Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kateellinen eläkeläisille

Vierailija
11.02.2022 |

Päivän ainoa "työ" heillä voi olla apteekissa käynti ja torikahvit. Itsellä vielä 13 vuotta eläkeikään eikä jaksaisi enää millään. Ei ole kuitenkaan varaa heittäytyä työttömäksikään. .

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tänne vaan ”nauttimaan”. Ikää 48 vuotta, etenevä sairaus. Suurimmaksi osaksi en pääse sängystä kipujeni kanssa, mutta hienoa on, usko pois! Etenkin, kun alla on kaksi korkeakoulututkintoa ja ei ”tarvitse tehdä töitä”. Kyllä kannattaa minua ainakin kadehtia!

Vierailija
2/35 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pääse muualle kuin vain apteekkiin ja kauppaan ja sitten sujoraan päätä kotiin.

Eikä tuo eläke niin suuri ole että sillä jotain luksusta kuten uusia vaatteita ostelisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä nyt teet?

Vierailija
4/35 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä herään aamulla yhtä aikaa mieheni kanssa. Jos yöllä satanut paljon lunta, käyn kolaamassa lumet ajoväylältä tielle. Päivän mittaan lenkitän isoa koiraa 3×tunti tai puolitoista. Teen lumityöt, miehen tarvitse niitä tehdä.

Siivoan, teen KAIKKI kotityöt.

Mies saa keskittyä pelkästään omaan työhönsä.

Molemmat olemme tyytyväisiä elämäämme🤗.

Joo...ja moni on kertonut olevansa kateellinen minulle.

Vierailija
5/35 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele. Elämäni on oikein mukavaa. 

Vierailija
6/35 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että yleensä elää niin vanhaksi että pääsee eläkkeelle nehän on työssä käydessä palkasta otettuja rahoja millä eläkettä saadaan. Mitä suurempi palkka sen suurempi eläke koska on maksanut enemmän vakuutusmaksuja. Eikä meillä mikään ilmainen terveyden hoitoa ole sekin otetaan perus veroista sitten palkasta otetaan erikseen terveyshoitomaksu ja ne eläkemaksut siksi palkasta jää käteen vähän. Ihminen vanhenee siinä 50 vuotiaana on rappio alkanut.Terveellinen ruoka ja liikunta ylläpitää kykyä toimia itse ilman apua kuten vessat kauppa ruuan laitto.Jos syöt valmiita mikro aterioita niissä on sokeria.Diapetes potilaat ei löydä sokeritonta ruokaa kovin helposti.

Vierailija
7/35 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä s..tna ole... Siinä iässä on jo hyvin lähellä lopullinen terveyden menetys ja ei se elämänkään menetys välttämättä niin kaukana ole. Elämä ei ikinä tule olemaan hyvää, jos ei opi nauttimaan siitä, mitä on juuri nyt.

Vierailija
8/35 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettelemaankin pääsevät lasten hinnalla. Tulisipa ikää lisää..

Vierailija
9/35 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin liitetään niiden puolesta jotka pystyy syömään itse ja pesemään pyykkiä itse.Kiitetään myös niiden puolesta joilla on puoliso sillä se on puolet halvempaa maksaa vuokra sähkö puoliksi kuin yksin.Yksinäisillä on kalleinta kaikki.Yksin asuvilla pitäisi olla suurempi asumistuki kuin parillisilla että saisi taas arvoa rahaan tuessa on omavastuu osuutta. Ainoa mistä pitää luopua on pakastin sillä saa sähkö laskua pienemmäksi.Terveys on kallein aarre ihmisellä.

Vierailija
10/35 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Itse säästin pienestä palkastani pienen pesämunan. Vuoden alusta 61 vuotiaana pääsin varhennetulle eläkkeelle. Jossei koronaa olis, kävisin osa-aikatöissä tosi kivassa paikassa. Oon kirjoilla sinne edelleen.

Ihmetyttää tuo eläkeiän jatkuva nosto. 70 vuotias on aika paljon, eikä ehkä niin pirteässä kunnossa kuitenkaan jaksaakaeen haaveilemaansa eläkeaikaa.

