Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelikymppisen sinkkuystäväni harhaluulot parisuhteesta :)

Vierailija
23.06.2015 |

Mulla on yksi kaveri, joka ei ole vielä neljänkymmenen vuoden kypsään ikään mennessä jakanut arkea ja kotia yhdenkään miehen kanssa. Hänellä on jotenkin aivan käsittämättömän ruusuinen kuva siitä, miten parisuhde tekee elämästä helpompaa. Esimerkit ovat tyyliin "mies kantaa matkalaukut", "mies ripustaa taulut", "mies korjaa tietokoneet", "mies vie piknikille" jne. Ystäväni ei oikein taida ymmärtää, että miehellä on myös oma matkalaukku kannettavanaan. Ja harva mies on niin kiinnostunut talujen ripustelusta, että ilman naisen toistuvaa huomauttelua ne taulut seinille nousevat. Tai että miehellä saattaa palaa pinna tietokoneen kanssa ennen kuin ohjelmat saadaan asennettua. Tai että miehellä onkin sählyjoukkueen saunailta kesän ainoana kauniina päivänä, kun tarkenisi piknikille. Ja jos sinne piknikille asti joskus päästäänkin, niin harva mies jaksaa romanttisesti vääntää tuulihattuja ja mansikkaleivoksia naiselleen evääksi.

Olenko vain katkeroitunut vanha vaimo, vai huvittaako muitakin tällaiset odotuksen parisuhteesta?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt niin harhaista ole, sillä parisuhteessa on tapana jeesata toista.

Vierailija
42/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:27"]

Sinkkukaverillasi on ehkä rima korkealla, mutta kyllä tuollaisia miehiäkin on. Minun mieheni kantaa autoon aina kaikki laukut, järjestää yllätysretkiä teatteriin ja ravintolaan, laittaa taulut seinälle, leikkaa nurmikon, huoltaa auton jne., mutta toisaalta minä siivoan ahkerasti, leivon, kokkaan, järjestän myös yllätyksiä, pakkaan oman ja lasten matkalaukut ja kunnioitan miestäni. Parisuhde on parhaimmillaan jakamista ja huonoimmillaan kuormittamista. 

[/quote]

Aloin tässä miettimään että mihin ihmeeseen minä tarvitsen vaimoani? Mitä annettavaa hänellä on minulle, ei muuten itseassa yhtän mitään. Minä olen kätevämpi käsistäni, ahkerampi, teen vähintään oman osuuteni kotitöistä, lisäksi teen kaikki pihatyöt,  tienaan pareemin ja kaiken lisäksi elän puutteessa.

No on vaimo sentään hyvä äiti lapsille ja läsnä kotona, kun itsellä taas välillä työt syö vapaa-ajan.

-mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:07"]

Ja yleensä ns toisella kierroksella osaa ottaa kumppanin huomioon ja arvostaa ihan eri tavalla. Siinä mielessä tuo ysäväsi kuva miehestä voi ollakin hyvin realistinen tuossa iässä... ;))

[/quote]

Jaa, jostain syystä toisen kierroksen avioliitot kuitenkkin jäävät ensimmäistä kierrosta lyhyemmiksi.

[/quote]

Jaa toisen liiton lyhkäisyydestä en tiedä, mutta saattaa olla että siinä ekassa liitossa kituutellaan viimeiseen tappiin saakka, lapset usein pieniä jne...

Vierailija
44/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:19"]Itse asiassa kaverisi ei ole aivan hakoteillä. Kun kuuntelen tuttujen rouvien puheita, niin kyllähän sille aviomiehelle aika pitkälle annetaan tehtäviä tuohon tyyliin esim. sisustus-projekteissa. "Ostin netistä kuormalavoja/maitotonkkia/heinäseipäitä/vanhoja ovia ja meidän Matti hakee ne tänään postista ja saa sitten rakentaa niistä minulle kasvihuoneen/sohvapöydän terassille/himmelin/hulavanteen." En oo ihan varma, harrastaisivatko nämä matit vapaahtoisesti sisustusjutskien rakentelua, vaikka ns. käsistään kätevä ovatkin.
[/quote]

No minulle on kyllä rouva sanonut ihan suoraankin että yksi suurimmista syistä miksi on kanssani, on se että olen niin kätevä käsistäni ja osaan rakentaa ja korjata melkein mitä vaan. Eipä silti, tykkään tehdä kaikenlaista, mutta sitten alkaa vähän rasittaa kun niitä hommia alkaa olla jonossa tehtäväksi ja aletaan keljuillakun sitä ja tätä vieläkin kesken tai tekemättä. Ja sitten loppuu mielenkiinto kokonaan, kun joku vasta rakennettu ihanuus pitää purkaa ja tehdäkkin aivan erilaiseksi.

-ukkeli

[/quote]

Ei hemmetti! :D 

Minun pitänee näköjään muttaa kriteerejä miesten suhteen, niin ei tarvii olla enää sinkku. 

Vierailija
45/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:29"]

No olet kyllä vähän kyyninen. Mun mies kantaa aina kaiken painavan, tekee pyytämättä asioita, hoitaa teknologian kotona hermostumatta. Taulut sun muut laitan ihan itse seinälle. Aina pyrin tekemään itse haluamani asiat, ennen kuin alennun pyytämään apua :D

[/quote]

Meillä ei kyllä mies antaisi minun laittaa taluja seinään, eikä oikein edes maalata. Sanoo aina että hän tekee kun osaa, ei kannata alkaa tärväämään paikkoja harjoittelemalla ja hän on kyllä ihan oikeassa.

Vierailija
46/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:07"]

Ja yleensä ns toisella kierroksella osaa ottaa kumppanin huomioon ja arvostaa ihan eri tavalla. Siinä mielessä tuo ysäväsi kuva miehestä voi ollakin hyvin realistinen tuossa iässä... ;))

[/quote]

Jaa, jostain syystä toisen kierroksen avioliitot kuitenkkin jäävät ensimmäistä kierrosta lyhyemmiksi.

[/quote]

Jaa toisen liiton lyhkäisyydestä en tiedä, mutta saattaa olla että siinä ekassa liitossa kituutellaan viimeiseen tappiin saakka, lapset usein pieniä jne...

[/quote]

Toisella kerralla se on ensimäistä useammin kun mies totetaa että tämä on nyt tässä ja hankitaan eri osoitteet.

Vierailija
47/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä ystäväni siis tuntuu kuvittelevan, että miehen löytäessään hänen elämänsä ei muuttuisi muuten kuin siten, että siinä olisi se mies auttamassa ja viihdyttämässä. Kuvittelee tyyliin että se mies muuttaisi hänen yksiöönsä ilman omia tavaroita, kantaisi maidot ja makaronit kaupasta kotiin, varaisi lennot ja hotellit lomille, veisi roskapussit jne. Ystäväni ei ymmärrä sitä, että miehellä on myös omat tarpeet, halut ja aikataulut ja että kahden elämän yhteensovittaminen on pitkälti kompromissien värittämää tasapainoilua. Ei se niin mene, että mies tupsahtaa toisen elämään apupojaksi. AP

Vierailija
48/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:42"]

No tämä ystäväni siis tuntuu kuvittelevan, että miehen löytäessään hänen elämänsä ei muuttuisi muuten kuin siten, että siinä olisi se mies auttamassa ja viihdyttämässä. Kuvittelee tyyliin että se mies muuttaisi hänen yksiöönsä ilman omia tavaroita, kantaisi maidot ja makaronit kaupasta kotiin, varaisi lennot ja hotellit lomille, veisi roskapussit jne. Ystäväni ei ymmärrä sitä, että miehellä on myös omat tarpeet, halut ja aikataulut ja että kahden elämän yhteensovittaminen on pitkälti kompromissien värittämää tasapainoilua. Ei se niin mene, että mies tupsahtaa toisen elämään apupojaksi. AP

[/quote]

Niinhän sitä luulis, mutta tunnen tällaisia pariskuntia. Mamma ja mamman pikkuapulainen ei tosin ole oma ihanteeni parisuhteesta.

Vierailija
49/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:11"]

Ilmeisesti oletus on, että se äijä ei sitten tee mitään vaan nainen tekee kaikkea mitä siihenkin asti mutta kahden edestä. On teillä melkoisia miehiä.

[/quote]

Eihän se nyt sitä edellytä että mies ei tee mitää, mutta jos hän tekee vähemmän kuin nainen, niin silloin naisen osuus kasvaa. Aika usien miehillä on siisteyden yms, asioiden suhteen "matalammat laatuvaatimukset", eli siinä vaiheessa kun miestä ei vielä yhtään haittaa pöydälle ketynyt tiski tai lattialla olevat roskat, niin nainen haluaa jo siivota ja aika helposti asiast alkaa mennä siihen suuntaan että se tekee jota häiritsee ja vähän niinhän se pitää ollakkin. Sehän ei ole oikein että nainen  pakottaa miehen tekemään asioita jotka ovat miehestä täysin turhia, tehköön nainen jos näkee tarpeelliseksi.

Vierailija
50/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:42"]

[/quote]

Mitä pidempään on elellyt sinkkuna, sitä huonommin sopeutuu yhteiseloon toisen kanssa.

Vierailija
51/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:29"]

No olet kyllä vähän kyyninen. Mun mies kantaa aina kaiken painavan, tekee pyytämättä asioita, hoitaa teknologian kotona hermostumatta. Taulut sun muut laitan ihan itse seinälle. Aina pyrin tekemään itse haluamani asiat, ennen kuin alennun pyytämään apua :D

[/quote]

Meillä ei kyllä mies antaisi minun laittaa taluja seinään, eikä oikein edes maalata. Sanoo aina että hän tekee kun osaa, ei kannata alkaa tärväämään paikkoja harjoittelemalla ja hän on kyllä ihan oikeassa.
[/quote]
Etkö siis osaa naulata vai eikö mies anna? Ei se nyt niin vaikeaa ole, ettei naiset osaisi tehdä, tulkaa miehesi kera tänne 2000-luvulle niin huomaat. Meillä minä heiluttelen mieluummin vasaraa :D

Vierailija
52/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:29"] No olet kyllä vähän kyyninen. Mun mies kantaa aina kaiken painavan, tekee pyytämättä asioita, hoitaa teknologian kotona hermostumatta. Taulut sun muut laitan ihan itse seinälle. Aina pyrin tekemään itse haluamani asiat, ennen kuin alennun pyytämään apua :D [/quote] Meillä ei kyllä mies antaisi minun laittaa taluja seinään, eikä oikein edes maalata. Sanoo aina että hän tekee kun osaa, ei kannata alkaa tärväämään paikkoja harjoittelemalla ja hän on kyllä ihan oikeassa. [/quote] Etkö siis osaa naulata vai eikö mies anna? Ei se nyt niin vaikeaa ole, ettei naiset osaisi tehdä, tulkaa miehesi kera tänne 2000-luvulle niin huomaat. Meillä minä heiluttelen mieluummin vasaraa :D

[/quote]

Minä osaan, mutta mies ei anna tehdä. Kaikki taulut pitää propata seiniin, ne pitää tehdä siististi ja pysyvästi ja turhia reikiä ei saa tulla yhteenkään seinään. Koita siinä sitten itse kiinnitellä, kun toinen suunnilleen taklaa sivuun heti...

Vierailija
53/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:29"] No olet kyllä vähän kyyninen. Mun mies kantaa aina kaiken painavan, tekee pyytämättä asioita, hoitaa teknologian kotona hermostumatta. Taulut sun muut laitan ihan itse seinälle. Aina pyrin tekemään itse haluamani asiat, ennen kuin alennun pyytämään apua :D [/quote] Meillä ei kyllä mies antaisi minun laittaa taluja seinään, eikä oikein edes maalata. Sanoo aina että hän tekee kun osaa, ei kannata alkaa tärväämään paikkoja harjoittelemalla ja hän on kyllä ihan oikeassa. [/quote] Etkö siis osaa naulata vai eikö mies anna? Ei se nyt niin vaikeaa ole, ettei naiset osaisi tehdä, tulkaa miehesi kera tänne 2000-luvulle niin huomaat. Meillä minä heiluttelen mieluummin vasaraa :D

[/quote]

Minä osaan, mutta mies ei anna tehdä. Kaikki taulut pitää propata seiniin, ne pitää tehdä siististi ja pysyvästi ja turhia reikiä ei saa tulla yhteenkään seinään. Koita siinä sitten itse kiinnitellä, kun toinen suunnilleen taklaa sivuun heti...
[/quote]
:D

Vierailija
54/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä todella kohtelias ja ihana mies. Petaa pedin, hoitaa tiskit pääosin, kantaa painavat laukut, tankkaa jne. On sillä omat menonsa vaikka urheiluun liittyen, mut hyvähän se vaan on. Yritän muistaa aina kiittää ja kehua, kuinka upea on. Pitäis vielä enemmän hemmotella häntä. Teen mueluusti myös hänelle palveluksia, pysyy silloin mukava tunnelma. Kauniisti puhumista opettelen, etten olis negatiivinen turhasta. Onneksi ONNEKSI en tyytynyt niihin aiempiin vätyksiin!

Vierailija
55/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:28"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:14"]

Kyllä huvittaa ja minäkin olen vasta 21v enkä ole ollut kuin kerran vakavassa parisuhteessa. Melkein heti yhteenmuuton jälkeen erosimme tuon herran kanssa. Ehdimme asua yhdessä noin 4kk mutta tuona aikana hän kyllä tykkäsi laitella kotia eli maalata seiniä, vaihtaa listoja ja ripustella niitä tauluja. Hän myös herrasmiesmäisesti avasi mulle aina oven, antoi kätensä portaissa kun olin kerran satuttanut jalkani, laittoi joskus yllätyksenä mulle hienon aterian kynttilöineen :) Mutta kyllä mä tiedän että noikin olisi varmaan pidemmän ajan kuluessa loppuneet. Alkuhuumassa hän jaksoi vielä panostaa ja olla romanttinen :D

[/quote]

öö... Heitikö pihalle varmuuden vuoksi ennen kuin ehdit kyllästymään?

[/quote]

Erottiin ihan muista syistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme