Kokemuksia Lumia-puhelimista?
Moikka,
Olisi uuden puhelimen hankinta edessä. Te, joilla on jonkinlainen Lumia,kertokaahan miski se on hyvä,mistä pidätte erityisesti?
Kommentit (50)
Edellinen puhelin oli lumia800 ja oli jotenkin huomattavasti selkeämpi ja helpompi käyttää mitä nykyinen Samsung s4. Oli kunnon kamera jolla sai kuvia josta kuvattavan jopa tunnisti, hyvä akku, ei tilttaillu. Suosittelen lumiaa...
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:39"]
Varmaankin pieruappseja yms. turhanpäiväisiä sovelluksia, joilla on kiva kännissä tai muuten viihdyttää itseään... Lumia riittää hyvin, jos ei luurilla tarvitse leikkiä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:17"]halpisluureissa ja perustarpeilla tuo on ihan hyvä valinta. Jos yhtään haluaa käyttää "äly"puhelinta, on valinta Android. Ellei aiempaa älypuhelinkokemusta ole, eikä paljoa ole odotuksia, on Lumia hyvä valinta. Vähän tuommoinen "eka ei_pelkkä_peruspuhelin". Kun siitä vaiheesta "uskaltaa" ulos, ei Lumialla sitten teekään yhtään mitään. [/quote] Mitä älyominaisuuksia tarkoitat?
[/quote]
[/quote]
Viimeinen vastaus on tuossa ihmiseltä, joka ei ole "äly"puhelimeen koskenut koskaan. Kun ensimmäinen iPhone tuli markkinoille melkein 10v sitten, ei sille vielä paljoa hyötykäyttöä ollutkaan. Nykyään tilanne on ihan toinen ja älyvallankumous on kovassa vauhdissa. Appsit löytyy jo niin moneen juttuun ja lisää tulee vauhdilla.
Tietenkin voi todeta että turhuutta kaikki, mutta samaahan sanottiin Autoistakin aikoinaan. Ja tietokoneista. Turhaa varmasti, jos jämähtää eiliseen.
[/quote]
Minulla on lumia ja perheessä kaksi iphonea. Minä soitan, tekstaan, whatsappaan, otan kuvia, selaan nettiä, katson elokuvia puhelimella ja käytän kalenteria yms.
Iphonilla soittavat, tekstaavat, whatsappaavat, ottavat kuvia, selaavat nettiä, katsovat elokuvia, käyttävät kalenteria
hmmmm....minun puhelimeni vain on 400 euroa halvempi
Mulla oli aikanaan 710, akku oli kestoltaan taattua nokia-laatua ja puhelin oli muutenkin kestävä! Kun se tippui ja kerrankin oikein ilmalennosta bussin lattialle, ei tullut naarmun naarmua tai näyttö ym. osatkaan menneet paskaksi. Lomogram oli suosikkisovellukseni. Etukameran puuttumisesta ehkä ainoa miinus.
Nykyisin ehkä jo aika vanhentunut älypuhelin mutta on mulla varalla.
Itselläni Lumia 625. Kamera on surkea, ihan oikeasti! Ollaan vertailtu kavereitten kanssa, useimmissa Lumian malleissa on onneksi paljon parempi kamera, mutta rahaakin pitäisi pulittaa huomattavasti enemmän. Oma puhelimeni ei myöskään suostu päivittämään monia ohjelmia, esim whatsapp ei toimi enää lainkaan. Seuraavaksi puhelimeksi suunnittelen Samsungia, jos kerta muut ohjelmat toimivat paremmin...
Mulla on menossa kolmas Lumia. Eka oli 610, toinen 820 ja nyt 640xl. Meinasin jo vaihtaa androidiin mutta en vaan osaa käyttää. Mun mielestä niissä on liikaa sitä jotain. Sitä mitä lapset ja nuoret kaipaavat. Mä käytän puhelinta soittamiseen, viestittelyyn, nettailuun,,kuvaamiseen ja kalenteri on tärkeä. Lisäksi toimii yhteen Lumoan tabletin kanssa. Tietenkin musiikkia tulee kuunneltua ja joskus ne salkkaritkin katsomosta. Sellaista peruskäyttöä. Nykyinen 640xl kotiutui tuon 820:n alettua tilttailemaan ja kameralta halusin jotain enemmän. Ja isomman näytön. Hyvä kapistus peruskäyttöön. Jos puhelimelta haluaa enemmän sovelluksia ja vaikka siihen hammasharjaan jotain lisäekstraa niin sitten kannatta ostaa joku muu.
En löydä, neuvoja?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 14:59"]Kestävä, useamman pudotuksen kestänyt. Pitkä akunkesto. Hyvä kalenteri (viikkonumeorinti puuttuu!) ja perusominaisuudet. Hyvä väri Tykkään etusivun näkymästä ja puhelimen lisäominaisuuksista. Sovelluksia ja pelejä saa huonommin, itselleni tämä ei onhelma mutta ei sovi tästä syystä teinin puhelimeksi Lumia 630 [/quote] Pari päivitystä sitten tuli näpykkä, että kalenteriin saa viikkonumerot, kalenterin asetuksissa.
[/quote]
Avaa kalenteri -> ... -> asetukset -> mene alas ja siellä pitäisi olla kohta "Ota viikkonumerot käyttöön"
Jos ei ole niin tarkista että kaikki päivitykset ajantasalla.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:34"]En löydä, neuvoja?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 14:59"]Kestävä, useamman pudotuksen kestänyt. Pitkä akunkesto. Hyvä kalenteri (viikkonumeorinti puuttuu!) ja perusominaisuudet. Hyvä väri Tykkään etusivun näkymästä ja puhelimen lisäominaisuuksista. Sovelluksia ja pelejä saa huonommin, itselleni tämä ei onhelma mutta ei sovi tästä syystä teinin puhelimeksi Lumia 630 [/quote] Pari päivitystä sitten tuli näpykkä, että kalenteriin saa viikkonumerot, kalenterin asetuksissa.
[/quote]
[/quote]
Lumia 820 ollut pari vuotta, tyytyväisiä ollaan. Ei tätä nollata ole tarvinut. Kamera on ok, käyttis on kovasti mieleeni ja akunkestoltaan huonompia mulla on joskus ollut. Tuntuma kämmenellä on jämäkämpi kuin Samsungeissä, jotka tuntuvat verratessa lelumaisilta. Lumia toimii modeemina, mistä on ollut iloa. Applikaatioista olen löytänyt ne vähät, mitä tarvitsen. Haluan vaihtaa modernimpaan WPhoneen, mutta en tosiaankaan osta mitään, jossa lukee Microsoft.
Lumia 520 on hyvä. Lataa akkua todella nopeasti. Hintansa väärti.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:00"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:26"] [quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:17"]
Jos sinä et jotain ymmärrä, ei se tee asiaa turhaksi. Anna muiden nauttia nykytekniikoiden tuomista lisämahdolisuuksista silti niitä tuomitsematta.
[/quote]
En ole ketään tuominnut. Ihmettelin vain. Ja sinähän et ole muuten yhtään tuominnut tai vähätellyt meitä, jotka eivät tarvitse tai koe hyödylliseksi hankkia älypuhelinsovellusta kaulimen käyttöön...