Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi AV:lla ei saa avautua mistään?

Vierailija
22.06.2015 |

Jos haluaa keventään sydäntään, ketjuun tulee lauma besserwissereitä, jotka kuvittelevat nikseillään korjaavansa jonkun ihmisen koko elämän. Loput paheksuvat, paitsi ehkä yksi tai kaksi ketjuun osunutta empaattista ihmistä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten odotit

Vierailija
2/24 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:45"]

No mitä sitten odotit

[/quote]

Jos kokeiltais vastata avauksen kysymykseen ensin, niin keskitytään sitten sinun kysymykseesi!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten kuvittelet saavasi vastaukseksi? Pitää olla tosi hyvä kirjoittaja että saa kaikki puolelleen. Kokeile enskerralla vertaistukiryhmien keskusteluita. Sori, en tuolla niksillä yritä muuttaa elämääsi...

Vierailija
4/24 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:46"]

Mitä sitten kuvittelet saavasi vastaukseksi? Pitää olla tosi hyvä kirjoittaja että saa kaikki puolelleen. Kokeile enskerralla vertaistukiryhmien keskusteluita. Sori, en tuolla niksillä yritä muuttaa elämääsi...

[/quote]

Tää on yleisluontoinen kysymys, ei koske nyt minua. Osaatko vastata siihen?

Ap

Vierailija
5/24 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja kun nyt tässä kaksi henkilöä on jo kysynyt, mitä sitten "kuvittelen", niin ehkä olen "kuvitellut", että ihmisillä on empatiakykyä. Tai ehkä tästä syystä niin monet, melko tuntemattomatkin ihmiset sitten avautuvat mulle (oikeassa elämässä): on niin vähän kuuntelijoita.

Ap

Vierailija
6/24 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää lähteä tästä siivoamaan, mutta kannustan teitä sillä aikaa pohtimaan avaukseni kysymystä!

Ap

Vierailija
7/24 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:55"]Mun pitää lähteä tästä siivoamaan, mutta kannustan teitä sillä aikaa pohtimaan avaukseni kysymystä!

Ap
[/quote] on tässä tärkeempää tekemistä.kun sun kysymykses

Vierailija
8/24 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 18:00"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:55"]Mun pitää lähteä tästä siivoamaan, mutta kannustan teitä sillä aikaa pohtimaan avaukseni kysymystä!   Ap [/quote] on tässä tärkeempää tekemistä.kun sun kysymykses

[/quote]

Selvästikin on, esim. avaukseen kommentoiminen muuten :)

Ap

Vierailija
9/24 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 21:42"]

Eihän täällä saa keskustella mistään muustakaan. Ei bloggaajista, ei julkkiksista tai ainakaan kuolleista, ei kotimaan uutisista, ei ulkomaan uutisista.. Aihe Vapaa indeed.

[/quote]

Kyllähän noista kaikista näkyy olevan keskustelua päivittäin! Kiinnostaako sua kuitenkin pohtia miksi AV:lla ei suvaita avautumista?

Ap

Vierailija
10/24 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä ainakin olen ap:n kanssa samaa mieltä. Itse harvemmin avaudun mistään, mutta saman ilmiön olen huomannut jo lukemattomia kertoja. Onhan se ihan vanha vitsi jo AV:llä, että kaikki on aina ap:n vika, on ap sitten väkivaltainen puoliso tai väkivaltaisen puolison uhri, petetty tai pettäjä, anoppi tai siskon kaiman kummi. Ja esimerkiksi kukaan ystävä ei voi tietenkään koskaan oikeasti voi pettää, vaan ap on tietysti takertuva ja ärsyttävä ihminen joka on ansainnutkin tulla kohdelluksi huonosti.

Ja pikkuasioista ei tietenkään saa tulla valittamaan AV:lle, vaikka ne kuinka harmittaisivat, kun onhan täällä nyt herranen aika sentään paljon tärkeämpiä keskustelunaiheita. Kuten vaikkapa Xentun omakotitalo tai uimahallissa bongatut alapääkarvat. Siinä jonkun randomin kirjoittajan hääkutsuhuolet tai riidat sukulaisen kanssa eivät merkkaa mitään.

