Naiset, saatteko paljon kehua miehiltä?
Minä olen saanut paljon kritiikkiä ulkonäöstä, mutta en koskaan yhtä ainoaa kertaa kehua. Luonteesta ja älystä saan kehuja, mutta siitä ei ole kauheasti iloa, kun niillä avuilla ei saa parisuhdetta. Miten paljon normaalinainen saa miehiltä kohteliaisuuksia vai saako ollenkaan?
Kommentit (65)
Joo. Baareissa, tapailemiltani miehiltä, joskus jopa ihan työpaikkojen esimiehiltä. Toki saan kehuja myös naisilta tasapuolisesti myös pomoista hyviin ystäviin tai joskus vierailta naisilta, jota ihmettelen :D Pidän itseäni ihan perusnättinä, luonnossa tosin nätimpänä kuin kuvissa :)
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 03:44"]
En todellakaan! Oisko pari tyyppiä joskus sanoneet söpöksi, mutta esim. kauniiksi ei ole sanonut kukaan koskaan. Panostan paljon ulkonäkööni, olen normaalipainoinen, lyhyehkö, vaaleat pitkät hiukset, hyvät klassiset kasvonpiirteet (isot silmät, pitkät silmäripset, suora nenä, pusuhuulet, korkeat poskipäät) ja sen lisäksi olen melkein aina huolitellun hillitysti meikattuna ja laitettuna liikenteessä. Monet miehet kyllä katsovat minua kiinnostuneesti, mutta eivät vaivaudu tulemaan juttelemaan, saatika kehuja heittämään. Tosin, tiedostan myös sen, että saatan näyttää "ylimieliseltä", koska olen melko arka ja ujo sekä puhun vain kun minulle puhutaan. Sori, tarkoitukseni ei ollut tässä viestissä kehua itseäni, vaan ihan aidosti ihmettelen miksi minua ei olla koskaan pahemmin kehuttu esim. nätiksi. Ei sen puoleen, pystyn kyllä elämään ilman kehujakin. :) Ja varmaan sekin olisi ikävää jos ulkonäköä aina ylistettäisiin, mutta henkiset ominaisuudet jäisivät toisarvoisiksi. Onneksi olen sentään joskus saanut miehiltä kehuja siitä, että olen rento ja hauska tyyppi (siis sen jälkeen kun minuun ovat paremmin tutustuneet). Ne ovat olleet minulle todella mieluisia ja toivottuja kehuja. :)
[/quote]
Mäkin olen arka ja ujo ja silti on aina tullut kasapäin kehuja. Että ei se luonne naisella merkkaa jos oikeasti hyvältä näyttää ;)
Saan kyllä, mutta luonteesta sitten vähemmän. Toki ulkonäön kehuminen on tavallaan mukavampaa, koska luonteen fiksailu on helpompaa. Enkä minä ikinä lähtisi tekemään mitään ulkonäön feikkifiksailuja, eihän se ole aitoa joten turha siitä on kehuja ottaa.
Hmm, niin, juu kyllä saan kehuja tosiaan ja se on kieltämättä minulle sellainen asia johon olen tottunut, mutta silti olen nöyrä, huonoitsetuntoinen ja haavoittuva.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:40"]Minä olen saanut paljon kritiikkiä ulkonäöstä, mutta en koskaan yhtä ainoaa kertaa kehua. Luonteesta ja älystä saan kehuja, mutta siitä ei ole kauheasti iloa, kun niillä avuilla ei saa parisuhdetta. Miten paljon normaalinainen saa miehiltä kohteliaisuuksia vai saako ollenkaan?
[/quote]
Saan. Myös naisilta, ja hämmästyneitä ilmeitä, kun selviää, että ole jo 60 täyttänyt. Tyttäreni totesi juuri eilen, kuinka sileä ja hohtava ihoni on, mukavalta tuntui tyttären kehu.
Viikko sitten piti näyttää lääkärille hlötodistus, intti vastaa, vaikka papereista ikäni näki. Olen perinyt äitini hyvä geenit, ja olen siitä iloinen!
En todellakaan :'( Suomessa ehkä kerran viidessä vuodessa ja sekin jotain perus vislailua perään tms. Baareissa en koskaan. Ulkomailla käydessä päivittäin (!), mutta ei niitä nyt lasketa enkä ota niitä edes tosissani.
Ja jotain piti vielä sanoa... Niin, en minä luonteeltani ole edes paha, itse ainakin pidän luonteestani. Mutta moni mies ei käsitä, että sen sijaan, että haukkuisivat aina toisen ihmisen luonteen lyttyyn he voisivat keskittyä miettimään omia tekojaan, jotka tuovat esille näitä kamalia piirteitä muissa ihmisissä. Enhän minäkään raivostu kenellekään, jos minua kohdellaan kuin ihmistä ja esim. vastataan yhteydenottoihin normaalilla viiveellä. Mutta todella omituista ja naiivia on mielestäni se, että ensin kohdellaan ihmisiä alentavasti ja sitten vielä haukutaan maanrakoon toisen reaktioista. Tällaiset ihmiset eivät osaa kohdata ihmistä ihmisenä, jolla on myös huonot puolensa.
En uskalla kehua ketään kauniiksi, koska tässä yhteiskunnassa saa helposti ahdisteljan maineen. Jos kehuja ei satu miellyttämään naista niin sen jälkeen onkin sitten helposti muka raiskari tai ahdistelija. Ja yritä siinä sitten muuta väittää.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 03:44"]En todellakaan! Oisko pari tyyppiä joskus sanoneet söpöksi, mutta esim. kauniiksi ei ole sanonut kukaan koskaan. Panostan paljon ulkonäkööni, olen normaalipainoinen, lyhyehkö, vaaleat pitkät hiukset, hyvät klassiset kasvonpiirteet (isot silmät, pitkät silmäripset, suora nenä, pusuhuulet, korkeat poskipäät) ja sen lisäksi olen melkein aina huolitellun hillitysti meikattuna ja laitettuna liikenteessä. Monet miehet kyllä katsovat minua kiinnostuneesti, mutta eivät vaivaudu tulemaan juttelemaan, saatika kehuja heittämään. Tosin, tiedostan myös sen, että saatan näyttää "ylimieliseltä", koska olen melko arka ja ujo sekä puhun vain kun minulle puhutaan. Sori, tarkoitukseni ei ollut tässä viestissä kehua itseäni, vaan ihan aidosti ihmettelen miksi minua ei olla koskaan pahemmin kehuttu esim. nätiksi. Ei sen puoleen, pystyn kyllä elämään ilman kehujakin. :) Ja varmaan sekin olisi ikävää jos ulkonäköä aina ylistettäisiin, mutta henkiset ominaisuudet jäisivät toisarvoisiksi. Onneksi olen sentään joskus saanut miehiltä kehuja siitä, että olen rento ja hauska tyyppi (siis sen jälkeen kun minuun ovat paremmin tutustuneet). Ne ovat olleet minulle todella mieluisia ja toivottuja kehuja. :)
[/quote]
Tässä nyt lähinnä ihmetyttää se, että sinä itse katsot Paavoa, sitten Paavo reagoi ja katsoo sinua, ja sitten sinä sanot, että joo, miehet ne katselee mua. Siis ts. jos et itse katso, niin mistä voit tietää että sinua katsotaan.
On haukuttu ja on kehuttu. Kehuttu kuitenkin huomattavasti enemmän. Haukkuminen on tuntunut aina pahalta.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:31"]Mies kysyy: Miten ylipäänsä suhtaudutte siihen jos joku tuntematon kehuu? Etelässähän miehet huutelee "guapaa" kadullakin. Suomessa se ei kai ole sopivaa? Joskus on kauheesti tehnyt mieli kehua vaikka jonkun silmiä ilman iskemistarkoitusta mutta en ole rohjennut. Kerran kehuin yhtä kaupan kassan masua söpöksi kun se oli selkeesti raskaana. Sain hymyn.
[/quote]
XD Tulepas kehumaan minun vauvamahaani... en ole raskaana.
Miehiltä tulee niin hauskoja kehuja että parhaat muistaa pitkään. Niitä perinteisiä olet kaunis ja ihana ei niin kauan muista. Mutta persoonallisemmat muistaa. "Tissit näyttää yleensä omituisilta, mutta sun näyttää hyvältä", "oot kuin Venäjän presidentti, mutta kaunis", "sun hiki tuoksuu hyvältä".
No, ulkonäkö rapistuu. Eräskin nainen suree sitä, että miehet eivät enää katso häntä vaan hänen tytärtään.
Mä saan suht usein kehuja sekä miehiltä että naisilta. Suunnilleen yhtä paljon ulkonäköön ja luonteeseen liittyviä, mutten asumaan suomessa ja täällä. Ihmiset antavat positiivista huomiota huomattavasti luontevammin. Oma mies kehuu päivittäin ja huomaa pienet muutokset ulkonäössäni herkästi.
Itsekin kehun herkästi, huomaan tuttujen miesten parturissakäynnit, kivat vaatteet, hyväntuoksuisen partaveden yms ja kommentoin ulkonäköä ja muutakin herkästi. Eilen kehuin spontaanisti ventovierasta erityisen kivasti pukeutunutta tyylikästä nuorta miestä. Kehun kyllä naisiakin, en siis mitenkään imarrellen tai mielistellen vaan ihan suoraan sydämestä.
Olen nelikymppinen ja ihan viehättävä, vähän ylipainoinen mutta urheilullinen, tykkään laittaa itseäni ja pukeutua kauniisti, mutten todellakaan ole mikään kaunotar.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:55"]Missäpä minua kukaan kehuisi. Töissä nään kyllä miehiä mutta eipä ne kaupan kassaa kehu :) Eikä ole vastaantulijatkaan pysähtynyt kehumaan.
[/quote]
Kyllä tätä kaupan kassaa kehuttiin. Yksi pyysi numeroakin ja päädyimme säätämään XD sain myös aima kuulla olevani suloinen ja ystävällinen. tai no siis aina ja aina mutta kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:55"]Missäpä minua kukaan kehuisi. Töissä nään kyllä miehiä mutta eipä ne kaupan kassaa kehu :) Eikä ole vastaantulijatkaan pysähtynyt kehumaan.
[/quote]
Kyllä tätä kaupan kassaa kehuttiin. Yksi pyysi numeroakin ja päädyimme säätämään XD sain myös aima kuulla olevani suloinen ja ystävällinen. tai no siis aina ja aina mutta kuitenkin.
[/quote]
*aina
Jonkin verran. Haluaisin enemmän kehuja ja vähemmän ahdistelua. Se on mukavaa, jos joku sanoo, että olen kaunis tai mukava. Kiitän ja tulee hyvä mieli. Se ei ole mukavaa, jos joku käy käsiksi tai yrittää suudella väkisin tjsp. Silloin työnnän kauemmas ja sanon napakasti "EI" tai "LOPETA".
Lääppiminen ja puristelu on todella ahdistavaa. Halaaminen ja taputtaminen vielä menee. Olen kyllä vielä erityisen kiitollinen, jos joku pyytää lupaa halaamiseen tai kysyy "ei kai sua haittaa?" Jne.
Minulle tullaan puhumaan jostain syystä erityisen paljon. Ei välttämättä iskemään, vaan puhumaan. Miehet ja naiset, nuoremmat ja vanhemmat ihmiset. Joukkoon mahtuu tietenkin myös niitä jotka yrittävät iskeä, mutta aika vähän verrattuna niihin jotka haluavat vain juttuseuraa.
En oo juuri koskaan perustanut miesten kehuista, eikä sillä että kauheasti olisi kehuja tullutkaan. Jostain syystä naisten kehut lämmittää enemmän. Töissä joskus kuulee, että "onpa täällä kauniita naisia töissä", mutta ei sen ihmeempiä.
Joka päivä halien ja suukkojen kanssa :)
Naisilta saan joskus ulkonäkökehuja, yhden kerran nuorena kaverin poikaystävältä ja luonteesta myös. En muuta.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:36"] Luulevatko ihmiset, että naiselle on tärkeintä olla kaunis? [/quote] Kyllä, koska se on totta. [/quote] Vaikka sulle on tärkeintä kauneus, niin se ei tarkoita, että meille kaikille naisille olisi. Minä myös haluaisin edes joskus kuulla kehuja muustakin kuin ulkonäöstä.
[/quote]
Kannattaisko olla kauniin lisäksi älykäs ja karismaattinen, oikeasti mielenkiintoinen nainen? Tyhjä kuori saa juuri vain ulkonäköarvioita! :D