Tsemppiä sulle! Ap

Vierailija
11/35 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys on kallein aarre ihmisellä.[/quote]

Aamen ❤️

Vierailija
12/35 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alle 60v, täysin terve, velaton. Eläkkeellä olen ollut nyt muutaman vuoden. Joka kuukausi eläkkeestä jää käyttämättä noin tuhanen euroa. Aika mukavasti saan ajan kulumaan, pikku reissun teen vielä ennen kevättä, sitten alkaakin puutarhan kiireet.

Vierailija
13/35 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän 64, perusterve ja toimintakykyinen. Voisin kohta jäädä eläkkeelle. Jos vielä vuosi töitä, niin eläke on useamman satasen suurempi.

Työni on vaihtelevaa, osin etätyötä.

Vierailija
14/35 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit päästä sairauseläkkeelle.

Vierailija
15/35 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleppa,tee nyt niin että alat karsimaan kulutusta,aivan tylysti,niin että kipuraja tulee vastaan. SÄÄSTÄT ne rahat,rahastoihin. Vaikka vain satanen-kaksi. 

SItten kun saat muutaman 2-3 tuhatta euroa säästettyä,jäät työttömäksi.

MUTTA: Teet silloin tällöin keikkatöitä,että kerrytät eläkerahoja.

Mä tein niin ja sitten kun oli mahdollista,jäin varhennetulle varhaiseläkkeelle.Sulla on nyt kuitenkin siihen vielä aikaa,eli ala säätää,heti nyt! Vaikka vain se kakskymppinenkin!'

Pankeilla on "säästöpossuja" joihin voi laittaa vaikka kortinhöyläyksestä euron.

Tsemppiä!

Vierailija
16/35 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vielä reilu 10 vuotta viralliseen eläkeikään, mutta aikeissa ei ole lopettaa töitä silloinkaan ainakaan kokonaan, jos vain terveyttä riittää. Olen yrittäjä ja teen juuri sitä työtä, mistä tykkään. Hyvin harvoin on sellainen tunne, että tänään ei huvittaisi työnteko, vaikka mitään neljän viikon vuosilomia en ole pitänyt 20 vuoteen. 

Vierailija
17/35 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 50% suomalaisista miehistä 58v iässä omaa elämää merkittävästi haittaavan vamman tai sairauden. Todennäköisyys päästä hyväkuntoisena eläkkeelle (sitten joskus 65-70 vuotiaana) on hyvin alhainen.

Nyt 52 vuotiaana AP:lla on vielä mahkut vaikka matkustella tai tehdä montaa asiaa, jotka sitten raihnaisena vanhuksena (yli 65v on vanhuksen raja) eivät enää onnistu. Jo 6 vuoden päästä on todennäköisempää, ettei enää onnistu matkustelu tms. joten aikaa ei ole enää paljoa, jos on alle keskimääräinen tuuri.

Vierailija
18/35 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin vuorollaan ap. Me olemme sinun iässäsi painaneet sitkeästi hommia ja sinullekin tämä eläkejuhla koittaa jo 13 vuoden kuluttua.

Vierailija
19/35 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vielä reilu 10 vuotta viralliseen eläkeikään, mutta aikeissa ei ole lopettaa töitä silloinkaan ainakaan kokonaan, jos vain terveyttä riittää. Olen yrittäjä ja teen juuri sitä työtä, mistä tykkään. Hyvin harvoin on sellainen tunne, että tänään ei huvittaisi työnteko, vaikka mitään neljän viikon vuosilomia en ole pitänyt 20 vuoteen. 

Miten muuten "eläköityminen" menee yrittäjällä?

Palkansaajana, kun eläkeikä täyttyy, kannattaa jäädä eläkkeelle, ja mennä sitten takaisin vanhaan hommaan, jolloin saa eläkkeen+palkan. Jos ei tee noin, saa vain palkan, vaikka olisi oikeutettu eläkkeeseenkin.

Mutta mitä sitten, kun yrittäjänä saavutat eläkeiän? Pitääkö firma myydä pois (lopettaa yrittäminen), jäädä eläkkeelle, ja sitten perustaa uusi firma, niin saa eläkkeen ja firman osingot?

Vierailija
20/35 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluisat viimeiset sanat: "sitten, kun pääsen eläkkeelle..."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme