Mahdotonta hymyillä ja olla ystävällinen MIEHILLE
Jos miehiä kohtelee samalla tavoin kuin naisia, heitä kohtaan joutuu alkaa käyttäytyä tylysti, etteivät he odota enempää. Näin monessa tapauksessa Olen utelias ja iloinen, en kuitenkaan mikään ekstrovertti eli annan ihmisille paljon tilaa. Kaikille pyrin olemaan hyvä ihminen, asiakaspalvelijanakin hain pultsarille vettä työpaikkamme kahvihuoneesta. Tällainen aurinkoinen ihminen kun olen, niin ottaa luonnon päälle kohdella ketään miestä tylymmin :(
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:41"]Oletkohan huomaamattasi jotenkin tosi överiflirtti? Tai sitten vaan erittäin nätti?
Meikäläinen on myös kaikille ystävällinen, hymyileväinen ja kivana pidetty ihminen, mutta eipä koskaan miehet ole mitään enempää odottaneet. Mutta olenkin aika fugly.
[/quote]
No kyl mua söpöksi ja nätiksi on kuvattu, mutten ole tosiaan mikään massan "yläpuolelle" erottuva ulkonäöltä, ja minulla on aina hymyillessä pilkettä silmäkulmassa, jonka on sanottu periytyneen isältäni :) Toki olen ollut myös utelias, olenkin kiinnostunut miehistä ihmisinä. Sillä tavoin oppii elämän ihmeistä, kun kuuntelee muiden tarinointia. On menetys olla kuulematta miesten elämästä. -ap
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:25"]
Mikset voi vain kieltäytyä kohteliaasti, jos pyytävät ulos? Eivät miehet välttämättä luule sinun olevan heistä kiinnostuneita, mutta miehen tehtävä on aloitteiden teko ja ennemmin niitä hymyileville tekee kuin sitruunan näköisille.
M32
[/quote]
AAA.
Naisilta aina samaa itkua. Naiset eivät käytännössä koskaan tee aloitteita ja keskimäärin aina itkevät tällä palstalla ettei mies tee aloitteita.
Käytännössä mies/kukaan mies ei saa mitään suhdetta koskaan jos ei tee aloitetta. Tee aloite ja ole neitsyt.
Miten joku voi vielä itkeä että nyyh kun miehet tekevät aloitteita.
[/quote]
Aina nainen toimii väärin: olkoot tyly tai ystävällinen, aina väärin. Kumpi sukupuoli tässä elää tunteillen, kun jokaiseen ystävälliseen naiseen ei osata suhtautua järjellisesti.
[/quote]
Okei, kun miehiltä ei onnistu tuo kiinnostuneiden naisten spottaaminen vaan tulee sivullisia uhreja. Ehdotan, että vaikka seuraavat 10 vuotta naiset tekee kaikki aloitteet ja miehet tyytyy vain ottamaan nuo aloitteet vastaan?
[/quote]
Pettämätön logiikka
Pakko kyllä sanoa, ettei Suomi ole millään muotoa ainoa maa, jossa miehet lukevat naisen ystävällisyyden romanttisen/seksuaalisen kiinnostuksen osoituksena. Itse asiassa niissä "sosiaalisemmissa" länsimaissa tämä on vieläkin suurempi ongelma. Muslimimaista nyt puhumattakaan...
Minulla ei itse tätä ongelmaa sen suuremmin toki ole, koska Aspergerina olen aika ulalla koko ajan muutenkin. En huomaa, onko joku minusta kiinnostunut vai ei, enkä huomaa, jos joku loukkaantuu kun lähden treffipyynnöstä paniikissa karkuun => en siis ehdi ahdistua siitä, mitä muut minusta ajattelevat. On tässä puusilmäisyydessä jotain hyviäkin puolia!
Eiköhän se ole vain tämä meidän kaupunkikulttuurin nuoruus. Tunnistan kyllä miehenä tilanteen, tosin itse olen liian varautunut tekemään mitään aloitetta tuollaisesta, mutta ainahan ne ajatukset joskus lentelee... Kuten sanoit, nuoremmilla on jo eri kulttuuri. Kyllä se ajan oloon muuttuu.
Ja onko sekään aina joko tai, kyllä minusta niitä harmaan sävyjäkin on. Varmaan sullakin on työssäsi tullut vastaan tilanteita, joissa on ollut positiivista virettä tai flirttiä, mutta kumpikin on ymmärtänyt, että nyt on kyseessä työtapaaminen eikä deitti? Tietysti se on ikävää jos jatkuvasti tulee tilanteita, että saa käsi hellänä rautalangasta vääntää.
Enkä missään nimessä tahdo sanoa että asiasta ulospääsy olisi jotenkin yksin sun vastuulla, mutta sun duunihan se on, ja sä olet se joka tilanteeseen toistuvasti joutuu. Se toinen ihminen voi olla kanssasi ainoassa "naiskontaktissaan" kuukausiin, saattaa perspektiivi vähän himmetä. Niinpä sinun kannattaa kehittää tyyli jolla ohjailet keskustelun suuntaa takaisin asiallisille urille, kun lipsuu. Voisin kuvitella, että pahimpia änkyröitä lukuun ottamatta kyllä mies palaa takaisin ruotuun, jos se hymy yhtäkkiä viilenee, kyllä siinä tajuaa jopa vähän hävetä, imo.
Toivottavasti et joudu aurinkoasi tämän takia kätkemään, on tosiaan niin paljon niitä yrmyjä meissä kanssaeläjissä muutenkin. Hymyillään kun tavataan - asiallisesti! ;*)
M 41
Haluisin kuitenkin korostaa, että nämä miehet ovat nähneet minun hymyilevän samalla tavoin myös naisille ja olevan yhtä utelias. No kai pitää alkaa tylyksi, kun olette tulleet itse sellaiseen tulokseen. Suomessa tää ystävällisyyden ja juttelun kulttuuri on vissiin niin olematon, että ystävällisyys siksi ymmärretään väärin. :( -ap
Mikset voi vain kieltäytyä kohteliaasti, jos pyytävät ulos? Eivät miehet välttämättä luule sinun olevan heistä kiinnostuneita, mutta miehen tehtävä on aloitteiden teko ja ennemmin niitä hymyileville tekee kuin sitruunan näköisille.
M32
pyllistäminen riittää minihameessa useimmille miehille, tuosta on mukava tuikata sisään, pikkuhousut voi vetää syrjään melan tieltä.
Hymyile sitten vain huonoitsetuntoisille ja murtuneille miehille; he eivät uskalla kuvitella mitään.
Itse tykkään katsella asiakaspalvelunaisten hymyjä ja hymyillä myös takaisin, koska ajattelen sen tekevän työstä siedettävämpää. Annan myös rahat aina käteen ihoa koskettaen, koska tutkitusti kosketuksesta tulee parempi mieli kuin siitä, että pudottaa rahat käteen kuin jollekin tautiselle.
Mutta esim.baarissa ollessa en juurikaan katso asiakaskuntaan kuuluvien naisten pärstöjä ollenkaan, koska he eivät kuitenkaan lähestyisi hymystä huolimatta ja siitä tulee vain paha mieli, kun miettii mitä hymy olisi voinut tarkoittaa tai olla tarkoittamatta, joten katson vain suoraan eteen.
-Mies 29v + 1v-
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:25"]Mikset voi vain kieltäytyä kohteliaasti, jos pyytävät ulos? Eivät miehet välttämättä luule sinun olevan heistä kiinnostuneita, mutta miehen tehtävä on aloitteiden teko ja ennemmin niitä hymyileville tekee kuin sitruunan näköisille.
M32
[/quote]
Se on sietämätöntä, kun pitää torjua joku. En edes baareissa käy. Tosin pääsyy on kyllä, ettei se muutenkaan nappaa. -ap
Jos käyttäydyt niinkuin olisit kiinnostunut heistä niin en ymmärrä miksi odotit jotain muuta.
Nykyään on nopeesti sormi perseessä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:42"]
Jos käyttäydyt niinkuin olisit kiinnostunut heistä niin en ymmärrä miksi odotit jotain muuta.
http://dilbert.com/strip/2000-10-29
[/quote]
Ystävällisyys, hymyileminen ja toisen pitäminen kiinnostavana eivät ole iskemistä. Ihan tavallista, ystävällistä käyttäytymistä. Harmi vain, että naiset vain käsittävät tämän.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:42"]Jos käyttäydyt niinkuin olisit kiinnostunut heistä niin en ymmärrä miksi odotit jotain muuta.
http://dilbert.com/strip/2000-10-29
[/quote]
:D
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 01:23"]
Mutta esim.baarissa ollessa en juurikaan katso asiakaskuntaan kuuluvien naisten pärstöjä ollenkaan, koska he eivät kuitenkaan lähestyisi hymystä huolimatta ja siitä tulee vain paha mieli, kun miettii mitä hymy olisi voinut tarkoittaa tai olla tarkoittamatta, joten katson vain suoraan eteen.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Miksi sitten käy baarissa?
