Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Morsian suuttui häälahjasta

Vierailija
22.06.2015 |

Kutsussa oli tilinumero, annoimme eettisen lahjan. Luulin että olisi ollut mieleinen, kun he itsekin antoivat sellaisen meille.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 18:56"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 18:51"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 18:47"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 18:44"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos ostat eettisen lahjan jeesusorganisaation kautta ei sieltä tule kukaan ovellesi käännyttämään, ei edes soittele tai sähköpostia lähettele, aivan rauhassa saat olla.

[/quote]

Me vaimon kanssa on tuettu Afrikan lasten koulunkäyntiä ja hankittu kanoja ja vuohia kirkon lähetysavun kautta (kirkko ottaa 5%, Unicef 15%, siksi kirkko). Joulukukat hoidettiin sinne ja vaimo jakeli lappuja, joissa oli tämä lahjoitus mainittu ja kohde. Kaikki olivat iloisia hyvästä asiasta.

Alkuun vaimo laittoi näitä juttuja minun ninelläni. Sitten yhtäkkiä helvetti repesi. Kirkon väki alkoi soittaa minulle päivittäin n. puolen tunnin - tunnin välein ja kerjäsi lisää rahaa. Yritin pyytää heitä soittamaan vaimolleni, koska hän hoitaa tätä asiaa. Mikään ei pystynyt kääntämään kirkon päätä tässä asiassa.

Lopulta minulta paloi hermo (liikaakin, sen myönnän, mutta työ alkoi kärsiä ja koko homma alkoi tuntua painostavalta) ja huusin sille soittajalle, että minulle on ihan saatanan sama. vaikka jokaikinen neekeri kuolisi siihen paikkaan heti. En tule enää koskaan antamaan ropoakaan heille.

No, sitten viesti meni perille (vihdoin) ja nyt vaimo hoitaa asioita, kuten on ennenkin hoitanut. Minun työaikaani ei enää pilata tällä asialla.

Että näinkin rauhassa sitä olla ja elellä, kun yrittää muutenkin vähillä roposillaan tehdä jotain hyvää.

Vierailija
22/33 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22: on olemassa Lähetysapu ja Kirkon Ulkomaanapu, kumpaakohan tarkoitat?

Suo anteeksi että epäilen että sieltä soiteltaisiin puolen tunnin - tunnin välein eikä ymmärtäisi lopettaa. Epäilenpä että tällaista ei ole tapahtunut, haluat vain mustamaalta kaikkia kristillisiä järjestöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 18:38"]Kutsussa oli tilinumero, annoimme eettisen lahjan. Luulin että olisi ollut mieleinen, kun he itsekin antoivat sellaisen meille.
[/quote]Annoitteko paskahuussin pakolaisleirille?

Vierailija
24/33 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 19:25"]

22: on olemassa Lähetysapu ja Kirkon Ulkomaanapu, kumpaakohan tarkoitat?

Suo anteeksi että epäilen että sieltä soiteltaisiin puolen tunnin - tunnin välein eikä ymmärtäisi lopettaa. Epäilenpä että tällaista ei ole tapahtunut, haluat vain mustamaalta kaikkia kristillisiä järjestöjä.

[/quote]

22 vastaa: Kirkko oli kyseessä. Ja joka sana on totta. Kyse ei todellakaan ole mistään mustamaalauksesta. Tuemme edelleenkin Afrikan lasten koulunkäyntiä, kirkon välityksellä.

Sitä minä en tiedä, oliko kirkko mahdollisesti ulkoistanut nämä avunpyynnöt jollekin puhelinmyyntifirmalle tjsp. Ikävä kokemus sinänsä, mutta nyt taas homma toimii, niin kuin pitääkin.

Vierailija
25/33 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 vielä : Tarkoitan siis Suomen ev.lut kirkkoa. En ole täysin tietoinen asioiden oikeista nimityksistä, koska en ole kirkon jäsen. Olen kastamaton pakana ja ateisti. Kirkon valitsimme "välitysmieheksi", koska kirkko ottaa vain 5% itselleen.

Vierailija
26/33 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 21:09"]

Miten tiedätte että morsian suuttui ? Jos haluat tukea hyväntekeväisyyttä , tee se omilla rahoilla, älä häälahjarahoilla.

köyhä

[/quote]

Taisi morsiankin ilmestyä paikalle :D

Vierailija
27/33 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 18:59"]

Ettei vain häissä tarjottu pakastehäämakaronilaatikkoa?

[/quote]

Sama tuli mieleen että loukkaantuiko morsian kun sai kahden vuohen sijaan vain yhden...

Vierailija
28/33 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 19:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos ostat eettisen lahjan jeesusorganisaation kautta ei sieltä tule kukaan ovellesi käännyttämään, ei edes soittele tai sähköpostia lähettele, aivan rauhassa saat olla.

[/quote]

Me vaimon kanssa on tuettu Afrikan lasten koulunkäyntiä ja hankittu kanoja ja vuohia kirkon lähetysavun kautta (kirkko ottaa 5%, Unicef 15%, siksi kirkko). Joulukukat hoidettiin sinne ja vaimo jakeli lappuja, joissa oli tämä lahjoitus mainittu ja kohde. Kaikki olivat iloisia hyvästä asiasta.

Alkuun vaimo laittoi näitä juttuja minun ninelläni. Sitten yhtäkkiä helvetti repesi. Kirkon väki alkoi soittaa minulle päivittäin n. puolen tunnin - tunnin välein ja kerjäsi lisää rahaa. Yritin pyytää heitä soittamaan vaimolleni, koska hän hoitaa tätä asiaa. Mikään ei pystynyt kääntämään kirkon päätä tässä asiassa.

Lopulta minulta paloi hermo (liikaakin, sen myönnän, mutta työ alkoi kärsiä ja koko homma alkoi tuntua painostavalta) ja huusin sille soittajalle, että minulle on ihan saatanan sama. vaikka jokaikinen neekeri kuolisi siihen paikkaan heti. En tule enää koskaan antamaan ropoakaan heille.

No, sitten viesti meni perille (vihdoin) ja nyt vaimo hoitaa asioita, kuten on ennenkin hoitanut. Minun työaikaani ei enää pilata tällä asialla.

Että näinkin rauhassa sitä olla ja elellä, kun yrittää muutenkin vähillä roposillaan tehdä jotain hyvää.

[/quote]Minulle soiteltiin Amnestysta, tosin vain kerran ja lopetin sen avustuksen siihen kun sanottiin että enemmän pitäisi maksaa. Liioitteletkohan kuitenkin?

Vierailija
29/33 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:05"]

Oliko lahjanne oikeasti eettinen, vai esim. jonkun lähetyssaarnausjeesuslafkan lahja? Miten suuttuminen ilmeni?

[/quote]Ja miksi jonkun "lähetyssaarnausjeesuslafkan" lahja ei olisi eettinen? Koulunkäynnin mahdollisuus köyhille lapsille, kylään kaivo jne..

[/quote]

Juu, ja Raamatulla päähän.

[/quote]Miten niin? Jos tukee rahallisesti jotain mielestänsä hyvää kohdetta niin miten Raamatulla päähän? Vai meneekö jonkun uskovais- ja jumalaviha niin pitkälle ettei pysty auttamaan jos kanava on kristillinen?

[/quote]

Voi pyhä yksinkertaisuus sinua. Raamatulla päähän niitä avuntarvitsijoita tietysti, ja sehän on jo kiristystä koska heillä ei ehkä ole mahdollisuutta jättää sitä apua sen takia hakematta...

[/quote]Pyhä yksinkertaisuus ja ennakkoluulo sinua. Apua ei keneltäkään evätä, tahtoo sitten kuulla kristinuskosta tai ei. "Sanaa" on tarjolla mutta sitä ei pakoteta ketään vastaanottamaan. Eikä se ole edellytys avun saannille.

Vierailija
30/33 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 19:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Yritettiinkö sinua käännyttää?

Vierailija
31/33 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me sit varmaan saada tietää kunka se morsian osoitti suuttumuksensa ja miksi oikeastaan jos saman lahjan oli aiemmin itsekin antanut..

Vierailija
32/33 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tiedätte että morsian suuttui ? Jos haluat tukea hyväntekeväisyyttä , tee se omilla rahoilla, älä häälahjarahoilla.

köyhä

Vierailija
33/33 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko lahjanne oikeasti eettinen, vai esim. jonkun lähetyssaarnausjeesuslafkan lahja? Miten suuttuminen ilmeni?

[/quote]Ja miksi jonkun "lähetyssaarnausjeesuslafkan" lahja ei olisi eettinen? Koulunkäynnin mahdollisuus köyhille lapsille, kylään kaivo jne..

[/quote]

Juu, ja Raamatulla päähän.

[/quote]Miten niin? Jos tukee rahallisesti jotain mielestänsä hyvää kohdetta niin miten Raamatulla päähän? Vai meneekö jonkun uskovais- ja jumalaviha niin pitkälle ettei pysty auttamaan jos kanava on kristillinen?

[/quote]

Voi pyhä yksinkertaisuus sinua. Raamatulla päähän niitä avuntarvitsijoita tietysti, ja sehän on jo kiristystä koska heillä ei ehkä ole mahdollisuutta jättää sitä apua sen takia hakematta...