Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, varastin vahingossa hajuveden, mitä teen?

Vierailija
22.06.2015 |

Ihan helvetin kalliin vielä kaiken lisäksi (chanel no 5 parfum, 7ml sitä maksaa n. 140e Sokoksella)!!
Kävin alennusmyynneissä ostoksilla ja ensitöikseni hain kyseisen hajuveden kassiini koska vanha pullo loppui äskettäin. Jatkoin shoppailua, ostin lisäksi mm. vaatteita ja muuta kosmetiikkaa ja kotona huomasin, että hajuvesi oli jäänyt kassin pohjalle luultavasti jonkun huivin tms alle, enkä enää muistanut sitä kassalla.

Mitä ihmettä teen, käynkö huomenna maksamassa hajuveden, vai voivatko silloin vielä syyttää näpistyksestä? Jos eivät voi, niin tietenkin käyn maksamassa hajuveden.En ole koskaan varastanut, enkä todellakaan halua varastaa. Kai ne katsoo valvontakamerasta kuka sen on vienyt, kun huomaavat inventaariossa yhden pullon puuttuvan?

Eikös hajuvesipullojen hintalapuissa yleensä ole hälytin? Kuinka se ei hälyttänyt myymälästä poistuessani? :(

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko foliokassi?

Vierailija
22/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 21:27"]käsitin että ap:lla tällainen "kahvikassi"   http://leiviska.net/wp-content/uploads/2011/04/korijakassi.jpg   kyllä monet laittavat ostoksensa kaupassa tämän tapaisiin, ihan normaalia toimintaa :) T: myyjä [/quote] Juuri tuollainen, mutta eri materiaalista tehty. Olen käyttänyt samanlaista kassia jo monta vuotta, eikä kukaan koskaan ole huomauttanut tai kieltänyt sellaisen käyttöä. :(

[/quote]

eihän siinä olekaan ongelmaa. missä lie palstalaiset kasvaneet

t: myyjä
[/quote]
Ei varmaan myyjälle ole ongelmaa, mutta kauppias saattaisi olla toista mieltä. Kun tavarat kerätään vain kaupan koreihin niin tuollaisia vahinkovarkauksia ei pääse käymään. Mutta tietenkin on aina olemassa ihmisiä joilla on joka asiaan ihan omat säännöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on käynyt sama juttu pari kertaa Prismassa (eli joku pienikokoinen tuote on jäänyt ostokärryn pohjalle esim. hanskojen alle). Molemmilla kerroilla olen mennyt infoon ja kertonut tapahtumasta ja kysynyt voinko maksaa tuotteen siihen. Ei ole ollut mikään ongelma, ovat kiittäneet rehellisyydestä ja ottaneet maksun ihan asiallisesta.

Teknisesti ottaen voisivat tehdä rikosilmoituksen näpistyksestä, mutta ihan varmasti eivät tee, kun menet rehellisesti kertomaan mitä on tapahtunut ja maksat tuotteen sen jälkeen.

Vierailija
24/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 21:12"]Etkö ihmetellyt edes ostosten loppusummaa,? Vähän outo tarina.

[/quote]

En muistanut koko tuoksua kassalla, eli en ihmetellyt. Ostin muutenkin niin paljon kaikkea muuta kosmetiikkaa ja vaatetta, että en välttämättä olisi tajunnut puuttuvaa satasta, vaikka olisinkin tuoksun muistanut.

Kertokaa hyvät ihmiset minne teidän mukaan ne ostokset pitää laittaa jos tarjolla ei ole kunnon koreja? Mikä vika punotussa mummokassissa, joka toimii samaa virkaa kuin kori??
[/quote]
no siinä on se vika että sinne koriin voi jäädä mahdollisesti joitain yksittäisiä tuotteita. Vahingossa.

Vierailija
25/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan sinua näpistyksestä syytä jos menet itse maksamaan sen. Itse en pystyisi olemaan "tunnustamatta" vaikka vahinko olisikin.

Vierailija
26/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, laitoit kassiisi?

Vierailija
27/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:57"]Ei kai kukaan sinua näpistyksestä syytä jos menet itse maksamaan sen. Itse en pystyisi olemaan "tunnustamatta" vaikka vahinko olisikin.
[/quote]

Onko varma tieto? Käyn toki maksamassa jos eivät syytä.

Vierailija
28/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7ml hajuvesi?

Vierailija
29/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks ne ole jossain lukkojen takana? Miten sait sen?

Vierailija
30/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kävisin maksamassa, ei ne sua mistään syytä. Veikkaan ettei omatunto kestäisi sitä että pitäis itsellä vaan.

Vierailija
31/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:58"]Öö, laitoit kassiisi?
[/quote]

Käytän yleensä ostoksilla omaa kahvikassin tyyppistä kassia, jonne kasaan ostokset ja siitä puran kassalle. Nyt vaan se tuoksu sattui jäämään jonnekin koloon piiloon, varmaan huivin alle.

Vierailija
32/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et varmaan jää koskaan kiinni, koska varmaan niitä pulloja on niin paljon että mahdollinen hävikki lasketaan mukaan eikä yksi pullo kaada koko puljua. Tuskin yhtä pulloa huomataan ja ryhdytään tutkimaan valvontakameroita. Tietenkin voit mennä puhumaan näin jälkikäteen, jos omatunto kalvaa. Sitä en tiedä, voivatko syyttää näpistyksestä. Mahdollisesti voivat, riippuu henkilökunnasta.

Vierailija
33/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:57"]Ei kai kukaan sinua näpistyksestä syytä jos menet itse maksamaan sen. Itse en pystyisi olemaan "tunnustamatta" vaikka vahinko olisikin. [/quote] Onko varma tieto? Käyn toki maksamassa jos eivät syytä.

[/quote]Ei ole varma tieto mutta järki sanoo näin. Ja miten voidaan syyttää näpistyksestä kun itse menet vapaehtoisesti maksamaan?

Minä olen niin hajamielinen että noin voisi käydä minulle suht helpostikin.

Kerran eräässä myymälässä vahingossa rikoin paketillisen kristallilaseja ja kukaan ei nähnyt, ei asiakkaat eikä henkilökunta. Keräsin sirpaleet ja lasienjämät pakettiin ja menin kassalle kertomaan mitä tein ja yllätys, en joutunutkaan korvaamaan mitään kun olin rehellinen :)

Vierailija
34/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoit kassiisi? Ei tavaroita laiteta kassiin ennen kuin ne on maksettu. Mutta sinähän nyt taisit keksiä tällaisen tarinan.

Vierailija
35/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:58"]Öö, laitoit kassiisi?
[/quote]

Käytän yleensä ostoksilla omaa kahvikassin tyyppistä kassia, jonne kasaan ostokset ja siitä puran kassalle. Nyt vaan se tuoksu sattui jäämään jonnekin koloon piiloon, varmaan huivin alle.
[/quote]

Onko tuo edes sallittua?? Oma kassi??

Vierailija
36/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:58"]7ml hajuvesi?
[/quote]

Parfyymiversio chanelin no5:sta, eli puhdasta tuoksuöljyä, jota otetaan hieman sormenpäähän ja sipaistaan pulssipisteille kaulaan.

Ei ollut lukkojen takana.

Vierailija
37/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy maksamassa. Ei yksikään varas painele takaisin kauppaan maksamaan. Itsellä kanssa pudonnut tavaraa kärryissä omaan kassiin, mutta olen onneksi huomannut kassalla. Et varmaan osaa nauttia tuoksusta jos asia jää vaivaamaan. Varmaa tietoa ei ole, mutta en usko, että merkitään näpistykseksi vaan tosiaan vahingoksi, mikä tuo olikin.

Vierailija
38/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:58"]Öö, laitoit kassiisi?
[/quote]tätä minäkin ihmettelin?

Vierailija
39/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne etukäteen ja pahoittele tapahtunutta. Kysy, miten voit diskreetisti palauttaa parfyymin. Hieno rehellisyyttä sinulta, tietenkin palautat sen.

Vierailija
40/72 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 21:01"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:58"]Öö, laitoit kassiisi? [/quote] Käytän yleensä ostoksilla omaa kahvikassin tyyppistä kassia, jonne kasaan ostokset ja siitä puran kassalle. Nyt vaan se tuoksu sattui jäämään jonnekin koloon piiloon, varmaan huivin alle. [/quote] Onko tuo edes sallittua?? Oma kassi??

[/quote]Totta vitussa se on salittua. Kiellettyä se on vasta sitten kun kävelee ne tavarat siellä kassissa ohi kassojen. Saa ne tavarat tunkea vaikka taskuunsa eikä kenelläkään ole siihen mitään sanottavaa ennen kuin ne on oikeasti varastanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi