Mustasukkainen seurustelukumppani
Olen tuoreessa parisuhteessa huomannut että poikaystäväni on mustasukkainen vaikkei sitä myönnäkään. Toisaalta olen alkanut epäilemään itseäni hänen kieltäessään kaiken. Saatan kokea piikittelyä jos olen jutellut jonkun miespuoleisen kanssa, mutta hän selittää asian niin, että se oli vain vitsi tms ja ymmärsin väärin. Tilanteista huokuu selkeä mustasukkaisuus ja kiukuttelu, mutta silti hän kääntää asian niin että minä kuvittelen kaiken. Koen myös jonkinlaista ripustautumista hänen taholtaan. Saan tavata ystäviäni, mutta jotenkin hän saa minut potemaan siitä huonoa omatuntoa ja yrittää myös tuppautua esimerkiksi illanviettoihin mukaan. Joskus vietämmekin iltaa yhdessä, mutta haluan silti välillä viettää aikaa yksin omien ystävieni kanssa.
Onko muilla kokemuksia tällaisesta? Mitä asialle voi tehdä? Selkeästi keskustelu ei auta kun hän ei myönnä koko asiaa.
Kommentit (35)
Netlixin dekkarissa eräs saalisti naiiveja tylleröitä, että pääsis niiden vanhemmat putsaamaan rahoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitäs jos mieskin sitten .. tapaa muita,iten suhtaudut?
yritätkö hankkia synninpäästöä itsellesi? opettele kommunikoimaan eikä juosta perässä tarjoamassa rakkoasi. ei tuollaiseen kukkaan viitsi kulutta aikaansa, siis sinuun. et siis halua sitoutua vana jatkaa vnahaa olemistasi.
sanotaan vaikka jos ilmaantuisi lapsia, menisit varmaan kirmaamaan harva se päivä?Tänhän takia mä heitän panon ulos. Järki-ihminen skippaa seurustelun ja nauttii pari kertaa viikossa. Ei sotkua, riitoja, rahanmenoa ainoastaan vapaus nauttia.
Suosittelen muillekin.Tämä alkaa kuulostamaan erittäin houkuttelevalta vaihtoehdolta. Turhauttavaa kuunnella sellaista pään aukomista turhan takia.
Itseasiassa nyt kun ajattelen niin jos olenkin ollut yksin illanvietoissa niin viestiä pukkaa kokoajan. Olen myös joutunut kesken illanvieton varmistelemaan hänelle että en ole kenenkään miehen kanssa. Siihenkin oli joku syy ja hän ei oikeasti kuulemma epäillyt mitään.
-ap
Juuri tuollaiselle nollatoleranssi. Kun vietät iltaa kaveriesi seurassa, olet heidän kanssaan etkä viestittele miehelle. Et ollenkaan, et kertaakaan. Ja kuten joku toinen kirjoitti, älä missään tapauksessa suostu siihen, että esittelet hänelle kännykkäsi sisällön näyttääksesi, ettei sinulla ole mitään salattavaa.
Olin pitkässä suhteessa ex mieheni kanssa. Jätin hänet kun oltiin pitkään enemmän kaveria kuin seurustelukumppania. Hatunnostot tälle jäbälle, olin sairaalloisen mustasukkainen siitä vuosia ja epäilin milloin mistäkin . Silti se kesti mua. Minusta se ei ollu yhtään mustis. Sikäli hyvä mies.
Valitettavasti joudun komppamaan edellisiä. Mustasukkaisuus ei helpota vaan pahenee, paras lähteä niin pian kuin pystyt.
Selkeä paloittelusurmaaja. Huhhuh mammat taas vauhdissa..
Kannattaa jättää se sika jo nyt. Myöhemmin se on huomattavasti hankalampaa, eikä tuollainen käytös muuta kun pahenee.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti joudun komppamaan edellisiä. Mustasukkaisuus ei helpota vaan pahenee, paras lähteä niin pian kuin pystyt.
Tai voi pitää puolensa, jonka jälkeen se mustasukkainen osapuoli tajuaa parhaassa tapauksessa itse lähteä ellei sitten ymmärrä hoitaa nuppiaan kuntoon. Ei huonoa omaatuntoa omista menoista; ystäviä voi tavata ihan kuten ennenkin; matkustella ihan kuten ennenkin jos on sitä harrastanut; ei viestittelyä silloin kun on ystävien kanssa tai muissa menoissa; ei hyväksy "leikillään" tapahtuvaa piikittelyä vaan toteaa kerrasta, ettei halua enää kuulla huonoja vitsejä; ne laitteet tunnistautumisen taakse eikä missään, millaisessa tilanteessa myönny todistamaan jotain näyttämällä somensa, sähköpostinsta, puhelulokinsa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitäs jos mieskin sitten .. tapaa muita,iten suhtaudut?
yritätkö hankkia synninpäästöä itsellesi? opettele kommunikoimaan eikä juosta perässä tarjoamassa rakkoasi. ei tuollaiseen kukkaan viitsi kulutta aikaansa, siis sinuun. et siis halua sitoutua vana jatkaa vnahaa olemistasi.
sanotaan vaikka jos ilmaantuisi lapsia, menisit varmaan kirmaamaan harva se päivä?Tänhän takia mä heitän panon ulos. Järki-ihminen skippaa seurustelun ja nauttii pari kertaa viikossa. Ei sotkua, riitoja, rahanmenoa ainoastaan vapaus nauttia.
Suosittelen muillekin.Tämä alkaa kuulostamaan erittäin houkuttelevalta vaihtoehdolta. Turhauttavaa kuunnella sellaista pään aukomista turhan takia.
Itseasiassa nyt kun ajattelen niin jos olenkin ollut yksin illanvietoissa niin viestiä pukkaa kokoajan. Olen myös joutunut kesken illanvieton varmistelemaan hänelle että en ole kenenkään miehen kanssa. Siihenkin oli joku syy ja hän ei oikeasti kuulemma epäillyt mitään.
-ap
Juuri tuollaiselle nollatoleranssi. Kun vietät iltaa kaveriesi seurassa, olet heidän kanssaan etkä viestittele miehelle. Et ollenkaan, et kertaakaan. Ja kuten joku toinen kirjoitti, älä missään tapauksessa suostu siihen, että esittelet hänelle kännykkäsi sisällön näyttääksesi, ettei sinulla ole mitään salattavaa.
Ensi kerralla ilmoitan että en sitten vastaile viesteihin. Jos siitä tulee ongelma niin se ei kyllä ole minun ongelmani. Ehkä minun täytyy rajata oma tilani vielä selkeämmin.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Selkeä paloittelusurmaaja. Huhhuh mammat taas vauhdissa..
Monille on iskostettu päähän ydinperhe ajattelumalli. Tästä johtuen mielistellään ihan liikaa eikä uskalleta heti erota.
Ap, leikit hengelläsi.
Mulla oli myös mustasukkainen miesystävä. Vaikka meni pitkiä aikoja ennen kuin hänellä oli aikaa taas tavata, niin sitten kun tavattiin, oli täysin skitso. Pakotti näyttämään puhelinta ja lähetteli viestejä vieraista numeroista tekeytyen toisiksi miehiksi. Siis pelotellen pakotti avaamaan puhelimen niin, että sai tarkistaa, että kenen kanssa olin viestitellyt, oliko puhelimessa asiattomia valokuvia jne. Oli kuin raivotautinen välillä ja juurikin tuollainen pikkumainen vihansa kieltäjä, vaikka näkyi kilometrin päähän, että sappi kiehui.
Kaiken kukkuraksi lopulta paljastui, että itse oli seurustellessamme Tinderissä. Toki hänellä oli oikeus pettää tai ainakin yrittää pettää. Siksi tietysti epäili minua, kun itse oli pettäjä. Yäk kun vieläkin tulee oksettava olo ajatella koko suhdetta.
Tuosta sun suhteesta ei kyllä hyvä seuraa. Mustasukkaisuuden tunteita on tietysti kaikilla, mutta niistä pitäisi osata puhua ja niitä pitäisi osata käsitellä. Saattaa olla piilonarsisti sun miehesi. Testaa sun rajoja ja pahenee aina, mitä enemmän saa periksi. Munkin ex oli sitten väkivaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli myös mustasukkainen miesystävä. Vaikka meni pitkiä aikoja ennen kuin hänellä oli aikaa taas tavata, niin sitten kun tavattiin, oli täysin skitso. Pakotti näyttämään puhelinta ja lähetteli viestejä vieraista numeroista tekeytyen toisiksi miehiksi. Siis pelotellen pakotti avaamaan puhelimen niin, että sai tarkistaa, että kenen kanssa olin viestitellyt, oliko puhelimessa asiattomia valokuvia jne. Oli kuin raivotautinen välillä ja juurikin tuollainen pikkumainen vihansa kieltäjä, vaikka näkyi kilometrin päähän, että sappi kiehui.
Kaiken kukkuraksi lopulta paljastui, että itse oli seurustellessamme Tinderissä. Toki hänellä oli oikeus pettää tai ainakin yrittää pettää. Siksi tietysti epäili minua, kun itse oli pettäjä. Yäk kun vieläkin tulee oksettava olo ajatella koko suhdetta.
Tuosta sun suhteesta ei kyllä hyvä seuraa. Mustasukkaisuuden tunteita on tietysti kaikilla, mutta niistä pitäisi osata puhua ja niitä pitäisi osata käsitellä. Saattaa olla piilonarsisti sun miehesi. Testaa sun rajoja ja pahenee aina, mitä enemmän saa periksi. Munkin ex oli sitten väkivaltainen.
Juuri se negatiivisten tunteiden kieltäminen kummastuttaa ja huolestuttaa minua. Kun samaan aikaan hän ylistää minua ja suhdettamme, että onko tämä vain keino saada minut nalkkiin ja pikkuhiljaa ottaa valta itselle. En tiedä olenko vainoharhainen vai onko tässä oikeasti jotain mätää...
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri se negatiivisten tunteiden kieltäminen kummastuttaa ja huolestuttaa minua. Kun samaan aikaan hän ylistää minua ja suhdettamme, että onko tämä vain keino saada minut nalkkiin ja pikkuhiljaa ottaa valta itselle. En tiedä olenko vainoharhainen vai onko tässä oikeasti jotain mätää...
-Ap
Pelkäätkö eroa? Olet oikeassa, sillä oot jo nyt löysässä hirressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Juu, kyllä kyllä. Minunkin exä ylisti minua maasta taivaisiin. Se on joku sairas taktiikka tämän sortin ihmisillä. Siis melko varmasti narsisteilla. Että ylistää yhdessä hetkessä ja toisessa hetkessä olenkin maailman petollisin portto. Juokse vaan, kun vielä voit.
Totta puhut. Mutta ainakaan helpommaksi asia ei muutu lykkäämällä.