Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen yksin kotona, en uskalla mennä nukkumaan!

Vierailija
23.06.2015 |

En ole koskaan asunut yksin. Muutin suoraan lapsuudenkodistani nykyisen mieheni luokse. 

Mies ja lapset lähtivät mökille, jotta minä saisin "omaa aikaa". Itsepä tätä toivoin, mutten osaa nauttia ollenkaan. Olen vain siivonnut, pessyt pyykkiä, tiskannut ja katsonut ihan turhanpäiväisiä telkkariohjelmia. Viime yönä laitoin kaikki valot päälle ja päätin, että menen nukkumaan vasta sitten, kun olen aivan poikki ja nukahdan varmasti heti. Menin nukkumaan puoli kolmelta. Heräsin seitsemältä mustarastaan lauluun.

Pitäisi mennä taas nukkumaan. En ole tajunnutkaan, kuinka kovaa ääntä meillä on kaikessa hiljaisuudessa. Niitä ääniä ei kuulu, kun täällä on muita. Jääkaappi hurisee, modeemi vinkuu, seinäkellojen tikitys kuulostaa katujyrältä, lattia paukkuu lämpötilan vaihtelun takia. 

Olin haaveillut tästä omasta ajasta pitkään. Muu perhe tulee vasta lauantaina takaisin. 

Apua.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistän paremmaksi: oon lasten kanssa yksin vanhassa isossa kartanossa :D Eikä kyllä pelota :)

Vierailija
22/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulle tuli just varkaat kun nukkui yksin kotona. Onneksi lähtivät pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:26"]

Pelkäät löylyn peittävän tunkeilijan äänen mutta et ole mitenkään riippuvainen muista? Hyvä uutinen että hoidoksi riittänee tämä yksinäisyys useammin toteutettuna.

[/quote]

Ei tämä pelko tai yksinäisyyden aiheuttama epämiellyttävä tunne ole merkki riippuvaisuudesta. Kyse on tottumuksesta. Olen tottunut ääniin ja muihin ihmisiin. Riippuvuutta olisi se, etten osaisi tehdä jotain (vaikka ruokaa itselleni) tai kykenisi toimimaan ollenkaan yksinäni. 

Jostain syystä en pidä täällä ollenkaan meteliä. Varsinkaan nyt illalla. En laula, enkä soita, en kuuntele musiikkia ja telkkarikin on tosi hiljaisella. Ehkä siis vain pelkään sitä, että tänne tulisi joku, enkä kuulisi sitä omalta metelöilliltäni. Siksipä en sitä löylyäkään heittänyt. 

On tässä monta yötä vielä edessä. Pikku hlijaa opin! 

ap

Vierailija
24/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, mulla on ihan sama juttu! Ja miten sattui juuri samana päivänä! Voin varmaan yhden käden sormilla laskea ne yöt kun olen ollut yksin ja olen 25v. En oikeastaan nytkään ole yksin vaan vahtimassa kehitysvammaista sisarustani. Ei onneksi vielä hermostuta mutta minulla on paniikkihäiriö ja pelkään vähän kohtauksen saamista... Mutta ehkä tämä tästä. Ja joo, noloa on.

Muutin myös suoraan lapsuudenkodista mieheni kanssa asumaan.

Vierailija
25/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:32"]

Tutulle tuli just varkaat kun nukkui yksin kotona. Onneksi lähtivät pois. 

[/quote]

Mä mietin jo sitä, että mitä ihmettä tekisin, jos tänne tulisi yöllä varkaita. Että pitäisikö varmuuden vuoksi nukkua alasti ja juosta pesäpallomailan kanssa niitä hätyyttelemään. Tällä vartalolla luulisi niiden lähtevän karkuun ilman mailaakin, mutta olisi ainakin joku, jolla huitoa menemään. 

ap

Vierailija
26/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin kotona -leffasta saat hyviä vinkkejä varkaiden varalle. Ansoja viritellessä saat myös päiväsi kulumaan rattoisasti. Varo vain, ettet itse kompastu niihin. Ja muista korjata ne pois ennen lauantaita ;)

Vierailija
27/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:43"]

Yksin kotona -leffasta saat hyviä vinkkejä varkaiden varalle. Ansoja viritellessä saat myös päiväsi kulumaan rattoisasti. Varo vain, ettet itse kompastu niihin. Ja muista korjata ne pois ennen lauantaita ;)

[/quote]

Ihan loistava idea. Kiitos :)

Kävin äsken kokeilemassa kaikki ovet ja ikkunat. Takaovi oli jostain syystä jäänyt auki, vaikka luulin laittaneeni sen kiinni. 

ap

Vierailija
28/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole koskaan nukkunut yksin.  Jos mies oli joskus työmatkalla oli meillä aina äitini tai joku muu kaverina.  Minä olen jo isoäitikin ja aina on hyörinää ympärillä.  Ota jotain särkylääkettä, se voi vähän unettaa.  Voit katsoa myöhään vaikka telkkaria ja mennä sitten  esim. sohvalle pitkäksesi, uni tulee tai ei tule .  Nukun muutenkin huonosti, joskus otan sitä Melatoniinia se vhän auttaa. Nämä on sellasia asiota, joita ei ihan kaikille haluaisi huudella, ku ihmiset heti tuomitsee, vaikka se nyt vain sellainen ominaisuus.Olen muuten kai aika tavallinen, olen ikäni ollut Hels. suurimman sairaalan päivystyksessä töissä, etten minä muuten niin pöpi ole. Tämä alkoi joskus jo kuopuksen syntymän jälkeen.

Vierailija
29/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan puuttumatta, pakko kysyä, että ettekö koskaan olleet lapsuuden kodissakaan yksin yötä? Teininä ainakin itselle oli luksusta kun vanhemmat lähti esim. mökille ja sai talon käyttöön. No juu, olin tosin ainokainen, joten ei ollut ketään yökaveriksi jos vapaudesta halusi nauttia. Tosiaan hyvä harjoitella edes aikuisena ja älä nyt lietso millään ansoilla ja löylyn heittämättömyydellä paniikkia. Olet aikuinen nainen ja pärjäät kyllä. Joskus voi tulla tilanne, ettei kukaan asukkaan samassa asunnossa ja nukut kaikki yöt yksin. Ei sinulla ole pelättävää.

Vierailija
30/40 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tottunut ääniin, mutta pelkäät kotisi perus ääniä? Okei. Ei kai teillä iltaisin/öisin yleensä muutenkaan kamalaa älämölöä pidetä, miksi nyt pelottaa? Vai onko se vaan se tieto siitä, että on toinen aikuinen talossa turvana. Mikä ei siis ole läheisriippuvaisuutta missään nimessä.

Vierailija
31/40 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:57"]

Asiaan puuttumatta, pakko kysyä, että ettekö koskaan olleet lapsuuden kodissakaan yksin yötä? Teininä ainakin itselle oli luksusta kun vanhemmat lähti esim. mökille ja sai talon käyttöön. No juu, olin tosin ainokainen, joten ei ollut ketään yökaveriksi jos vapaudesta halusi nauttia. Tosiaan hyvä harjoitella edes aikuisena ja älä nyt lietso millään ansoilla ja löylyn heittämättömyydellä paniikkia. Olet aikuinen nainen ja pärjäät kyllä. Joskus voi tulla tilanne, ettei kukaan asukkaan samassa asunnossa ja nukut kaikki yöt yksin. Ei sinulla ole pelättävää.

[/quote]

Olin tuo numero 25. Jos toinen vanhempi oli jossain, niin toinen oli kotona. Jos mentiin reissuun niin koko perhe meni. Eikä minulla ollut mitään tarvettakaan olla yksin kotona enempää kuin jo muuten olin, tai saada mitään "vapaata" aikaa. Ja toki meillä oli lapsena joku vahtimassa, jos vanhemmat olivat molemmat jossain yötä, tai sitten olimme mummolassa. Eikä minua teini-ikäisenä olisi jätetty yön yli vahtimaan kehitysvammaista sisarustani. Ehkä olisi ollut erilaista, jos hän olisi ns. normaali.

Matkoillakin on aina ollut mukana joko mieheni, vanhempani tai ystäväni.

Vierailija
32/40 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jos on vainoharhaisuus iskenyt jossain niin olen puukon/leikkuuveitsen ottanut sängyn alle viereen piiloon.Olen sen verran psyykannut itseäni että jos oikeasti joku sisälle tunkis niin kyllä saa melkosen tappelun kokea koska minähän en vaan jää makaamaan :D

Vierailija
33/40 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:57"]Asiaan puuttumatta, pakko kysyä, että ettekö koskaan olleet lapsuuden kodissakaan yksin yötä? Teininä ainakin itselle oli luksusta kun vanhemmat lähti esim. mökille ja sai talon käyttöön. No juu, olin tosin ainokainen, joten ei ollut ketään yökaveriksi jos vapaudesta halusi nauttia. Tosiaan hyvä harjoitella edes aikuisena ja älä nyt lietso millään ansoilla ja löylyn heittämättömyydellä paniikkia. Olet aikuinen nainen ja pärjäät kyllä. Joskus voi tulla tilanne, ettei kukaan asukkaan samassa asunnossa ja nukut kaikki yöt yksin. Ei sinulla ole pelättävää.
[/quote][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:57"]Asiaan puuttumatta, pakko kysyä, että ettekö koskaan olleet lapsuuden kodissakaan yksin yötä? Teininä ainakin itselle oli luksusta kun vanhemmat lähti esim. mökille ja sai talon käyttöön. No juu, olin tosin ainokainen, joten ei ollut ketään yökaveriksi jos vapaudesta halusi nauttia. Tosiaan hyvä harjoitella edes aikuisena ja älä nyt lietso millään ansoilla ja löylyn heittämättömyydellä paniikkia. Olet aikuinen nainen ja pärjäät kyllä. Joskus voi tulla tilanne, ettei kukaan asukkaan samassa asunnossa ja nukut kaikki yöt yksin. Ei sinulla ole pelättävää.
[/quote]
Äh. Menin jo nukkumaan, mutta olen pyörinyt nyt kolme varttia sängyssä.

En ole lapsenakaan nukkunut öitä yksin. Olen kahdeksasta lapsesta kolmanneksi vanhin, joten aina on ollut vähintään nuorimmat kotona. Tai sitten jos isä ja äiti lähtivät pienten kanssa vaikkapa mökille, me vanhimmat saimme olla "yksinään". Eli nelisteen.

Väsyttäisi jo, mutta uni ei tule.

Ap

Vierailija
34/40 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:16"]Joskus jos on vainoharhaisuus iskenyt jossain niin olen puukon/leikkuuveitsen ottanut sängyn alle viereen piiloon.Olen sen verran psyykannut itseäni että jos oikeasti joku sisälle tunkis niin kyllä saa melkosen tappelun kokea koska minähän en vaan jää makaamaan :D
[/quote]
Niinhän sä luulet. Tositilanteessa lamaantuisit, hiiri

Vierailija
35/40 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, kauniita ja turvallisia unia kaikille. Toivottavasti kaikki saavat unen päästä kiinni riippumatta olinpaikasta tai seurasta. Toivoo nro. 30. Ps. Ap, sinä pärjäät kyllä, huomenna menee jo helpommin.

Vierailija
36/40 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat henkisesti vahvempia kuin miehet! Siksi niin moni nainen kirjoittaa tällaista.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
37/40 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahdin viime yönä taas vasta puoli kolmelta ja heräsin seitsemältä. Taidan nukkua kellon ympäri, kun muu perhe tulee kotiin. Tai sitten pitäisi nukkua tänään päiväunet. Kamala väsymys!

Enää ei pelota illalla yhtään, en vain saa unta. Yksin olemiseen on tottunut, kellojen tikitys ei enää kuulosta katujyrältä ja nautin hiljaisuudesta. Unettomuus vaivaa, en saa millään unen päästä kiinni.

Join eilen pari lasia viiniäkin, jotta uni olisi tullut. Ei auttanut yhtään! 

ap

Vierailija
38/40 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä hirveät perseet niin että sammut..nukut varmasti koko yön

Vierailija
39/40 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin kamalaa niin miksi ihmeessä et lähde sinne mökille muun perheen seuraksi?

Vierailija
40/40 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dodii. Huomenta. Eipä tullut kauaa nukuttua. Katsoin kelloa viimeksi puoli kaksi ja heräsin varttia yli seitsemän. 

Yritän väsyttää itseni tänään niin, etten olisi perheen tultua aivan poikki huonosti nukuttujen öiden takia.

(Tuo yhden aikaan kirjoitettu teksti oli kirjoitettu kännykällä, siksi teksti oli pötköä.)

ap