Tuosta Porin lenkkeilijätytön tapauksesta lukiessani väkisinkin mietin
kuinka sitä omalle lapselleen saisi iskostettua mieleen, että kertoo jollekin luottoaikuiselle (toivottavasti omille vanhemmilleen), jos alkaa saamaan exältään samanlaisia viestejä, kuin tuo tyttö oli saanut. Ne viestit ovat mielestäni merkki siitä, että sen exän mieli ei välttämättä ole vakaa ja että on olemassa riski, että jotain kammottavaa tapahtuu.
Oma tyttäreni on nyt sen ikäinen, että seurustelu tulee ajankohtaiseksi varmaankin muutaman vuoden sisällä ja näitä uutisia lukiessa huoli on valtava. Pikkuhiljaa olen yrittänyt kertoa, että kaikkiin ihmisiin ei välttämättä ole luottamista, mutta vielä hän ei kyseisistä puheenaihetta sulata vaan vaihtaa sitä heti jos puhutaan mahdollisista, tulevista poikaystävistä. Siitä, että vieraiden kyytiin ei mennä, olen kyllä saanut ansiokkaasti (mielestäni) tolkutettua ja uskon, että ei ensimmäisenä ole kyytiin menossa vaikka joku pyytäisikin.
Kommentit (53)
No ei tästäkään vielä hysteeriseksi kannata mennä. Kyllä tällaiset tapaukset on todella harvinaisia. Eiköhän seurusteluiässä olevat nuoret lue itsekin uutisia. Kaikki vieras ja vähän vaarallinen tuppaa kiinnostamaan tietyn tyyppisiä nuoria, eikä siinä ikävä kyllä vanhempien sanomiset paljoa paina. Toki on tosi hyvä näistä jutella, mutta ei ehkä vielä syytä pelätä, että kaikki ulkomaalaiset tappaa.
Mun vanhin lapsi on varhaisteini, ja kotona on kyllä puhuttu paljon näistä sekopäistä. Varoitusmielessä. On sillä yksi somalityttö kaverina, mutta sen veljille ei edes puhu. Hyvä niin.
Yhdyn ap:n huoleen. Omille tytöilleni tulen myös kertomaan että Suomessa asuu ihmisiä myös sellaisista kulttuureista, joissa naisen asema on miestä huonompi. Ja että toisista kulttuureista tulevien ihmisten käsitys oikeasta ja väärästä voi olla eri kuin meillä. Ja että kaikki pelottava ja uhkaava pitää kertoa äidille tai isälle, vaikka nolottaisi. Pyrin säilyttämään välit luottamuksellisina, olla lapsilleni helposti lähestyttävä. Sellainen, kuin omat vanhempani olivat ollessani teini-ikäinen. :)
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 09:13"]
Mun vanhin lapsi on varhaisteini, ja kotona on kyllä puhuttu paljon näistä sekopäistä. Varoitusmielessä. On sillä yksi somalityttö kaverina, mutta sen veljille ei edes puhu. Hyvä niin.
[/quote]Oikein hyvä, kannattaa puhua jo pienille lapsille, ettei tule sitten nuoruuden kapinaa vanhempia kohtaan. Siinä kapinassa voi mennä henki.
Syytteeseen kuuluu myös samassa yhteydessä tehty törkeä raiskaus.
Afganistalaismies sanoi ettei hän polttanut tyttöä, vaan yritti tehdä itsemurhan polttamalla itsensä. Tyttö sitten oli kuitenkin kävellyt liekkiehin eikä hän ollut pystynyt sitä estämään.
Eihän näitä polttoitsemurhia tekeviä tarvitse pelätä. Ei pidä vain mennä itse juoksemaan niihin liekkeihin jotka ovat tehneet. Siitä voi varovasti sanoa että antaa sen tyypin polttaa itsensä ja pitää pysyä erossa liekeistä.
Raiskauksesta ei tarvitse puhua mitään, koska on jo monesti tullut selväksi ettei sellainen haittaa naiselle mitään. Vähän kuin joku lainaisia vain autoa.
Onko Alapesu-Eeva ja Lipposka jo järjestämässä rasisminvastaista mielenosoitusta ?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 09:13"]Mun vanhin lapsi on varhaisteini, ja kotona on kyllä puhuttu paljon näistä sekopäistä. Varoitusmielessä. On sillä yksi somalityttö kaverina, mutta sen veljille ei edes puhu. Hyvä niin.
[/quote]
Muuten kantasi on kyllä hyvä mutta aika järkyttävää opettaa nuorelle tytölle että jonkun tietyn kansalaisuuden pojille ei saa edes puhua.
Nuoria voi kyllä varoitella, mutta jokaisen on se oma nuoruutensa elettävä itse emmekä me voi sitä lastemme puolesta elää. Vanhemmilla on aina huoli, mutta mielestäni ei ole oikein hukuttaa lapsia ja nuoria omiin pelkoihimme. Vanhemmuuteen kuuluu huoli ja se on aina läsnä ja pakko hyväksyä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 09:13"]Mun vanhin lapsi on varhaisteini, ja kotona on kyllä puhuttu paljon näistä sekopäistä. Varoitusmielessä. On sillä yksi somalityttö kaverina, mutta sen veljille ei edes puhu. Hyvä niin. [/quote] Muuten kantasi on kyllä hyvä mutta aika järkyttävää opettaa nuorelle tytölle että jonkun tietyn kansalaisuuden pojille ei saa edes puhua.
[/quote]
Jos sä puhut muslimipojalle, se on lupa raiskata. Lue koraania.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 09:38"]
Onko Alapesu-Eeva ja Lipposka jo järjestämässä rasisminvastaista mielenosoitusta ?
[/quote]
Joku toimittaja vois kyllä haastatella näitä naispoliitikkoja joka kerta kun raiskataan tai tapetaan Suomi-tyttö. Vastuu on kannettava kunkin teoistaan.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 09:13"]Mun vanhin lapsi on varhaisteini, ja kotona on kyllä puhuttu paljon näistä sekopäistä. Varoitusmielessä. On sillä yksi somalityttö kaverina, mutta sen veljille ei edes puhu. Hyvä niin.
[/quote]
Muuten kantasi on kyllä hyvä mutta aika järkyttävää opettaa nuorelle tytölle että jonkun tietyn kansalaisuuden pojille ei saa edes puhua.
[/quote]
Järkyttävää? Ei Suomi ole enää se lintukoto, mikä se oli meidän nuoruudessa.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 09:58"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 09:13"]Mun vanhin lapsi on varhaisteini, ja kotona on kyllä puhuttu paljon näistä sekopäistä. Varoitusmielessä. On sillä yksi somalityttö kaverina, mutta sen veljille ei edes puhu. Hyvä niin. [/quote] Muuten kantasi on kyllä hyvä mutta aika järkyttävää opettaa nuorelle tytölle että jonkun tietyn kansalaisuuden pojille ei saa edes puhua.
[/quote]
Jos sä puhut muslimipojalle, se on lupa raiskata. Lue koraania.
[/quote]
Juuri näin. Siksi niitten on turha marista, että ollaan epäystävällisiä. Halutaan vaan kunnioittaa heidän hienoo uskontoaan ja varjella itseämme. Ei siis puhuta, ei edes katsota. Mulle sopii oikein hyvin, kun ei ole heille mitään asiaa.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 09:08"]No ei tästäkään vielä hysteeriseksi kannata mennä. Kyllä tällaiset tapaukset on todella harvinaisia. Eiköhän seurusteluiässä olevat nuoret lue itsekin uutisia. Kaikki vieras ja vähän vaarallinen tuppaa kiinnostamaan tietyn tyyppisiä nuoria, eikä siinä ikävä kyllä vanhempien sanomiset paljoa paina. Toki on tosi hyvä näistä jutella, mutta ei ehkä vielä syytä pelätä, että kaikki ulkomaalaiset tappaa.
[/quote]
En kirjoittanut tätä viestiä, mutta ihmetyttää alapeukkujen määrä? Mistä te olette eri mieltä? Kannattaa heittäytyä hysteeriseksi? On todella surullista kun näkee näitä vanhempien pelottelemia nuoria. Äiti on paras kaveri, ei käydä kavereiden kanssa missään, ei uskalleta matkustaa tai muuttaa pois tuppukylästä. Eletään 17-vuotiaana keski-ikäisen elämää. Ihan hirveää katsottavaa. Nuoren ei kuulu pelätä elämää ja maailmaa.
Samaa mietin. Omaan teini-ikäiseen tyttöön on kyllä aika läheiset välit. Toivon, että hän pystyisi puhumaan minulle näistä asioista. Olemme jutelleet vastaavista tapahtumista ja olen varoittanut.
Tyttäreni on kohta 14. Olen aina sanonut, että viersid
On paljon parempi elää pelottomasti ja päätyä taivaan enkeleiden seuraan kuin jumittua tuppukylään jossa ei edes uskalla liikkua missään.
Minua on toisinaan harmittanut, kun tyttäreni ovat niin rasisteja. Sitten tulee näitä päiviä, että ei harmita ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 09:13"]Mun vanhin lapsi on varhaisteini, ja kotona on kyllä puhuttu paljon näistä sekopäistä. Varoitusmielessä. On sillä yksi somalityttö kaverina, mutta sen veljille ei edes puhu. Hyvä niin.
[/quote]
[/quote]
En opeta, ettei mamupojille saa puhua. Itse sanoo, ettei halua. Ja nyt ei ole kyse pienistä pojista, vaan isoista. Ovat jo käyttäytyneet ikävästi tyttöä kohtaan. Ei meillä opeteta syrjimään ketään, mutta avoimesti on puhuttu maailman menosta. Olemme realisteja. Ja suoraa sanottuna, ei ike mitään merkitystä sillä, jos joku kokee tulleensa syrjityksi, jos tämä asenne pelastaa lapseni raiskaukselta tai pahemmalta. Itse ovat soppansa keittäneet.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 10:09"]Tyttäreni on kohta 14. Olen aina sanonut, että viersid
[/quote]Siis olen aina sanonut että vieraiden kyytiin ei saa mennä. Mutta eihän tämäkään tyttö mennyt, vaan tutun kyytiin. Samoin olen sanonut, että uuden taikka uudehkonkaan tuttavuuden kotiin ei kannata mennä olemaan kahden kesken, ennen kuin oppii tuntemaan paremmin. Eikä etenkään siten, että paikalla on poikaporukka ja tytär ainoa tyttö. Olen kuitenkin puhunut nämä luomatta uhkakuvia, vähän niin kuin siihen sävyyn että itsestään on pidettävä huoli ja harkintaa tulee käyttää. En missään tapauksessa haluaisi pelotella tyttöä!!! Nuoruuteen kuuluu rakastumiset, tutustumiset, ihanuus. En millään suostu siihen että tyttö peloteltaisi niin, että olettaisi kaikkien miesten tai kaikkien maahanmuuttajien olevan lähtökohtaisesti pahoja. Enkä suostu tekemään sitäkään että sanoisin että kaikki miehet on hyväksikäyttäviä paskoja jotka on vain pil..a vailla, muista ettet anna. Koska eivät ole. Maahanmuuttajiin suhtaudumme neutraalisti mutta tiedostaen esim. islamiin pohjautuvien kulttuureiden erilaisen naiskäsityksen. Näitä naisenpolttajia on joka kulttuurissa. Useampi suomalaisnainen taitaa kuolla - lopullisesti fyysisesti taikka sitten ainakin henkisesti - ihan suomalaisen miehen kovakätiseen ja kovasuiseen "rakkauteen". Haluan, että tyttäreni arvostaa itseään eikä anna kenenkään, miehen tai naisen, mamun tai suomisyntyisen, kohdella itseään kuin paskakasaa.
Tapaus on hyvä muistutus siitä, että oikeasti vanhemmat eivät tiedä lapsistaan ja heidän ajatuksistaan juuri mitään. En oikein usko, että tuon tyyppinen tyttö kertoisi vanhemmilleen, että "Joo seurustelen vakavasti yhden rikollistaustaa omaavan ulkomaalaisen vanhemman miehen kanssa. Hän haluaa kanssani naimisiin ja siitä se oleskelulupa sitten irtoaa. Olkaa huoletta ja luottakaa mun harkintakykyyn." "Miten mukavaa, kulta pieni, olethan kohta jo aikuinen ja olemme onnellisia puolestasi."