Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"nelikymppisenä pitäisi odotella lapsenlapsia eikä kuskata lapsia päiväkotiin"

Vierailija
23.06.2015 |

Mitä helvettiä? Ei kai kukaan oikeesti oo tuota mieltä?

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä itse haluaisi nelikymppisenä mummoksi. Onneksi sain lapseni kolmekymppisenä.

Vierailija
2/94 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:22"]Enpä itse haluaisi nelikymppisenä mummoksi. Onneksi sain lapseni kolmekymppisenä.
[/quote]
En mäkään. Mun olis tuon mielipiteen mukaan täytynyt olla äiti jo useamman vuoden.
N24

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ajattelin tehdä molempia...

Vauvakuumeinen 37v jonka esikoinen on 18

Vierailija
4/94 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo mielipiteet on niiden, joilla on tuollainen aikataulu ja liian vähän ymmärrystä muista vaihtoehdoista.

Vierailija
5/94 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli 21v kun synnyin. Muistan kun äidin 40-vuotispäivillä isäni piti puhuttelun (olin silloin juuri tavannut nykyisen mieheni): "Äitis ei sitte halua neljäkymppisenä mummoksi!" :D No hän tuli mummoksi vasta viisikymppisenä. :D Äidin äiti oli 43v kun hänestä tuli mummo. T. 2

Vierailija
6/94 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin tulla mummoksi neljänkympin jälkeen.
Tosin voisin yhtä hyvin kuvitella kiikuttavani iltatähteä sinne päiväkotiinkin tuon ikäisenä :)
Ei nelikymppinen mikään vanha vielä ole!

Vierailija
7/94 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen mielipide toi sit on?

terv. mummoäiti

Vierailija
8/94 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:28"]Kenen mielipide toi sit on?

terv. mummoäiti
[/quote]
Tuossa yhdessä keskustelussa joku sanoi noin.

Vierailija
9/94 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen mummi joka kuskaa kuopustaan päiväkotiin :D Kuopus on 5v, esikoinen on 24v ja hänen lapsensa on 6kk. Itse olen 43.

Vierailija
10/94 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin aivan hyvin saada lapsenlapsia esim. 46-vuotiaana, jos lapseni saisi samaan aikaan esikoisensa kuin minä sain hänet. Ehkä nelikymppinen on aika nuori isovanhemmaksi, mutta aika iäkäs myös vasta tarhaikäisten lasten vanhemmaksi. Kumpikaan ei mielestäni ole paha asia. Ihmiset tekevät lapsia, kun ovat siihen valmiita. 

Vierailija
11/94 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:han tässä itse osoittaa aivan samanlaista suvaitsemattomuutta kuin tuon kommentin kirjoittaja. Mikäpä sinä olet määrittelemään kenenkään isovanhemmaksi tuloikää? Aika onnellistakin voi olla, että isovanhemmilla ja lapsenlapsilla on pitkä elämäntaival yhdessä, jopa 40-50 vuotta. 

Vierailija
12/94 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulaisesta tuli ekaa kertaa mummo 32v. :D Sai esikoisensa just kun oli täyttäny 16v. ja tää sai siis oman esikoisensa saman ikäisenä. 

Vierailija
13/94 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:34"]AP:han tässä itse osoittaa aivan samanlaista suvaitsemattomuutta kuin tuon kommentin kirjoittaja. Mikäpä sinä olet määrittelemään kenenkään isovanhemmaksi tuloikää? Aika onnellistakin voi olla, että isovanhemmilla ja lapsenlapsilla on pitkä elämäntaival yhdessä, jopa 40-50 vuotta. 
[/quote]
Tuo mielipide oli aika törkeä. Se tässä on ongelma.

Vierailija
14/94 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt varsinaisesti tota mieltä ole, mutta kyllä varmaan itse ihan tyytyväisenä odottelen joskus 45 vuotiaana josko lapsenlapsia alkais tulemaan =) Silloin lapsenlapsillani olis vielä 80 vuotias isomummikin ja hyvässä lykyssä 98 vuotias isoisomummikin! :D haha

Vierailija
15/94 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:35"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:34"]AP:han tässä itse osoittaa aivan samanlaista suvaitsemattomuutta kuin tuon kommentin kirjoittaja. Mikäpä sinä olet määrittelemään kenenkään isovanhemmaksi tuloikää? Aika onnellistakin voi olla, että isovanhemmilla ja lapsenlapsilla on pitkä elämäntaival yhdessä, jopa 40-50 vuotta.  [/quote] Tuo mielipide oli aika törkeä. Se tässä on ongelma.

[/quote]

Sinä siis loukkaannuit siitä. Miksi? Kyllähän se on totta, että nelikymppinen tarhaikäisten vanhempi on iäkäs. Jos lapset ovat tuossa iässä kovin pieniä, on vanhempi viisikymppinen ala-asteen vanhempainilloissa. Tuossa iässä monet tulevat isovanhemmiksi, joten sikäli kommentti oli aika totuudenmukainen. 