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:30"]Ap, ymmärrän mitä tarkoitat. Minä olen ylempi toimihenkilö (jos sillä nyt mitään merkitystä on, mutta en siis missään "hehkeässä ammatissa") ja olen lopettanut hymyilyn miehille. Nuorempana olin kohtelias ja ystävällinen kaikille, riippumatta sukupuolesta tai asemasta. Mutta mitä siitä sai, ihan liikaa huomiota miehiltä, liikaa lähestymisyrityksiä, liikaa kaikkea. Yach.
Nyt olen tyly akka, en hymyile, en vaan jaksa sitä väärintulkitsevien määrää.
[/quote]
Ja miehenä voin kertoa että on tosi turhauttavaa yrittää olla kohtelias ja ystävällinen näille "tylyille akoille" - ihan ilmsn mitään taka-ajatuksia. Mikä neuvoksi vai ollaanko vaan kaikki toisillemme tylyjä akkoja ja ukkoja?
[/quote]
Suomalaiset. Äääää.
Ap,ymmärrän täysin.Minä en ole mikään missi todellakaan, mutta sen olen huomannut että vaikka on ystävällinen ja hymyilee kuinka vanhalle ukolle niin ne ajattelee aina jotain ylimääräistä!!Alkoi niin oksettamaan kun töissäkin 20vee vanhempi ukko oikeasti luuli että olen kiinnostunut ja oli jo vaimoaan valmis pettämään:(:( ja tiesi että olen pari suhteessa!On luulot kovat.
Eli enpä minäkään paljon enää hymyile miehille,omalleni voin.Inhottavaa tämä Suomen kulttuuri,ei monissa muissa heti oleteta että kun on ystävällinen niin on heti romanttisesti kiinnostunut.Olen tutustunut onneksi opiskellessa sellaisiinkin poikiin joiden kanssa voi kaveerata,he ovat ystävällisiä kaikille eikö heti lääpällään jos heidän seurassaan nauraa vaan heitetään läppää rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:45"]
Nykyään on nopeesti sormi perseessä.
[/quote]Se on näin vuonna 2015 sama kuin kättelisi, ei kuitenkaan nöyryyttävää.
Niin ja minä jos olen neutraalin ja asiallisen ystävällinen jollekin ukkopuoliselle jonka kanssa joudun asioimaan vaikkapa kodinkonekaupassa niin ne ujuttavat maininnan vaimostaan johonkin lauseeseen. XD
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:53"]Niin ja minä jos olen neutraalin ja asiallisen ystävällinen jollekin ukkopuoliselle jonka kanssa joudun asioimaan vaikkapa kodinkonekaupassa niin ne ujuttavat maininnan vaimostaan johonkin lauseeseen. XD
[/quote]
Hah, tuttua. Varatutkin luulee olevansa jotenkin haluttuja :D
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:30"]Ap, ymmärrän mitä tarkoitat. Minä olen ylempi toimihenkilö (jos sillä nyt mitään merkitystä on, mutta en siis missään "hehkeässä ammatissa") ja olen lopettanut hymyilyn miehille. Nuorempana olin kohtelias ja ystävällinen kaikille, riippumatta sukupuolesta tai asemasta. Mutta mitä siitä sai, ihan liikaa huomiota miehiltä, liikaa lähestymisyrityksiä, liikaa kaikkea. Yach.
Nyt olen tyly akka, en hymyile, en vaan jaksa sitä väärintulkitsevien määrää.
[/quote]
Ja miehenä voin kertoa että on tosi turhauttavaa yrittää olla kohtelias ja ystävällinen näille "tylyille akoille" - ihan ilmsn mitään taka-ajatuksia. Mikä neuvoksi vai ollaanko vaan kaikki toisillemme tylyjä akkoja ja ukkoja?
[/quote]
Mikä pattitilanne. Ja suomalaiset pysyy harmaana tylynä kansana hamaan loppuun asti =.=