Vierailija
11/24 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 21:45"]

No, minä ainakin olen ap:n kanssa samaa mieltä. Itse harvemmin avaudun mistään, mutta saman ilmiön olen huomannut jo lukemattomia kertoja. Onhan se ihan vanha vitsi jo AV:llä, että kaikki on aina ap:n vika, on ap sitten väkivaltainen puoliso tai väkivaltaisen puolison uhri, petetty tai pettäjä, anoppi tai siskon kaiman kummi. Ja esimerkiksi kukaan ystävä ei voi tietenkään koskaan oikeasti voi pettää, vaan ap on tietysti takertuva ja ärsyttävä ihminen joka on ansainnutkin tulla kohdelluksi huonosti.

Ja pikkuasioista ei tietenkään saa tulla valittamaan AV:lle, vaikka ne kuinka harmittaisivat, kun onhan täällä nyt herranen aika sentään paljon tärkeämpiä keskustelunaiheita. Kuten vaikkapa Xentun omakotitalo tai uimahallissa bongatut alapääkarvat. Siinä jonkun randomin kirjoittajan hääkutsuhuolet tai riidat sukulaisen kanssa eivät merkkaa mitään.

[/quote]

Mutta oletko pohtinut syitä sille, miksi näin on? Miksi ihmiset suuttuvat sille, joka purkaa sydäntään? TUntuu, että vaikeassa tilanteessa olevalle halutaan tarjota vain neuvoja, vaikka neuvoja ei pyydettäisi. 

Ap

Vierailija
12/24 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja kun tähän ketjuun on kirjoittanut vastaajia, jotka aika todennäköisesti alkavat vittuilla ihmiselle, joka avautuu huolistaan, tahtoisin kysyä heiltä syytä heidän käytökselleen. Vai onko niin, että syytä on vaikea kirjoittaa auki?

Ap

Vierailija
13/24 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/24 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi koska suurin osa ihmisistä ovat vasta kehityksensä alkuvaiheessa elikkä ovat hyvinkin vajavaisia mitä tulee älykkyyteen ja empatiakykyyn.

Vierailija
15/24 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:05"]

siksi koska suurin osa ihmisistä ovat vasta kehityksensä alkuvaiheessa elikkä ovat hyvinkin vajavaisia mitä tulee älykkyyteen ja empatiakykyyn.

[/quote]

Tää on varmasti hyvin iso tekijä. Silti ihmettelen! Oon ehkä elänyt koko elämäni jonkinlaisessa pussissa, koska esimerkiksi sukulaiseni ovat pääsääntöisesti varsin fiksua porukkaa. Jotenkin ehkä uskon ihmisten olevan fiksumpia ja empaattisempia kuin he ovatkaan - ja mua sentään kiusattiin koulussakin suurin osa ala-asteesta. Me itse asiassa äitini kanssa tässä juuri avauduttiin siitä, miten netti on oikeastaan avannut enemmän sitä, miten, noh, tyhmiä suuri osa ihmisistä on.

Ap

Vierailija
16/24 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:09"]

[/quote]

Tää on varmasti hyvin iso tekijä. Silti ihmettelen! Oon ehkä elänyt koko elämäni jonkinlaisessa pussissa, koska esimerkiksi sukulaiseni ovat pääsääntöisesti varsin fiksua porukkaa. Jotenkin ehkä uskon ihmisten olevan fiksumpia ja empaattisempia kuin he ovatkaan - ja mua sentään kiusattiin koulussakin suurin osa ala-asteesta. Me itse asiassa äitini kanssa tässä juuri avauduttiin siitä, miten netti on oikeastaan avannut enemmän sitä, miten, noh, tyhmiä suuri osa ihmisistä on.

Ap

[/quote]

Sama täällä. Netti on kyllä avannut silmiä mitä tulee ihmisluontoon. Onneksi niitä hyviä tyyppejäkin kuitenkin on,  myös av:llä :)

Vierailija
17/24 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:09"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Sama täällä. Netti on kyllä avannut silmiä mitä tulee ihmisluontoon. Onneksi niitä hyviä tyyppejäkin kuitenkin on,  myös av:llä :)

[/quote]

Kyllä on, onneksi. Musta olisi kuitenkin mielenkiintoista kuulla näiden toisia ihmisiä netissä höykyttävien tyyppien analysoivan omaa toimintaansa, mutta ilmeisesti semmoista on turha odottaa.

Ap

Vierailija
18/24 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko nyt paikalla ketään, jota kiinnostaisi pohtia tätä?

Ap

Vierailija
19/24 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/24 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kiinnosta, usko nyt.