Vierailija
16/94 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:35"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:34"]AP:han tässä itse osoittaa aivan samanlaista suvaitsemattomuutta kuin tuon kommentin kirjoittaja. Mikäpä sinä olet määrittelemään kenenkään isovanhemmaksi tuloikää? Aika onnellistakin voi olla, että isovanhemmilla ja lapsenlapsilla on pitkä elämäntaival yhdessä, jopa 40-50 vuotta.  [/quote] Tuo mielipide oli aika törkeä. Se tässä on ongelma.

[/quote]

Sinä siis loukkaannuit siitä. Miksi? Kyllähän se on totta, että nelikymppinen tarhaikäisten vanhempi on iäkäs. Jos lapset ovat tuossa iässä kovin pieniä, on vanhempi viisikymppinen ala-asteen vanhempainilloissa. Tuossa iässä monet tulevat isovanhemmiksi, joten sikäli kommentti oli aika totuudenmukainen. 
[/quote]
40 ei todellakaan ole niin vanha, että olisi isovanhempi-ikäinen.

Vierailija
17/94 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:35"] [quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:34"]AP:han tässä itse osoittaa aivan samanlaista suvaitsemattomuutta kuin tuon kommentin kirjoittaja. Mikäpä sinä olet määrittelemään kenenkään isovanhemmaksi tuloikää? Aika onnellistakin voi olla, että isovanhemmilla ja lapsenlapsilla on pitkä elämäntaival yhdessä, jopa 40-50 vuotta.  [/quote] Tuo mielipide oli aika törkeä. Se tässä on ongelma. [/quote] Sinä siis loukkaannuit siitä. Miksi? Kyllähän se on totta, että nelikymppinen tarhaikäisten vanhempi on iäkäs. Jos lapset ovat tuossa iässä kovin pieniä, on vanhempi viisikymppinen ala-asteen vanhempainilloissa. Tuossa iässä monet tulevat isovanhemmiksi, joten sikäli kommentti oli aika totuudenmukainen.  [/quote] 40 ei todellakaan ole niin vanha, että olisi isovanhempi-ikäinen.

[/quote]

Ei ole, mutta jos on saanut lapsensa parikymppisenä ja oma lapsi saa lapsen parikymppisenä, voi aivan hyvin olla isovanhempi. Tiedän esim. yhden lääkärin, joka sai oman lapsensa ennen lääkisopintoja parikymppisenä ja hänen lapsensa sai samaten nuorena lapsensa, ja meni tämän jälkeen yliopistoon. Olisiko hän sitten ollut noin nelikymppinen tullessaan ensimmäistä kertaa isovanhemmaksi.

Vierailija
18/94 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:35"] [quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:34"]AP:han tässä itse osoittaa aivan samanlaista suvaitsemattomuutta kuin tuon kommentin kirjoittaja. Mikäpä sinä olet määrittelemään kenenkään isovanhemmaksi tuloikää? Aika onnellistakin voi olla, että isovanhemmilla ja lapsenlapsilla on pitkä elämäntaival yhdessä, jopa 40-50 vuotta.  [/quote] Tuo mielipide oli aika törkeä. Se tässä on ongelma. [/quote] Sinä siis loukkaannuit siitä. Miksi? Kyllähän se on totta, että nelikymppinen tarhaikäisten vanhempi on iäkäs. Jos lapset ovat tuossa iässä kovin pieniä, on vanhempi viisikymppinen ala-asteen vanhempainilloissa. Tuossa iässä monet tulevat isovanhemmiksi, joten sikäli kommentti oli aika totuudenmukainen.  [/quote] 40 ei todellakaan ole niin vanha, että olisi isovanhempi-ikäinen.

[/quote]

Ei ole, mutta jos on saanut lapsensa parikymppisenä ja oma lapsi saa lapsen parikymppisenä, voi aivan hyvin olla isovanhempi. Tiedän esim. yhden lääkärin, joka sai oman lapsensa ennen lääkisopintoja parikymppisenä ja hänen lapsensa sai samaten nuorena lapsensa, ja meni tämän jälkeen yliopistoon. Olisiko hän sitten ollut noin nelikymppinen tullessaan ensimmäistä kertaa isovanhemmaksi.
[/quote]
Voi olla. Mutta se ei ole pointti.

Vierailija
19/94 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä ajatellut viedä nuorimmaista ihan niin nuorena tarhaan.

Vierailija
20/94 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monia alle 40 v. mummoksi tulleita. Jos saa lähellä 40 v. lapsen, on todennäköistä, että isovanhemmat kuolevat, kun lapsi on melko pieni. Toisaalta en kannata kovin nuorena synnyttämistä, ei ainakaan alle 20 v. Kummassakin vaihtoehdossa on huonot puolensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi