut.

Vierailija
37/94 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täytin juuri 40vee ja lapseni täyttää 20v, joten hyvinkin voi olla että kohta olen mummo. En itse haluaisi olla pienen lapsen äiti tässä iässä.

Vierailija
38/94 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä haluaisi että omat lapset saisi lapsia teininä tai kovin nuorina, mieluiten vasta yli 25 vuotiaina. Kyllä se niin on että esim. teinivanhemmuus on iso riski lapsen hyvinvoinnille ( esim. suurempi ADHD riski) . Se joka hehkuttaa että nelikymppisenäkin olisi hyvä olla mummi on varmaan itsekin ollut joku teiniäiti.
Nauratti kun oma teinipoikani tokaisi että hän ei aio hankkia lapsia vasta kun lähes kolmikymppisenä kun katsoi sitä hullunmyllyä mitä pienten lasten kanssa on joskus meneillään (perheessä myös 2 alle 3 -vuotiasta). Toimii hyvänä ehkäisyvalistuksena.

Vierailija
39/94 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46v mummo. Haaveilin iltatähdestä 40-vuotisena, mutta onneksi se haave haihtui pois. Nyt voin nauttia lastenlapsista olematta kiinni lapsissa 24h.

Vierailija
40/94 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ensimmäisen lapsen 30-vuotiaana, joten mummoksi en ole ehtinyt. Tuntisi itsensä vanhaksi jo nelikymppisestä, mummoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan