En kelpaa miehelleni (lähihoitaja)
Tai siltä ainakin tuntuu. Mies on itse korkeasti koulutettu ja ei tunnu arvostavan ammattiani ollenkaan. Välillä vihjailee, että aikuisenakin voi lähteä opiskelemaan. (Olen pian 30v.) Kaikki on tähän saakka sujunut hyvin, mutta nyt alkaa tuntua siltä että mies suurinpiirtein häpeää minua ammattini takia. (Johon itse olin ihan tyytyväinen.) Minulla on 5v poika, joten en niin innostunut ole opiskeluista.
Mitä tässä tilanteessa on enää tehtävissä? Ollaan noin vuoden verran jo tapailtu ja mies tuntui ihanteelliselta kumppanilta, ennen kuin tämä piirre tuli esiin.
Kommentit (18)
Otatko hyvin poskeen / onko sulla tiukka vittu?
Omaa epävarmuuttasi ja alemmuudentunnettasi. Sanothan itsekin "ei tunnu arvostavan". 95 %:a miehistä ei sun ammattisi kiinnosta paskan vertaa kunhan et huora ole. Aivoissamme on eroja, naiset.
Ainakin itseäni epäilyttäisi naisystävä, joka päivittäin töissä koskee vieraiden miesten sukuelimiin ja antaa näille peräruiskeita.
Voi kauhea, miehesi vaikuttaa kaamealta pirttihirmulta. Karmea patriarkaatin edustaja, joka väheksyy naisia... :( Otan osaa tuskaasi, miten ihmeessä olet kestänyt. Toivottavasti miehenkekäleesi tulee järkiisi ja lopettaa vihdoin sinun väheksymisen. Pidä hänelle kunnon puhuttelu. Seuraavan kerran, kun on tulossa töistä kotiin, odotat kotiovella kaulimen kanssa ja sanot päättäväisesti, että "nyt kuule (nimi) puhutaan asiat selviksi!" Ei kenenkään tarvitse elää parisuhteessa väheksynnässä ja epävarmuudessa.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:42"]Ainakin itseäni epäilyttäisi naisystävä, joka päivittäin töissä koskee vieraiden miesten sukuelimiin ja antaa näille peräruiskeita.
[/quote]
Et varmaan voisi seukata lääkärinkään kanssa.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:42"]Ainakin itseäni epäilyttäisi naisystävä, joka päivittäin töissä koskee vieraiden miesten sukuelimiin ja antaa näille peräruiskeita.
[/quote]
[/quote]
No ehkä viimiseks :D epäseksikkäämpää olisi lähinnä rekkakuskivaimo. Naiset luulee et miehet ajattelee kuten he: jos tienaa hyvin niin muu on ihan sama.
Onko mies tiennyt ammattisi alusta alkaen? Miksi se olisi ongelma vasta nyt?
Kyllä munkin mies on ekonomi ja itse olen sairaanhoitaja. Ei koskaan ole suoraan sanonut, mutta puheista kuulee että arvostaa yliopistoa enemmän.
Mun eräs tuttava taas on lähihoitaja ja miehensä on plastiikkakirurgi. Koskaan ei ole mies valittanut vaimonsa ammatista, vaan on ylpeä vaimostansa.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:42"]
Ainakin itseäni epäilyttäisi naisystävä, joka päivittäin töissä koskee vieraiden miesten sukuelimiin ja antaa näille peräruiskeita.
[/quote]
Ei kaikki lähihoitajat ole vanhustenhoitajia. Lähihoitajilla on 10 eri suuntautumisvaihtoehtoa opinnoissaan. Lähihoitajat ovat esim. lastenhoitajia päiväkodissa, leikinohjaajia leikkipuistossa, kehitysvammaisten ohjaajia, mielenterveyskuntoutujien ohjaajia, hoitajia psykiatrisilla osastoilla, syömishäiriöklinikoiden hoitajia ja ohjaajia, hammashoitajia (eli niitä, jotka avustaa hammaslääkäriä työssään ojentamalla välineitä jne), sairaaloiden, klinikoiden ja terveyskeskusten vastaanottohoitajia (eli niitä, joille kerrot vaivasi ja murheesi ja jotka ottavat snut vastaan ja kirjaavat koneelle asioita), Sairaaloiden ja terveysasemien toimistötyöntekijöitä, yhdistysten ja mielenterveysseurojen puhelinneuvojia ja aulaemäntiä jne jne.
Et sä sille kelpaisi esim. insinöörinäkään, koska se olisi liian maskuliinista.
On tiennyt ammatin alusta alkaen. Ei mies koskaan suoraan ole sanonut ettei se kelpaa hänelle, mutta häiritsee silti ihan selvästi. Esim jos tulee työt puheeksi miehen kavereiden tai sukulaisten kanssa niin mies nolostuu tai välttää aihetta. Ap
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:42"]Ainakin itseäni epäilyttäisi naisystävä, joka päivittäin töissä koskee vieraiden miesten sukuelimiin ja antaa näille peräruiskeita.
[/quote]
[/quote]
No ehkä viimiseks :D epäseksikkäämpää olisi lähinnä rekkakuskivaimo. Naiset luulee et miehet ajattelee kuten he: jos tienaa hyvin niin muu on ihan sama.
[/quote]
Vai pitää naisella olla seksikäs ammatti, että kelpaisi sulle... Kuka muu nainen kuin alistettu haluaa sovinistin miehen.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:42"]Ainakin itseäni epäilyttäisi naisystävä, joka päivittäin töissä koskee vieraiden miesten sukuelimiin ja antaa näille peräruiskeita. [/quote] Et varmaan voisi seukata lääkärinkään kanssa. [/quote] No ehkä viimiseks :D epäseksikkäämpää olisi lähinnä rekkakuskivaimo. Naiset luulee et miehet ajattelee kuten he: jos tienaa hyvin niin muu on ihan sama.
[/quote]
Niin ne miehet ajattelee.
Korkeastikouluttautuneet pariutuvat yleensä keskenään. Niin se vain on. Miehet ovat pinnallisia ja häpeävät statukseltaan itseään alhaisempaa naista. Palkka oikeastaan on syynä. Miehet haluavat hyväpalkkaisen naisen, muulla ei niin väliä.
Kannattaa ehkä puhua tästä sen miehen kanssa. Miten ite puhut omasta työstäsi? "Mua ärsyttää..." "Mä en jaksa..." "Ei kiinnosta..." Jos puhut tuohon tyyliin niin mies voi siksi ehdotella jatkokoulutusta. Kaveriporukassa voi vaieta siksi, että haluaa sinun itsesi kertovan mitä teet tai siksi ettei osaa kertoa mitä teet :D Ota asia puheeksi. Avoimuutta!
En puhu työstäni tuohon sävyyn. Pidän siitä paljon, minulla on vakipaikka mt-kuntoutujien keskuksessa. Muutenkin raha-asiat ovat kunnossa niin en ymmärrä mikä siinä miestä niin hävettää. Ap
No tsiisös. Kannattaisiko miettiä asiaa jo seurustelua aloitellessa? Turhapa asiaa on enää tässä vaiheessa murehtia, ainoat vaihtoehdot ovat joko lisäkoulutus tai avioero.