Kamalia mökkireissuja, kertokaas viihdykkeeksi elävästä elämästä
mukava lukea :)
Itselläni ei nyt hirveimmästä päästä ollut, sillä mulla oli Asennetta! Olin henkisesti valmistautunut sietämään.
Itse olin anopin mökinrähjällä yhden yön 3 vuoteen nyt juhannuksena. Saa olla huoleti taas seuraavat 3 vuotta. Mökille menin lasten takia ja heidän pyynnöstää . Juuri ja juuri jaksoin sietää Anopin kontrollia sen vajaan vuorokauden. Joka välissä sai kuulla juttua miehen Täydellisestä Serkusta ja tämän Täydelllisistä Lapsista.
Syödä olisi pitänyt 2 tunnin välein. Valehtelematta 2 tuntia ateriavälit. Lapsemme ovat jo melkein teinejä ja aina saa vängätä vastaan tuosta " rakkauden osoittamisesta ruualla".
Pienet kinat tuli lähtiessä kun klo oli 16 kun kieltäydyin kohteliaasti päivän 5 ateriasta. Sanoin, että olen jo ähkyssä, en todellakaan jaksa makkarapihviateriaa klo 15 kun klo 13 oli päikahvit jäätelön kera. Ja klo 11 oli lounaa ja klo 8.30 runsas aamiainen.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:57"]
Meillä taas anopin mökillä heräillään miten sattuun, minä tietty pienen lapsen kanssa monta tuntia aiemmin kuin muut. Sitten on klo 12 aamupala, lapsen kans toki syödään silloin jo lounasta. Sitten koko päivän ihmiset mussuttaa leipää, sipsejä ja karkkeja ja illalla kahdeksalta olisi ns. oikeaa ruokaa. Minä lasta jo nukuttamassa siinä vaiheessa..
[/quote]
Pitäisikö siis muiden mökilläolijoiden elää vauvantahtiin? Eiköhän ole aika selvä, että lomalla olevat aikuiset ihmiset harvemmin haluavat herätä aamukuudelta ja hiljentyä kahdeksalta illalla...
Me vuokrasimme mökin, jonka alusta ilmeisesti kuhisi käärmeitä. Tulimme paikalle illalla, ja jokin suhahti jalkojeni edestä, kun kannoin kasseja sisälle. Arvelin sisiliskoksi. Mökissä oli vähän tunkkaista, joten pidimme ulko-ovea varmaan puoli tuntia auki. Syötiin sähkögrillimakkarat ja mentiin nukkumaan. Aamulla menin meren rannalle kalliolle istumaan, ja sain käärmekaverin 10 sentin päähän. En viihtynyt kauankaan, koska vaikka siirryin kauemmas, hetken päästä näkyi kalliolla vilahtavan taas hännänpää. Lapset uivat ja minä vahdin käärmeitä. Iltapäivällä otin aurinkoa mökin edessä tuolissa, ja huomasin, että käärme luikerteli mökin alle. Meitä oksetti jo koko paikka. Tarkastettiin sitten koko mökki lattiasta kattoon, ettei ole odottamattomia vieraita, kun tuloiltana oli pidetty ovea auki. Minä en voinut enää sen jälkeen kävellä normaalisti, tömistelin ja hyppelehdin aina pihalla. En mennyt käärmeiden pelossa edes uimaan, vaikkeivät olleet kyitä. Inhottavia luikeroita kuitenkin!
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:34"]Me vuokrasimme mökin, jonka alusta ilmeisesti kuhisi käärmeitä. Tulimme paikalle illalla, ja jokin suhahti jalkojeni edestä, kun kannoin kasseja sisälle. Arvelin sisiliskoksi. Mökissä oli vähän tunkkaista, joten pidimme ulko-ovea varmaan puoli tuntia auki. Syötiin sähkögrillimakkarat ja mentiin nukkumaan. Aamulla menin meren rannalle kalliolle istumaan, ja sain käärmekaverin 10 sentin päähän. En viihtynyt kauankaan, koska vaikka siirryin kauemmas, hetken päästä näkyi kalliolla vilahtavan taas hännänpää. Lapset uivat ja minä vahdin käärmeitä. Iltapäivällä otin aurinkoa mökin edessä tuolissa, ja huomasin, että käärme luikerteli mökin alle. Meitä oksetti jo koko paikka. Tarkastettiin sitten koko mökki lattiasta kattoon, ettei ole odottamattomia vieraita, kun tuloiltana oli pidetty ovea auki. Minä en voinut enää sen jälkeen kävellä normaalisti, tömistelin ja hyppelehdin aina pihalla. En mennyt käärmeiden pelossa edes uimaan, vaikkeivät olleet kyitä. Inhottavia luikeroita kuitenkin!
[/quote]
Hyiiii! Eikä mökin omistaja maininnut käärmeistä mitään? Saan varmaan painajaisia ensi yönä. Mun lapsuuden mökillä oli kyitä ja ulkohuussi. Tärisin pelosta, kun piti hämärissä kulkea pissalle pihan poikki. Ei niitä kyitä noin paljon ollut kuiteskaan, ehkä pari nähtiin joka kesä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:34"]Me vuokrasimme mökin, jonka alusta ilmeisesti kuhisi käärmeitä. Tulimme paikalle illalla, ja jokin suhahti jalkojeni edestä, kun kannoin kasseja sisälle. Arvelin sisiliskoksi. Mökissä oli vähän tunkkaista, joten pidimme ulko-ovea varmaan puoli tuntia auki. Syötiin sähkögrillimakkarat ja mentiin nukkumaan. Aamulla menin meren rannalle kalliolle istumaan, ja sain käärmekaverin 10 sentin päähän. En viihtynyt kauankaan, koska vaikka siirryin kauemmas, hetken päästä näkyi kalliolla vilahtavan taas hännänpää. Lapset uivat ja minä vahdin käärmeitä. Iltapäivällä otin aurinkoa mökin edessä tuolissa, ja huomasin, että käärme luikerteli mökin alle. Meitä oksetti jo koko paikka. Tarkastettiin sitten koko mökki lattiasta kattoon, ettei ole odottamattomia vieraita, kun tuloiltana oli pidetty ovea auki. Minä en voinut enää sen jälkeen kävellä normaalisti, tömistelin ja hyppelehdin aina pihalla. En mennyt käärmeiden pelossa edes uimaan, vaikkeivät olleet kyitä. Inhottavia luikeroita kuitenkin!
[/quote]
Hyiiii! Eikä mökin omistaja maininnut käärmeistä mitään? Saan varmaan painajaisia ensi yönä. Mun lapsuuden mökillä oli kyitä ja ulkohuussi. Tärisin pelosta, kun piti hämärissä kulkea pissalle pihan poikki. Ei niitä kyitä noin paljon ollut kuiteskaan, ehkä pari nähtiin joka kesä.
[/quote]
Ei minkäänlaista mainintaa käärmeistä. Minua ihmetytti, kun vieraskirjassa oli kehuttu mökkiä viihtyisäksi ja kehuttu, miten ihanasti aurinko paistaa rantakallioille (siis niille, joissa käärmeet luikertelivat). Me lähetimme omistajalle jälkikäteen viestiä, että mökin alusta on ainakin syytä tarkistaa käärmepesän varalta. Siellä oli vähän joka puolella kivikkoa, eli hyvät elinolosuhteet käärmeillä.
Meiltä kiskottiin 550 € mökistä Lomarenkaan välityksellä. Ranta oli uimakelvoton lapsille, pehmeää mutaa, vaikka olikin matala (kuten oli mainostettu). Laituri oli todella pieni, suunnilleen metri kertaa kaksi metriä. Mökillä oli joku ikivanha sohva ja haisevat sohvatyynyt. Vessassa oli lattianrajassa hometta ja se oli koko ajan märkänä, pönttö "hikoili". Lisäksi puut oli jätetty raivaamatta, joten myös pihapiirissä oli vesakkoa. Pitkät haavat ja männyt pimensivät koko pihan, hyttysiä ihan täynnä. Kadehtien katsoimme naapureita, jotka ottivat mökkinsä nurmikolla aurinkoa. Vaikka oli maksettu viikosta, lähdimme jo 5. päivänä pois.
Kiva ketju, mutta kovin lyhyt. Voisiko sitä nostaa alkavan kesän kunniaksi?
En ole bloggaaja. Olen omasta mökistä ja etenkin sen rauhasta ja itsemäärämisoikeudesta haaveileva. Tuli pitkästä aikaa vietettyä kimppamökkirk ja putkahti mieleeni kysyä muiden kokemuksia. Mökillä kärvistelee varmasti tälläkin hetkellä palstalaisia jotka mueluummin lähtisivät sieltä pois :)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 18:44"]Onkos aloittaja Nollavaimo? Bloggaaja siis :)
[/quote]