Saatte taas nauraa tyhmälle, MUTTA
miten automaattivaihteisen auton kanssa käytetään käsijarrua? Eli kun ajetaan parkkiin ja lähdetään parkista niin mitä täytyy tehdä vaihe vaiheelta?
Kommentit (28)
Kun ajan parkkiin, siirrän vaihteen d:sta p:hen. Tasaisella maalla ei käsijarrua välttämättä edes tarvitse. Auto pysyy p:lla paikallaan. Voit tietysti laittaa jarrunkin. Kun lähdet liikkeelle, poistat käsijarrun ja valitset vaihteen sen mukaan lähdetkö eteenpäin, d, tai peruutat, r.
Automaattivaihteisessa autossa ei ole kasijarrua.
Olisit kirjoittanut otsikkoon "automaattivaihteella ajaminen", olisit saanut heti järkeviä vastauksia.
Aja parkkiruutuun, jalka jarrulle, vaihde P, käsijarru päälle, jalka pois jarrulta.
Vierailija kirjoitti:
Automaattivaihteisessa autossa ei ole kasijarrua.
Jaa. Kyllä meidän on.
Sä et vaan ole huomannut sitä;)
Kannattaa tutkia, mitä kaikkea muutakin voit autostasi löytää.
Kun käytät käsijarrua, niin ihan samalla lailla kuin manuaalisessakin.Ei eroa.
Pistät päälle, kun parkkeeraat ja vapautat ennen kuin lähdet ajamaan.
Helpompaa vaan automaatissa, kun vaihteen ollessa päällä ei tarvi kytkintä käyttää.
Muista pitää vaihde päällä, kun et halua auton lähtevän itseskseen.
Tuossa varmaan on myös autokohtaisia eroja. Vaikea siis sanoa vaihe vaiheelta. Mutta pointtina on se, että ei oikein tarvitse mtehdä mitään muuta, kun painaa käsijarru päälle ja pois kun haluaa. Se käsijarrun paikka toki vaihtelee. Meidän toisessa autossa se on poljin, toisessa nappula vasemmalla.
Onko ap:lla joku ongelma tuossa? Autossahan voi olla muitakin syitä, kuin käsijarru, miksi ei lähde liikkeelle. Esim. meidän autossa pitää samanaikaisesti painaa virtanappulaa ja poljinta auton käynnistäessään, jotta sen D:n saa päälle. Muuten menee automaattisesti P:hen, eikä D:hen voi vaihtaa ilman polkimen polkaisua.
Ja ihan paikallaan se sillä D:lläkin pysyy, eli esim. mäkilähdössä ei tarvitse mitään ihmeellistä tehdä, eikä auto valu.
Vierailija kirjoitti:
Automaattivaihteisessa autossa ei ole kasijarrua.
Tämän palstan tahaton komedia on kyllä parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Automaattivaihteisessa autossa ei ole kasijarrua.
Jaa. Kyllä meidän on.
Sä et vaan ole huomannut sitä;)
Kannattaa tutkia, mitä kaikkea muutakin voit autostasi löytää.
No mun automaatissa se "käsijarru" laitetaan jalalla. Vasemmalla sivussa on pieni poljin, josta menee "käsijarru" päälle eli mulla ei ole käsijarrua vaan jalkajarru.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Automaattivaihteisessa autossa ei ole kasijarrua.
Jaa. Kyllä meidän on.
Sä et vaan ole huomannut sitä;)
Kannattaa tutkia, mitä kaikkea muutakin voit autostasi löytää.
No mun automaatissa se "käsijarru" laitetaan jalalla. Vasemmalla sivussa on pieni poljin, josta menee "käsijarru" päälle eli mulla ei ole käsijarrua vaan jalkajarru.
Kyllä se käsijarru on.
Jalkajarru on siellä polkimissa. Vai mikäs se sulla on? Vai onko sitä löytynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Automaattivaihteisessa autossa ei ole kasijarrua.
Jaa. Kyllä meidän on.
Sä et vaan ole huomannut sitä;)
Kannattaa tutkia, mitä kaikkea muutakin voit autostasi löytää.
No mun automaatissa se "käsijarru" laitetaan jalalla. Vasemmalla sivussa on pieni poljin, josta menee "käsijarru" päälle eli mulla ei ole käsijarrua vaan jalkajarru.
Kyllä sä varsinainen tahvo olet. Ei selittelyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Automaattivaihteisessa autossa ei ole kasijarrua.
Jaa. Kyllä meidän on.
Sä et vaan ole huomannut sitä;)
Kannattaa tutkia, mitä kaikkea muutakin voit autostasi löytää.
No mun automaatissa se "käsijarru" laitetaan jalalla. Vasemmalla sivussa on pieni poljin, josta menee "käsijarru" päälle eli mulla ei ole käsijarrua vaan jalkajarru.
Kyllä se käsijarru on.
Jalkajarru on siellä polkimissa. Vai mikäs se sulla on? Vai onko sitä löytynyt?
Joo joo, mutta käsijarru nimenä tulee siitä, kun ennen on ollut se nimenomainen vipu, joka kädellä vedetään. Tätä minulla ei ole. "Käsijarruuni" ei missään tilanteessa kosketa kädellä, eli eihän se silloin voi mikään käsijarru olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Automaattivaihteisessa autossa ei ole kasijarrua.
Jaa. Kyllä meidän on.
Sä et vaan ole huomannut sitä;)
Kannattaa tutkia, mitä kaikkea muutakin voit autostasi löytää.
No mun automaatissa se "käsijarru" laitetaan jalalla. Vasemmalla sivussa on pieni poljin, josta menee "käsijarru" päälle eli mulla ei ole käsijarrua vaan jalkajarru.
Ei se jalkajarru ole. Se on ihan muualla.
Se on seisontajarru.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Automaattivaihteisessa autossa ei ole kasijarrua.
Jaa. Kyllä meidän on.
Sä et vaan ole huomannut sitä;)
Kannattaa tutkia, mitä kaikkea muutakin voit autostasi löytää.
No mun automaatissa se "käsijarru" laitetaan jalalla. Vasemmalla sivussa on pieni poljin, josta menee "käsijarru" päälle eli mulla ei ole käsijarrua vaan jalkajarru.
Kyllä se käsijarru on.
Jalkajarru on siellä polkimissa. Vai mikäs se sulla on? Vai onko sitä löytynyt?
Joo joo, mutta käsijarru nimenä tulee siitä, kun ennen on ollut se nimenomainen vipu, joka kädellä vedetään. Tätä minulla ei ole. "Käsijarruuni" ei missään tilanteessa kosketa kädellä, eli eihän se silloin voi mikään käsijarru olla.
Joo joo.
nimim. Seisontajarru
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Automaattivaihteisessa autossa ei ole kasijarrua.
Jaa. Kyllä meidän on.
Sä et vaan ole huomannut sitä;)
Kannattaa tutkia, mitä kaikkea muutakin voit autostasi löytää.
No mun automaatissa se "käsijarru" laitetaan jalalla. Vasemmalla sivussa on pieni poljin, josta menee "käsijarru" päälle eli mulla ei ole käsijarrua vaan jalkajarru.
Kyllä se käsijarru on.
Jalkajarru on siellä polkimissa. Vai mikäs se sulla on? Vai onko sitä löytynyt?
Joo joo, mutta käsijarru nimenä tulee siitä, kun ennen on ollut se nimenomainen vipu, joka kädellä vedetään. Tätä minulla ei ole. "Käsijarruuni" ei missään tilanteessa kosketa kädellä, eli eihän se silloin voi mikään käsijarru olla.
Joo joo.
nimim. Seisontajarru
Eli ei ole käsijarrua.
Se on automaattinen meidän parempien ihmisten autoissa.
Tomaatissa ei tarvitse käyttää.
P-asennossa laatikko "saa rautaa kitaansa" eli satavarmasti auto ei liiku.
Rinteessä on syytä käyttää ettei laatikko rasitu siirryttäessä P:stä pois.
Itse käytän jos auto tuntuu liukuvan vapaalla.
Nykyäänhän koko homman voi unohtaa kun seisontajarru on automaattinen.
Miten saan seisontajarrun päälle? Erektio päällä jo neljättä päivää...
Laitetaan vaihde päälle ja painetaan kaasua. Muistaakseni D = drive, ja ne muut "vaihteet" ovat parkki, peruutus ja oli siinä vielä joku muukin. Miten kaikki automaatilla ajavat ovat malttaneet olla vastaamatta?