Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelikymppisen sinkkuystäväni harhaluulot parisuhteesta :)

Vierailija
23.06.2015 |

Mulla on yksi kaveri, joka ei ole vielä neljänkymmenen vuoden kypsään ikään mennessä jakanut arkea ja kotia yhdenkään miehen kanssa. Hänellä on jotenkin aivan käsittämättömän ruusuinen kuva siitä, miten parisuhde tekee elämästä helpompaa. Esimerkit ovat tyyliin "mies kantaa matkalaukut", "mies ripustaa taulut", "mies korjaa tietokoneet", "mies vie piknikille" jne. Ystäväni ei oikein taida ymmärtää, että miehellä on myös oma matkalaukku kannettavanaan. Ja harva mies on niin kiinnostunut talujen ripustelusta, että ilman naisen toistuvaa huomauttelua ne taulut seinille nousevat. Tai että miehellä saattaa palaa pinna tietokoneen kanssa ennen kuin ohjelmat saadaan asennettua. Tai että miehellä onkin sählyjoukkueen saunailta kesän ainoana kauniina päivänä, kun tarkenisi piknikille. Ja jos sinne piknikille asti joskus päästäänkin, niin harva mies jaksaa romanttisesti vääntää tuulihattuja ja mansikkaleivoksia naiselleen evääksi.

Olenko vain katkeroitunut vanha vaimo, vai huvittaako muitakin tällaiset odotuksen parisuhteesta?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla sellainen kuva parisuhteista, että ne rassaavat hermoja ylenmäärin? Mikä niissä sitten niin vetää puoleensa?

Vierailija
2/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:11"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:04"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 10:45"]

Vaikutat tosiaan kyyniseltä ja katkeralta.

Kyllä on monia parisuhteita, joissa molemminpuolisesti tehdään ilman turhaa nalkutusta toiselle mukavia juttuja. Silloin menee mönkään jos kuvitellaan, että vain toisen osapuolen pitää olla aktiivinen, eli siinä mielessä aloittajan ystävällä voi olla harhaisia kuvitelmia.

[/quote]

Ainakin oman ystäväpiirini perusteella voisin sanoa, että kyllä se on yleensä nainen, jonka työmäärä lisääntyy yhteen muuttaessa. Vaikka mies laittaisikin taulut seinille ja lamput kattoon, niin nainen täyttää tiskikoneen, siivoaa jääkaappiin muumioituneet ruoantähteet, viikkaa pyykit telineiltä kaappeihin, pyyhkii lattiat ja ripustaa verhot jne. Harvassa on ne miehet, jotka oma-aloitteisesti joku tiistai-ilta työpäivän jälkeen keksivätkin, että nyt olis muuten hyvä hetki pestä ikkunat.

[/quote]

Miten niin lisääntyy, nytkin teen nuo kaikki itse? 

[/quote]

Tiskejä on enemmän, pyykkiä on enemmän, ikkunoita on enemmän jne. Kahden ihmisen sotkujen siivoamiseen menee kaksinkertainen aika.

[/quote]

Ilmeisesti oletus on, että se äijä ei sitten tee mitään vaan nainen tekee kaikkea mitä siihenkin asti mutta kahden edestä. On teillä melkoisia miehiä.

[/quote]

Hanki mies, niin sittenpä näet. Jos se siivoaa jälkensä kylppärissä ja keittiössä, niin on jo puoli homo. Täys hetero on melkoinen sotkupytty...ja laiska sisätöissä ainakin...kun mies reissussa niin voi sitä autuutta, koti pysyy siistinä ja pyykkivuori pienempänä...
[/quote]

Haha mun isä on kyllä niin hetero ku voi olla. Siivoilee oma-aloitteisesti, laittaa tiskikoneen vapaaehtoisesti, touhuaa kaikenlaista pihalla, laittaa ruokaa (on alkuperäseltä koulutukseltaan kokki) ja siivoaa jälkensä. Äiti totta kai tekee myös tuota kaikkea, yhtä paljon kuin isäkin. Tyhmiä oletuksia täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en ole asunut miehen kanssa koskaan ja olen 50-vuotias. Eikä ole ruusuista, vaan melko ryysyistä kuvaa yhteisasumisesta ylipäänsä. En halua sellaista.

Viimeksi olen siivonnut 'kunnolla' n. vuosi sitten. Viikkosiivouksesi riittää keittiön ja vessan jonkinlainen muutaman minuutin putsaus. En sotke itse juurikaan ja kun kukaan ei ole valittamassa sukista makuuhuoneen lattialla, ne saavat siinä olla. Jossain vaiheessa viskaan ne pesukoriin ja jossain vaiheessa saan inspiksen pestä vaatteita. Yleensä silloin, kun valtava alusvaate ja sukkavarastoni uhkaavat loppua.

Taulut ripustan itse ja mun tietsikkaan ei koske kukaan muu kuin minä. Itse olen tehnyt asennukset ym ja niin teen jatkossakin. En tarvitse miestä muuhun kuin seksiin, ja yhä vähemmän siihenkään. Dildot on kätevämpiä, eikä mitään länkytystä tarvi kuunnella. DDD

Vierailija
4/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mies tekee noi sun luettelemat asiat. Ihanaan siksi että on mukava herrasmies.

Vierailija
5/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, taas voin onnitella itseäni siitä, että aikanaan vaihdoin mieheni parempaan. Mun elämä olisi ainakin todella paljon ikävämpää ja hankalampaa ilman mun miestä. Yhdessä hoidetaan lapset ja koti, seksiä on ja mies rakastaa ja minä rakastan. Kukaan ei ole täydellinen, mutta toista ei myöskään pysty muuttamaan. Mullakin meni eka valinta persiilleen, mutta onneksi vaihdoin ajoissa ja sain toisen paremman elämän. Todellakin parisuhteessa eläminen on helpompaa kuin yksin!

Vierailija
6/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:29"]

No olet kyllä vähän kyyninen. Mun mies kantaa aina kaiken painavan, tekee pyytämättä asioita, hoitaa teknologian kotona hermostumatta. Taulut sun muut laitan ihan itse seinälle. Aina pyrin tekemään itse haluamani asiat, ennen kuin alennun pyytämään apua :D

[/quote]

Meillä ei kyllä mies antaisi minun laittaa taluja seinään, eikä oikein edes maalata. Sanoo aina että hän tekee kun osaa, ei kannata alkaa tärväämään paikkoja harjoittelemalla ja hän on kyllä ihan oikeassa.

[/quote]

Seinän maalaaminenhan se onkin yksi maailman monimutkaisimmista asioista, jota nainen ei ikinä voi oppia. Saman juttu reikien poraamisen kanssa. Saatko edes lampun vaihtaa itse?

Vierailija
7/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oman ystäväpiirini perusteella voisin sanoa, että kyllä se on yleensä nainen, jonka työmäärä lisääntyy yhteen muuttaessa. Vaikka mies laittaisikin taulut seinille ja lamput kattoon, niin nainen täyttää tiskikoneen, siivoaa jääkaappiin muumioituneet ruoantähteet, viikkaa pyykit telineiltä kaappeihin, pyyhkii lattiat ja ripustaa verhot jne. Harvassa on ne miehet, jotka oma-aloitteisesti joku tiistai-ilta työpäivän jälkeen keksivätkin, että nyt olis muuten hyvä hetki pestä ikkunat.

[/quote]

Voin nyt puhua vain omasta puolestani, mutta ongelma avoliitossa on se, että koti on lähes aina enemmän naisen kuin miehen. Nainen sen sisustuksen on valinnut, ei mies. Ainoa valtakunta mitä minulle on jäänyt on auto. Sen pesemisestä ja huollattamisesta saan saman fiiliksen kuin nainen kodin laittamisesta. Mulle tulee kotitöistä sellainen fiillis, että teen niitä naiselle. Naiselle taas tulee fiilis että tekee itselleen. Siinä on vissi ero ja se näkyy tuossa oma-aloitteisuudessa.

Enkä tässä todellakaan yritä selitellä mitään laiskuutta, koska muutin töiden takia vuosi sitten yksin asumaan ja nyt oma-aloitteisesti teen kotitöitä moninkertaisesti mitä tein avoliitossa asuessani. Noista kotitöistä sai muutenkin riidan aikaiseksi liiankin helposti. Ihmiset kun ovat niin erilaisia, toinen hoitaa vähän tiskiä joka päivä, toinen harvemmin isomman satsin. Joku tarvitsee tietyn fiiliksen imuroimiseen, toinen vaan tekee sen. 

Vierailija
8/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että täällä on tuotu tosiasioita julki rehellisesti. Monen miehen tärkein rooli naiselle on remonttireiskan ja sekatyömiehen rooli. Se pitää varmasti paikkansa, koska todella moni mies on ymmärtänyt sen arvon naisten silmissä ja keskittyy noiden avujen julkituomiseen. Näitä hiljaisia puurtajiahan on Suomi pullollaan..miehiä, joilla ei ole mitään sanottavaa parisuhteen tai perheen puolesta, äänettömiä yhtiömiehiä jotka siirtävät työkalupakkiaan paikasta toiseen ja lunastavat näin paikkansa. En tarkoita tätä huumorilla, mutta moni tämänlainen mies muuttuu oikeasti lähes mykäksi viidenkympin paikkeilla. 

