Alakoulun opettaja pakkokatsotutti oppilailleen hiihtoa ja ilmoitti siitä Wilmassa
Mihin on kadonnut peruskoulun perimmäinen tarkoitus - eli opiskelu? Televisiovastaanotinta oli pidetty avoimena kesken oppitunnin, ilmoitti moraalista närkästystä nähtävästi pelkäävä kuudesluokkalaisemme opettaja Wilmassa asti.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä syrjivää. Osa oppilaista ei tunne suomalaisia urheilijoita kohtaan minkäänlaista kansallistunnetta eivätkä osaa itse hiihtää. Lumikin on heille uusi tuttavuus. Ehdottomasti hiihdon katselu kouluissa tulee kieltää. Mielellään positetaan hiihto myös liikuntatuntien valikoimasta. Kielikin koulussa pitäisi vaihtaa englantiin.
Yleensä tunnistan sarkasmin, mutta tästä en tiedä....
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä syrjivää. Osa oppilaista ei tunne suomalaisia urheilijoita kohtaan minkäänlaista kansallistunnetta eivätkä osaa itse hiihtää. Lumikin on heille uusi tuttavuus. Ehdottomasti hiihdon katselu kouluissa tulee kieltää. Mielellään positetaan hiihto myös liikuntatuntien valikoimasta. Kielikin koulussa pitäisi vaihtaa englantiin.
Mielestäni tämän voisi päinvastoin ajatella lisäävän yhtenäisyyden tunnetta. En voi uskoa etteikö pysyvästi jossakin maassa asuvalle kehittyisi tunnesidettä kyseiseen maahan eikä sen pidä tarkoittaa sitä, että tulisi kokea itsensä tietyn maan kansalaiseksi, vaan että omasta kulttuuristaan huolimatta kokisi olevansa osa tätä uutta kotimaata. Urheilu ja kisojen katselu tuovat iloa ja positiivista mieltä.
Meilläkin molempien lasten luokalla oli katsottu hiihtoa. Kolmeen kertaan vieläpä, urheiluhulluja opeja molemmilla. Minua vähän nauratti että tämä kansa ei muutu 30 vuodessa vaan jos suomalainen hiihtää niin sitähän katsotahan! Havuja per***le! :D
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän takiahan hiihtoa pitää näyttää. Se on selkeä oppimistilanne, näytetään, miten hiihdetään. On helpompi lähteä sitten itse kokeilemaan liikuntatunnilla, kun on nähnyt, mitä olisi tarkoitus tehdä.