Mitä syödä uusien perunoiden kanssa?
Kommentit (15)
Padallinen perunoita, tilliä ja voi. Ja tietysti silli. Se on boy.
Silliä, sipulia( uutta) , voinokare ja kyllä maistuu.Ihan parasta kesä ruokaa.
Sipulia ja voita tietenkin. Mitä tahansa kalaa! Omat suosikit on savusiika ja lämminsavulohi, mies tykkää sillistä. Mulle riittää monesti pelkkä hyvä salaatti ja tuore leipäkin siihen lisäksi, joskus halloum. Miehelle laitan silloin vaikka grillimakkaraa tai jotain pihviä.
Joo, voi on pakollinen uusien perunoiden kanssa! :)
Sillin ystävä en ole, siksipä juuri on hauska kuulla muita ehdotuksia.
Kannattaako se uusi sipuli kuullottaa/höyryttää?
ap
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 14:22"]Joo, voi on pakollinen uusien perunoiden kanssa! :)
Sillin ystävä en ole, siksipä juuri on hauska kuulla muita ehdotuksia.
Kannattaako se uusi sipuli kuullottaa/höyryttää?
ap
[/quote]
Ei missään nimessä mitään kuullottamisia! Minä laitan aina sekä valkoista että vihreää osaa pieneksi silputtuna siihen perunoiden ja voin päälle. -5
MInä teen aina kesällä persiljavoita, joka on todella hyvää uusien perunoden kanssa. Eli hienonnettua persiljaa ja voimakassuolaista oivariinia! Sairaan hyvää! Sitten joka syö kalaa, niin ne kalajutut - itse ne syö. Esim. broilerinfileet tulee nopeasti.
Perunat, voi ja ruohosipuli <3 namm.. Niiden kaveriksi silliä tai lohta ja raikas salaatti!
Paistat pottujen kylkeen reippaassa voissa ahvenfileitä. Fileiden paistamisen jälkeen lisäät pannulle vielä reilun nokareen voita ja kuullotat pikapikaa reilun kasan sipulia. Voi-sipuli-hässäkkä pottuje&fileiden päälle ja ei muuta kuin ääntä kohti. On hyvää.
Kastikkeeksi lämmitettyä maitoa jossa kourallinen ruohosipulia ripaus suolaa ja runsaasti aitoa meijerivoita, silliä kylkiäisenä.
Uudet perunat + voi/Oivariini, ah muuta ei tarvita.
Tai sitten sinappisilliä!