Vierailija
9/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 10:45"]

Kyllä on monia parisuhteita, joissa molemminpuolisesti tehdään ilman turhaa nalkutusta toiselle mukavia juttuja. Silloin menee mönkään jos kuvitellaan, että vain toisen osapuolen pitää olla aktiivinen, eli siinä mielessä aloittajan ystävällä voi olla harhaisia kuvitelmia.

[/quote]

[/quote]
Täällä yksi. Asiasta ei myöskään mainita irtopisteiden toivossa. Kotityö ei ole skaba.

Vierailija
10/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:27"]

Sinkkukaverillasi on ehkä rima korkealla, mutta kyllä tuollaisia miehiäkin on. Minun mieheni kantaa autoon aina kaikki laukut, järjestää yllätysretkiä teatteriin ja ravintolaan, laittaa taulut seinälle, leikkaa nurmikon, huoltaa auton jne., mutta toisaalta minä siivoan ahkerasti, leivon, kokkaan, järjestän myös yllätyksiä, pakkaan oman ja lasten matkalaukut ja kunnioitan miestäni. Parisuhde on parhaimmillaan jakamista ja huonoimmillaan kuormittamista. 

[/quote]

Aloin tässä miettimään että mihin ihmeeseen minä tarvitsen vaimoani? Mitä annettavaa hänellä on minulle, ei muuten itseassa yhtän mitään. Minä olen kätevämpi käsistäni, ahkerampi, teen vähintään oman osuuteni kotitöistä, lisäksi teen kaikki pihatyöt,  tienaan pareemin ja kaiken lisäksi elän puutteessa.

No on vaimo sentään hyvä äiti lapsille ja läsnä kotona, kun itsellä taas välillä työt syö vapaa-ajan.

-mies
[/quote]
Siinähän sitä syytä onkin. Ole tyytyväinen.

Vierailija
11/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet inhorealisti.

Samoin minä.

Etsin uskollista miestä, joten olen jo pitkään elänyt yksin. 

Vierailija
12/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies pesee omat vaatteensa, imuroi kerran viikossa, pitää tavaransa järjestyksessä, tyhjentää ja täyttää tiskikonetta, käy välillä ruokakaupassa, kantaa painavat tavarat ja kauppakassit autoon jos ollaan yhdessä liikenteessä. Taulut ripustamme yhdessä. Ruoanlaittoa ei mies harrasta eikä sisustamista.

Vierailija
13/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että nimenomaan nelikymppinen mies, joka on asunut pidemmänkin ajan yksin, osaa kyllä tehdä kotitöitä ja pitää paikkoja kunnossa, kun on tullut ikää vähän lisää ja arvostaa kodissaan muutakin kuin isoa tv:ta ja mikroa. Minä ainakin onnistuin löytämään tällaisen miehen, ei ole tottunut siihen, että joku vaimo passaisi ja puunaisi kotia, vaan minulla ollut yhdessä asumisen myötä totuttelua siihen, että en ole kertaakaan joutunut pesemään lattioita, pyyhkimään pölyjä, eikä mies edes anna minun tiskata.

Vierailija
14/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaahan tuollaisia miehiä jossain ollakkin, mutta eipä ihme että kaverisi on vielä sinkku..

Vierailija
16/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla kaksin asumisesta on hyotya. Riittaa kun yksi kay kaupassa. Riittaa kun yksi pesee pyykit jne.
Eli kun kumpikin tekee on kummllakin helpompaa.

m41

Vierailija
17/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
18/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen nelikymppinen sinkkunainen joka en ole ikinä asunut miehen kanssa. Mutta omat näkemykseni parisuhteista on vähän toisensuuntaisia. Minusta kun tuntuu että pääsen monista rutiinihommista älyttömän helposti ja kitkattomasti, koska minulla ei ole miestä. Esim. kotiani sotkemassa ei ole kukaan. Eikä tarvitse riidellä siitä meneekö kotitöiden jako oikeudenmukaisesti. Minä teen ne kaikki ja sillä selvä.

Vierailija
19/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hänen haaveilla. Ei ole sinulta pois. Ehkä jostain löytyykin mies hänelle.

Vierailija
20/55 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Miten niin lisääntyy, nytkin teen nuo kaikki itse? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi