Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alakoulun opettaja pakkokatsotutti oppilailleen hiihtoa ja ilmoitti siitä Wilmassa

Vierailija
11.02.2022 |

Mihin on kadonnut peruskoulun perimmäinen tarkoitus - eli opiskelu? Televisiovastaanotinta oli pidetty avoimena kesken oppitunnin, ilmoitti moraalista närkästystä nähtävästi pelkäävä kuudesluokkalaisemme opettaja Wilmassa asti.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi tunti sinne tänne ja joku pässi jo hyperventiloi :D

Eniten ottaa päähän, kun oma lapseni ei ole kovin kiinnostunut kisoista, niin oli kysynyt, että saako vaikka lukea tai tehdä matematiikaa, niin EI SAANUT! Oli pakko katsoa! 

Hyvä oli sinun lapsesi oppia, että elämä ei pyöri hänen napansa ja mielihalujensa ympärillä.

Paljon opittavaa lapsellasi ryhmätaidoista, puhumattakaan sinusta aikuisena. Eikö todellakaan ole 

muuta tekemistä, kun kirjoitella oman jani-irmelin mielipahasta, kun joutui tunnin katsomaan olympialaisia muun ryhmän mukana.  Ei tarvitse ihmetellä, miksi lapsista tulee itsekkäitä.  

Vierailija
62/65 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä syrjivää. Osa oppilaista ei tunne suomalaisia urheilijoita kohtaan minkäänlaista kansallistunnetta eivätkä osaa itse hiihtää. Lumikin on heille uusi tuttavuus. Ehdottomasti hiihdon katselu kouluissa tulee kieltää. Mielellään positetaan hiihto myös liikuntatuntien valikoimasta. Kielikin koulussa pitäisi vaihtaa englantiin.

Yleensä tunnistan sarkasmin, mutta tästä en tiedä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä syrjivää. Osa oppilaista ei tunne suomalaisia urheilijoita kohtaan minkäänlaista kansallistunnetta eivätkä osaa itse hiihtää. Lumikin on heille uusi tuttavuus. Ehdottomasti hiihdon katselu kouluissa tulee kieltää. Mielellään positetaan hiihto myös liikuntatuntien valikoimasta. Kielikin koulussa pitäisi vaihtaa englantiin.

Mielestäni tämän voisi päinvastoin ajatella lisäävän yhtenäisyyden tunnetta. En voi uskoa etteikö pysyvästi jossakin maassa asuvalle kehittyisi tunnesidettä kyseiseen maahan eikä sen pidä tarkoittaa sitä, että tulisi kokea itsensä tietyn maan kansalaiseksi, vaan että omasta kulttuuristaan huolimatta kokisi olevansa osa tätä uutta kotimaata. Urheilu ja kisojen katselu tuovat iloa ja positiivista mieltä.

Vierailija
64/65 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin molempien lasten luokalla oli katsottu hiihtoa. Kolmeen kertaan vieläpä, urheiluhulluja opeja molemmilla. Minua vähän nauratti että tämä kansa ei muutu 30 vuodessa vaan jos suomalainen hiihtää niin sitähän katsotahan! Havuja per***le! :D

Vierailija
65/65 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän takiahan hiihtoa pitää näyttää. Se on selkeä oppimistilanne, näytetään, miten hiihdetään. On helpompi lähteä sitten itse kokeilemaan liikuntatunnilla, kun on nähnyt, mitä olisi tarkoitus tehdä.