Onko minulla nyt pitkittynyt korona, vai mitä tää on??
Sairastuin 2 viikkoa sitten. Nousi kuume ja alkoi yskä, sekä muuten raskas olo. Yskä kesti viikon ja sitten alkoi helpottaa. Olo oli edelleen raskas ja sain perus flunssan oireet sen jälkeen, mutta ajattelin jo taudin hellittävän. Kunnes tänään taas alkoi yskä! Keuhkot tietenkin alkaa heti sattua, mutta ei kuumetta enää.
Niin väsynyt tähän sairastamiseen ja eristykseen..
Kommentit (19)
Minulla siis koronatesti on positiivinen
Ap
2 viikkoa ei ole mitään. Korona voi kestää kuukausia.
Voi olla myös influenssa, meillä vasta sairastettiin, teki jälkeenpäin pari päivää limaista yskää, tuntui ku tukehtuisi siihen...
Vierailija kirjoitti:
Minulla siis koronatesti on positiivinen
Ap
Korona se silloin tietysti on. Jos oot töissä käy virallinen testi, koska se kotitesti harvemmin riittää sairaslomaa varten.
Oliko rokotteita? Itse sairastin juuri lievällä päänsäryllä, ei mitään jälkioireita. Rokotteita 0. Ystäväni, kolmesti rokotettu, kärsi 2 viikkoa korkeasta kuumeesta
Tuohan on vasta koronan alkuinfektiota. Pitkittynyt korona on vasta, kun se kestää kuukausia. Osalla kestänyt jo kaksi vuotta.
Olen rokotettu. Kovin monenlaisia sairastamisia nyt on ympärillä, kun osalla ei ole mitään oireita, toisilla päivän tai kaksi kuumetta ja jollain vain kurkkukipu.
Mutta ei auta kuin sairastaa ja juoda hunajavettä. Työnantajaa alkaa käydä sääli, kun tauti vaan pitkittyy.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen rokotettu. Kovin monenlaisia sairastamisia nyt on ympärillä, kun osalla ei ole mitään oireita, toisilla päivän tai kaksi kuumetta ja jollain vain kurkkukipu.
Mutta ei auta kuin sairastaa ja juoda hunajavettä. Työnantajaa alkaa käydä sääli, kun tauti vaan pitkittyy.
Ap
Häh? Miksi työnantajaa kohtaa tunnet sääliä?
Itse sairastin koronaa kaksi viikkoa ja yskää kesti varmaan kolme kuukautta. En ole vieläkään ihan kunnossa.
Itse sairastuin vuodenvaihteen jälkeen ja viime viikolla palasivat kivut sekä lämpöily ilman hengitystieoireita. Tein kotitestin, joka oli negatiivinen, joten oletin ettei kyseessä ole uusi tartunta vaan long covid. Viikonloppuna kivut loppuivat, mutta tilalle tuli kova väsymys. Kunhan ei olisi tällaista aaltoilevaa vointia kuukausikaupalla 😓
Pitkittyneestä koronasta (long covid) puhutaan kai sitten kun on 3kk rajapyykki ylitetty ja oireet jatkuvat. Että kyllä hyvinkin saattaa ehtiä lähtemään ennen sitä. Itse tunsin oloni suunnilleen entisenlaiseksi noin kuukaudessa ("lievä" infektio tämäkin, sairaalahoitoa ei tarvittu).
Jotain ihme flunssaa on kyllä liikkeellä. Olin joulun jälkeen vajaan viikon sairaana. Tää oli eka viikko, että tuntu jälkioireettomalta. Jälkioireita oli nuha, väsymys ja satunnaiset kuivat yskänpuuskat.
Vierailija kirjoitti:
Itse sairastuin vuodenvaihteen jälkeen ja viime viikolla palasivat kivut sekä lämpöily ilman hengitystieoireita. Tein kotitestin, joka oli negatiivinen, joten oletin ettei kyseessä ole uusi tartunta vaan long covid. Viikonloppuna kivut loppuivat, mutta tilalle tuli kova väsymys. Kunhan ei olisi tällaista aaltoilevaa vointia kuukausikaupalla 😓
Longcovid tosiaan alkaa tyypillisimmin niin, että luulee ensin jo parantuneensa ja sitten ehkä n kuukauden päästä alkaa longcovid-oireet.
Vierailija kirjoitti:
Jotain ihme flunssaa on kyllä liikkeellä. Olin joulun jälkeen vajaan viikon sairaana. Tää oli eka viikko, että tuntu jälkioireettomalta. Jälkioireita oli nuha, väsymys ja satunnaiset kuivat yskänpuuskat.
Niin ja olet rokotettu?
Kannattaakohan niitä rokotteita ottaa..
Ihan normaalia rokotetuille. Tuollaisia oireita tulee ennen veritulppaa...
Vierailija kirjoitti:
Oletko rokotettu?
Miten tämä kysymys tai vastaus siihen muuttaa mitenkään aloittajan tilannetta?
Mulla on sama mutta noronatestit 4kpl ei näytä mitään.