Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalia? En koe lainkaan kiusaamisen tarvetta

Vierailija
23.06.2015 |

Kyky kiusata on kuitenkin sosiaalisen menestymisen edellytys. Miten oppia kiusaamaan (jäämättä kiinni)? En halua eristää ketään ryhmästä, en jättää lupauksia pitämättä tai keksiä läheisistäni virheitä joista supattaa sitten selän takana. Eikö tällainen kuulu ihan yleissivistykseen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs siinä nyt ylennetään itseään omaa sädekehää kiillottaen. Ei kiusaaminen ole kenenkään tietoinen valinta vaan pahan olon tai oman epävarmuuden purkamista.

Vierailija
2/9 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta olihan tuossa viestissä jo sellaista pientä itsensä ylentämistä ja siten kaikkien muiden alentamista. Vielä kun vähän pinnistät, saat kuittailtua muille pikkuisen selvemmin. Siitä se lähtee, olet mulkku ennen kuin huomaatkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:17"]

Kyky kiusata on kuitenkin sosiaalisen menestymisen edellytys. Miten oppia kiusaamaan (jäämättä kiinni)? En halua eristää ketään ryhmästä, en jättää lupauksia pitämättä tai keksiä läheisistäni virheitä joista supattaa sitten selän takana. Eikö tällainen kuulu ihan yleissivistykseen?

[/quote]

Jos et tunne lainkaan kiusaamisen tarvetta, niin _se_ on menestymisen edellytys, ei kyky kiusata.

Vierailija
4/9 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se paha olohan kuuluu purkaa itseen, koska itsestä se on lähtöisinkin. Tätä juuri en tajua. En tajua kiusaamisen ideaa. Aukko sivistyksessä?

Vierailija
5/9 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten olet tasapainoinen, normaali, mukava ihminen.

In a world where you can be anything, be nice.

Vierailija
6/9 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli koska puran pahan olon olemalla ankara itselleni - en muille - se on itsensä ylentämistä? Okei.

Vierailija
7/9 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:20"]

Kylläpäs siinä nyt ylennetään itseään omaa sädekehää kiillottaen. Ei kiusaaminen ole kenenkään tietoinen valinta vaan pahan olon tai oman epävarmuuden purkamista.

[/quote]

Minulle kiusaamattomuus on ihan tietoinen valinta. Moni tuntuu pitävän sitä ylimielisyytenä, ettei osallistu kiusaamiseen. Uskon, että tämä on monille myös syy, miksei uskalla olla kiusaamatta. Pelkää että pidetään ylimielisenä ja aletaan kiusata. Kiva noidankehä. 

Vierailija
8/9 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi naiset naiset. On teillä ongelmat. Miten uskaltaa olla kiusaamatta. Pohditteko myös miten uskaltaa olla pettämättä parisuhteessa tai hakkaamatta lapsiaan vanhempana...kun on tarpeeksi vahva ei tarvitse kiusata. Kun on tarpeeksi hyvä suustaan ei näe enää vaivaa muiden härnäämiseen ja kun on tarpeeksi kokenut ei enää kiinnosta tarttua muiden täkyihin. Olen liiankin nopeasanainen ja joudun usein hillitsemään kieltäni, etten typeryyksissäni alentuisi samalle tasolle kuin päänaukojat. Toki en minäkään siihen aina pysty ja joskus heikkona hetkenä olen laittanut sanoillani työpaikan kiusaajan itkemään, sitä kadun. Ei minun tarvitsisi. Mutta miksi ihmeessä kokea että pitäisi kiusata jotakuta. En halua ymmärtää.

Vierailija
9/9 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, minä ainakin ymmärsin aloituksen lähinnä huumorina ja vastasin sen mukaan.

-3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän