Taas vakituinen paikka meni jollekin toiselle. Kyllä olen HUONO ihminen.
Taas vakituinen paikka meni jollekin muulle. En päässyt ryhmähaastattelusta läpi. Tunnen itseni maailman huonoimmaksi turhakkeeksi. Tuntuu niin pahalta, kun olen tehnyt täällä pätkää 9 vuotta ja esimiehet pitävät minua niin huonona, etten heidän mielestään ole vakituisen paikan arvoinen. Tekisi mieli hypätä kaivoon. Ei maailma tarvitse tällaista ihmistä.
Kommentit (22)
Kyllä se tarkoittaa aivan järkyttävää huonommuutta, jos ei lähes kymmenessä vuodessa ole kelvannut töihin. Minua huonompaa ihmistä ei ole tässä maailmassa.
Oletko paljon saikulla? Koko ajan lenssua ja vatsatautia ja muita korkean motivaation ja terveellisen elämän merkkejä?
No tuollainen itsensä haukkuminen on itelle henk koht aika luotaantyöntävä piirre. Tuo loistaa ulospäin muiden alitajuntaan, joten se voi olla syy miks työnantaja ei tuntenut kutsumusta sua kohtaan.
Joissakin työpaikoissa riittää, että työntekijä on hyvännäköinen. Se, että työnteko on jatkuvaa hapuilua ja kyvyttömyyttä edes rutiiniasioiden omaksumiseen ei haittaa, kun "sillä on niin kivan seksikäs hymy".
Työpaikan saaminen on lottovoitto. On monia ihmisiä samassa tilanteessa kuin sinä.
Tsemppiä 👍
Olen vuodessa pois 0-3 päivää eli ei voi johtua ainakaan sairauslomista. Viime vuonna en ollut päivääkään sairas.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tarkoittaa aivan järkyttävää huonommuutta, jos ei lähes kymmenessä vuodessa ole kelvannut töihin. Minua huonompaa ihmistä ei ole tässä maailmassa.
Voisit ainakin aloittaa sillä että lopetat itseäsi mollaavan sisäisen puheen. Itse opin tämän terapiassa. Sillä on oikeasti huono vaikutus itseen.
Saattaa vaatia harjoittelua ja valppaana oloa, mutta kannattaa.
Kymmenen vuotta on monelle muullekin realismia.
Vierailija kirjoitti:
No tuollainen itsensä haukkuminen on itelle henk koht aika luotaantyöntävä piirre. Tuo loistaa ulospäin muiden alitajuntaan, joten se voi olla syy miks työnantaja ei tuntenut kutsumusta sua kohtaan.
Ja sulla on aika luontaantyöntävä piirre -epäempaattisuus.
Vai trollaako aloittaja itseään? Ensimmäinen tehtävä on olla itselleen myötätuntoinen. Kyllähän tollasesta fiilikset laskee. Työ ei määritä sinua, olet niin paljon muutakin.
Perustelutkin heikkenee julkispuolen hauissa. On jotain rannalle jääneitä tölväisevää vain, tyyliin "hän yksin omasi kyvyn ymmärtää tehtävän vaativuuden ja omasi riittävät persoonallisuuden piirteet tehtävään", mutta asialliset perustellut, kuten työ- ja koulutustausta jäävät puuttumaan. Toisinaan sanotaan, että asiakirjat saa maksua vastaan jostakin tilaamalla.
Majavalla on just tänään sulle asiaa
https://www.ksml.fi/teemat/4474796
Työssäsi ei ole mitään vikaa, ryhmähaastattelutaidoissasi vain. Sun täytyy alkaa petrata niitä. Harjoitella vastauksia etukäteen, miettiä miten niissä toimia.
Pystytkö hakemaan jollekin toiselle työnantajalle? Ei sun tarvitse sanoa, että olet ollut vuosia pätkätöissä.
Demokratia kuralla kirjoitti:
Perustelutkin heikkenee julkispuolen hauissa. On jotain rannalle jääneitä tölväisevää vain, tyyliin "hän yksin omasi kyvyn ymmärtää tehtävän vaativuuden ja omasi riittävät persoonallisuuden piirteet tehtävään", mutta asialliset perustellut, kuten työ- ja koulutustausta jäävät puuttumaan. Toisinaan sanotaan, että asiakirjat saa maksua vastaan jostakin tilaamalla.
Ne on silloin niitä, joissa talon sisältä on annettu vakkari tai ylennys.
Tätä se nyt sitten on kun lasikatot murtuu, vaikka esimerkiksi Suur-Lontoon poliisijohtajalla Dickin akalla se taisi murtua kehopositiivisuuden voimasta ylhäältä alaspäin. Oli rasismia, seksuaalista häirintää ja murhia hänen aikanaan. Kaikenlaista tytkki-viikaria sitä onkin nykyään enemmistössä työpaikkojen johtopalleilla.
Ei töihin oteta parasta ihmistä vaan tehtävään sopivimmaksi kyseisestä hakijajoukosta arvioitu.
Jotta ottaisin toistaiseksi voimassa olevan vastaan palkan pitäisi olla niin hyvä, että pystyy säästämään karenssirahat, kun lähtee irtisanoutumalla itse.
Olen ollut niin monessa paikassa, jossa sopimuksessa oleva päättymispäivä on odottanut enemmän kuin mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Majavalla on just tänään sulle asiaa
https://www.ksml.fi/teemat/4474796Työssäsi ei ole mitään vikaa, ryhmähaastattelutaidoissasi vain. Sun täytyy alkaa petrata niitä. Harjoitella vastauksia etukäteen, miettiä miten niissä toimia.
Pystytkö hakemaan jollekin toiselle työnantajalle? Ei sun tarvitse sanoa, että olet ollut vuosia pätkätöissä.
En todellakaan suosittele vastausten harjoittelua etukäteen! Kyllä sen ulosannin täytyy olla luonnollista eikä mitään ulkoa pajattamista.
Älä sure, saat kyllä vakipaikan vielä. Ota joku uusi näkökulma, katsele laajemmalle ja vähän eri tyylisiä hommia, eri työnantajalla.
Mullekin tullut tällä viikolla kahdet pakit, toisessa pääsin haastatteluun, toisesta tuli suoraan ilmoitus, etten päässyt jatkoon. Koitan kehitellä ideoita uusiin hakuryntäyksiin. Tai sitten täytyy vaan koittaa pinnistellä paremmille tuloille nykyisessä provisiopalkkaisessa hommassa ja ehkä etsiä toinen samantyylinen työ rinnalle. Mulla ei sinänsä hätää, eläkeikään ei ole enää kovin kauan
Tuo on ihan normaalia hoitoalalla. Aina kun vakipaikka avautui, siihen otetaan joku ulkopuolinen, joka tulee jostain 500km päästä ja sijaiset saa tehdä pätkiä kymmenen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa provolta, mutta työelämä ei ole reilua kuten ei elämäkään. Mutta siis ei etenkään työelämä. Hyväl tuurilla jotain hyvää joskus sattuu. Itsellä on vakipaikka mutta ei tästä pääse etenemään nuoremmat menee ohi. Tai jotenkin sopivammat. Minä en ikinä ole ollut se jota pyydetään johonkin parempaan pestiin. Työelämä ei ole onneksi elämässäni se tärkein asia, joskus vaan semmoinen vähättely mitä tulee eteen alkaa ärsyttämään.
476
Älä sure, meitä on monta joille on käynyt samoin. Juuri viime vuonna minulle kävi noin, viisi vuotta tein pätkää samassa paikassa mutta vakkaripaikkaan otettiin talon ulkopuolelta. Ei voitu ohittaa hänen 20 vuoden työkokemustaan oli perustelu. No minä otin vinkistä vaarin ja vaihdoin työpaikkaa, enkä ole katunut vaikka pätkää teen edelleen :)
Älä nyt. Ei se ihan oikeasti tarkoita huonommuutta jos noin käy. Joku voi olla vaan sopivampi ja se on eri asia. Tai sitten johtuu vaan planeettojen asennosta tai tuurista.
Olen varma että olet hyvä ihminen ja työntekijä. Lähes kaikilla on vastaavia kokemuksia. Työmarkkinoiden rakenne on nyt vaan tämä.
Tulet vielä onnistumaan, tsemppiä kovasti!