Onko piereskely toisten läsnäollessa epäkunnioittavaa?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Se joka pierua pidättää, on hällä muutakin salattavaa.
Aina jonkun vatipään pitää päästä sanomaan tämä. Ootte just sitä "saittekos piparia jouluna, heh heh!" -sakkia.
Minusta kättely ja halailu pitäisi lopettaa ja ottaa tilalle aina tervehtimispierut. Olisihan se mukavaa kylästä lähtiessäänkin siinä eteisessä vaihtaa pierut isäntäväen kanssa ja sitten huutelevat perään että käyhän toistekin talossa! Ja kuvitelkaa niitä tylsiä työpaikkapalavereita, kun jokainen töräyttää "ajatuksensa" tullessa ja lähtiessä. Ei olisi enää niin tylsää. Ja mikä parasta, se naapurin tervehtiminen ahtaassa hississä...
Jos pieraisen vaimoni kuullen, hän sanoo: "Hyi." En siis tee sitä.
En kyllä ole koskaan tarkoittanut viestiä kunnioituksen puutetta suolellani.
Eihän se toivottavaa ole, mutta kuitenkin kaikessa hauskuudessaan ihan luonnollista!
Kotona ok oman perheen kesken mutta vieraiden läsnäollessa ja julkisilla paikoilla, kaupassa, töissä, ym, junttia ja huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Kotona ok oman perheen kesken mutta vieraiden läsnäollessa ja julkisilla paikoilla, kaupassa, töissä, ym, junttia ja huonoa käytöstä.
EI IHANKO TOTTA??? Kyse oli siitä, että voiko esim. oman kumppanin seurassa pieraista. Ja pitäisi oikeasti voida omassa kotona. Ei tietenkään ruokapöydässä tai petipuuhissa.
Kun matkustaa kotiseutunsa ja työpaikkaseutunsa ulkopuolelle, voi huoleti piereskellä julkisesti.
No nykyäänhän eletään muutenkin ihan pellossa. Kyllä minä pieraisen vaikka metrossa tai bussissa. Joitakin se järkyttää mutta nykyäänhän on vaikka mitä hiuslakkaa ja musiikin luukutusta ilman kuulokkeita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Typerää , junttia, huonoa käytöstä , lapsellista, ällöttävää. Pidän vähä-älyisten hommana. Aikuinen sivistynyt ja hyväkäytöksinen ihminen osaa pidättää pierun saniteettitiloihin asti. Vain harvoissa tapauksissa kyse on siitä että sairastaa jotain suolisto hommaa eikä voi pidättää kaasujaan.
Esim. Ärtyvän suolen oireyhtymä on arviolta joka kymmenennellä suomalaisella. Kyllä siinäkin voi pidättää sen hetken, että pääsee vessaan. Mutta jos jokaista pierua varten tulisi käydä vessassa, niin helposti pahimpina päivinä siellä joutuisi ramppaaman yhtenään, esim. itse joutuisin käymään kymmeniä kertoja, erityisesti iltaa kohden varmaan asumaan vessassa.
Tottakai töissä ja kylässä olen piereskelemättä, mutta töissä vältän syömistä ja istun vessassa helposti sitten vähintään kuitenkin 15min kerralla, tarvittaessa vaikka useampaan kertaan. K
Komppaan edellistä! Kotona sekä minä että mies joudumme todella päästelemään ilmaa melko railakkaasti - ei pysty enää pidättämään. Ei tietenkään päästellä muualla (no ulkona lenkillä ehkä...) sisätiloissa, julkisissa tms.
Miksi pitäisi piereskellä kaupan kassalla tai työpaikalla? Oletko kalsareissa kaupan kassalla tai työpaikalla? Koti on koti. Ei mikään virasto, jossa pitää mennä vessaan jokaisen pierun takia.