Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tinnitus korona-aikana

Vierailija
11.02.2022 |

Onko kellään kokemusta nopeasti alkaneesta tai pahentuneesta korvien soimisesta eli tinnituksesta koronarokotteesta tai sairastetusta koronasta johtuen? Ja onko se oire jossain vaiheessa helpottanut/hävinnyt? Toki näitä haittavaikutuksia on rokotteesta Fimealle jonkun verran ilmoitettu, mutta onko täällä jollain omakohtaista kokemusta. Itselläni huutanut korvat aiempaa lujempaa jo puoli vuotta, hirveää!

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi koronan ekan allon myötä ja ei ole hävinnyt. Olen kyllä jo tottunut elämään sen kanssa. Aluksi en pystynyt nukkumaan.

Vierailija
2/81 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli rokotteesta sellasta sykkivää tinnitusta toiseen korvaan, mutta onneksi lähti pois vajaassa kuukaudessa… muitakin oireita tuli kakkospiikistä, siksi en kolmatta uskalla enää ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi koronan ekan allon myötä ja ei ole hävinnyt. Olen kyllä jo tottunut elämään sen kanssa. Aluksi en pystynyt nukkumaan.

Sama.

Vierailija
4/81 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi toinen korva säristä (= tinnitus) eräillä  taajuusalueilla flunssan (luulen, että oli korona)  jälkeen, mutta parani parin kuukauden kuluttua.  Ei ole koskaan ennen sattunut tällaista flunssassa.

Vierailija
5/81 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi tinnitus vasemmassa korvassa jo ennen ensimmäistä rokotusta. Sairastinko siis oireettoman koronan? Toukokuusta alkaen ollut, tulen toimeen sen kanssa, mutta on niin ikävää, kun maailmani ei enää koskaan ole hiljainen. 😢

Vierailija
6/81 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli tinnitus toisesta rokotteesta. Kestänyt nyt pari kuukautta eikä näytä helpottavan.

Vierailija
7/81 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi tinnitus vasemmassa korvassa jo ennen ensimmäistä rokotusta. Sairastinko siis oireettoman koronan? Toukokuusta alkaen ollut, tulen toimeen sen kanssa, mutta on niin ikävää, kun maailmani ei enää koskaan ole hiljainen. 😢

Sama homma. Voimia. Joskus hetkittäin sen voi unohtaa niin, että on melkein hiljaista. Whitesound-laite voi auttaa nukahtamista, jos siinä ongelmaa.

Vierailija
8/81 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli korona todennäköisesti aiheuttaa tinnitusta. Mitähän kaikkea muuta tuo sairaus tekee meille? 

Vierailija
9/81 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva tinnitus saattaa olla hermovaurion oire.

Vierailija
10/81 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni se tuli sähköshokeista tai lääkkeistä, joita annetaan ilman lupaa. Varopa, jos sinulla on joku näköhäiriö.

Vierailija
11/81 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauriot on tietysti vakavia ja peruuttamattomia. Vakuutusyhtiöt tulee olemaan kovilla kun haetaan joukolla työkyvyttömyyseläkkeitä. Paitsi että mitenhän käy niille jotka sairasti koronan alkuvaiheessa kun silloin ei vielä testattu kuin harvoja.

Vierailija
12/81 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis: mulle tuli kaikenlaisia ääniä korvaan ja kuulonalenema 1,5 viikkoa influenssarokotuksesta 4 vuotta sitten. Äänet meni ohi aika nopeasti, mutta kuulonalenema jäi. Aika lievä. Mutta sellainen todettiin.

Sairaalan neurologi sanoi, että ajallisesti mahdollista, että johtui rokotteesta. Sanoi, että kaikenlaista voi rokotteesta tulla, mutta taudista olisi tullut aina pahempi.

Vierailija
13/81 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi yhden päivän aikana. Aamulla ei ollut, illalla huomasin huutamisen. Luulin ensin, että keittiössä jääkaappi hurisee jatkuvasti, mutta se olikin mun vasen korva.

Vierailija
14/81 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä politiikollakim Kärmällä alkoi piipitys ongelma koronarokotteesta

Vierailija
15/81 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasen korva täälläkin! Hassu sattuma.

Vierailija
16/81 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauriot on tietysti vakavia ja peruuttamattomia. Vakuutusyhtiöt tulee olemaan kovilla kun haetaan joukolla työkyvyttömyyseläkkeitä. Paitsi että mitenhän käy niille jotka sairasti koronan alkuvaiheessa kun silloin ei vielä testattu kuin harvoja.

Jos olet rokotettu, niin vakuutusyhtiö tulee syyttämään rokotetta. Rokote oli kokeellinen eli eivät ole korvausvelvollisia, siis jos nyt on puhe yksityisestä vakuutuksesta. Valtio maksaa sitten jotain murusia, jos on enää varaa.

Vierailija
17/81 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasen korva täälläkin! Hassu sattuma.

Mullakin vasen korva meni lukkoon ja humisee ja suhisee. Eilen otin rokotteen, ja aamulla ihmettelin asiaa. Sama korva on tinnittänyt ihan kunnolla joskus 15 vuotta sitten.

Vierailija
18/81 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös tinnitus alkoi ensimmäisen rokotuksen jälkeen. En ole tehnyt haittailmoitusta. Pitäisiköhän? Mikään muu yhtäkkinen kuulovaurio se ei voi olla. Odotan aikaa polille tutkimuksiin, jos kuitenkin löytyisi joku muu syy.

Vierailija
19/81 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuulokojeet rupesivat ottamaan jotain sanomaa joko maailmankaikkeudesta tai lähimastosta. Voitte tulla kuuntelemaan (sic) kertomaani ihan livenä paikassa, jonka ilmoitan myöhemmin.

Vierailija
20/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan saamisesta meni noin 3viikkoa kun vasemmasta korvasta lähti kuulo ja tilalle tuli tinnitys, semmonen suhina. Alkamisesta on nyt 1.5 vuotta. Tosi hankalaa tän kanssa eläminen kun mikään ei tunnu auttavan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän