Miksi Joensuussa tuulee aina? Sehän on sisämaassa niin ei pitäisi.
Kommentit (20)
Suorat kadut keskustassa ja avonaiset korttelit eivät ainakaan helpota asiaa
Järveltä tuulee.
t. jyväskyläläinen
Niin noh, vesistö se on järvikin. Että silleen.
Joensuuhun suunnittelemassa muuttoa ja vihaan tuulta, tuuleeks siellä oikeesti niin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Joensuuhun suunnittelemassa muuttoa ja vihaan tuulta, tuuleeks siellä oikeesti niin paljon?
tuulee
Vierailija kirjoitti:
Et voi asua missään päin Suomea, jos tuuli on sinulle ongelma. Oikeastaan et edes missään päin maailmaa. Aina tuulee jostain päin. Täysin tyyniä päiviä on aniharvoin missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi asua missään päin Suomea, jos tuuli on sinulle ongelma. Oikeastaan et edes missään päin maailmaa. Aina tuulee jostain päin. Täysin tyyniä päiviä on aniharvoin missään.
Ei oo ongelma, en vain pidä siitä. Esim meillä täällä etelä-karjalassa ei tuule juurikaan, ainakaan häiritsevän paljoa
Muistanko oikein, kun on sellainen mielikuva, että kadut todellakin on suoria ja on sellainen neliömäinen kaupunki. Aikoinaan työasioissa kävin siellä muutaman kerran ja olin omalla autolla ja silloin oli pirusti oikealta tulevia risteyksiä (ei kolmiota), tuli tunne, että pitää koko ajan hiljentää ja varoa oikealta tulevia, vaikka ajoin ikäänkuin jotain isompaa katua suoraan Nykyisin niissä ehkä on jo kolmiot kaikissa.
Vierailija kirjoitti:
Muistanko oikein, kun on sellainen mielikuva, että kadut todellakin on suoria ja on sellainen neliömäinen kaupunki. Aikoinaan työasioissa kävin siellä muutaman kerran ja olin omalla autolla ja silloin oli pirusti oikealta tulevia risteyksiä (ei kolmiota), tuli tunne, että pitää koko ajan hiljentää ja varoa oikealta tulevia, vaikka ajoin ikäänkuin jotain isompaa katua suoraan Nykyisin niissä ehkä on jo kolmiot kaikissa.
muistat
Joensuussa on keskustassa ruutukaavan, pitkät kadut ovat tuulitunneleita ja on ihan tasaista. Kaupungissa, jossa on korkeuseroja ja kiemuraisia teitä, ei tuuli pääse puhaltamaan niin kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muistat
Eikä ole kolmioita niin kuin muissa kaupungeissa
Kesällä ei ole hyttyset kiusaamassa niin paljoa.
No eikä tuule. Kyllä Vaasassa tai Helsingissä vaikka tulee huomattavasti enemmän. Olen asunut kaikissa näistä paikoista.
Ja oikein kun tuuli käy, niin kuhasalon jätevesipuhdistamo peittää hajullaan koko kaupungin
Vierailija kirjoitti:
Joensuussa on keskustassa ruutukaavan, pitkät kadut ovat tuulitunneleita ja on ihan tasaista. Kaupungissa, jossa on korkeuseroja ja kiemuraisia teitä, ei tuuli pääse puhaltamaan niin kovasti.
Rohkenen olla eri mieltä.
terveisiä Keski-Suomesta kolmen järven keskeltä. Toki täälläkin ihan ydinosa keskustasta ruutukaavaa, mutta hyvin tulee sen ulkopuolellakin :D
Happoradion biisi Itä-Suomessa tuulee. Eli Joensuussa tuulee aina Venäjältä -ja vastaan
Vierailija kirjoitti:
No eikä tuule. Kyllä Vaasassa tai Helsingissä vaikka tulee huomattavasti enemmän. Olen asunut kaikissa näistä paikoista.
Jep. Asun parisataa metriä Eiran uimarannasta ja paikka on aika avoin. Tuulee usein ja vesi tulee vaakaviistoon. Tosi kivaa.
Niin, eihän muualla tuule kuin rannikolla.
Kaupungin lounaispuolella on parikymmentä kilometriä järvenselkää. Länsi- ja lounaistuulet tulee suoraan järveltä (ja joen suulta).
Onpa ikävä Joensuuhun.
Saimaan Pyhäselkä vieressä.