5-vuotiaiden paino ja pituus?
Minkä pituisia ja painoisia muiden 5-vuotiaat on?
Meillä poika ja pituutta 115cm ja paino 25kg.
Laskin ensimmäistä kertaa lapseni painoindeksin ihan muuten vain ja sieltä tuli huomattava ylipaino.
Ikinä ei ole neuvolassa tuosta sanottu koska lapsi ollut syntymästään saakka +20 käyrällä ja siinä menee edelleen. Pituus,päänympärys ja paino tulee samaa käyrää.
Lapsen syntymämitat olivat 4,630 ja 55cm. Päänympärys 37,5cm.
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:22"]Poika on aina ollut isokokoinen,eikä ole koskaan ollut millään dietillä,kuka lapsensa nyt sellaisella laittaisi...
Poika on ulkona monta kertaa päivässä ja juoksee,ajaa pyörällä,keinuu ynmt..
Pojalla on vain yksi karkkipäivä viikossa,jos karkkia jää niin hän ei saa niitä seuraavana päivänä enää syödä. Tästä olen ollut todella tarkka aina ja jopa joidenkin mielestä liiankin.
Viikolla meillä syödään harvoin mitään muita herkkuja,esim jäätelöä tai kakkuja. Vain jos on juhlia tai vieraita. Jäätelöä saa joskus ruoan jälkeen jälkkäriksi,ei kuitenkaan edes kerran viikossa.
Jälkiruokamme on yleensä smoothiet ja itse tehdyt rahkat pakastemarjoista.
Ap
[/quote]
Jotenkin lapsi silti on pullea! Lopeta asioiden kaunistelu. Jos et kykene löytämään syytä niin kannattaa mennä ravintoterapeutille ja lapselle vaikka säännöllisesti liikuntaa. Pieni lapsi tarvitsee 2 h päivittäin liikuntaa; eikä siihen riitä epäsäännöllisesti pihassa keinuttelu. Pyöräilynkin voit laskea esim. hyötyliikuntaan.Te varmaan liikutte kuitenkin autolla paikasta toiseen ettekä kulje kauppaan/rannalle pyörillä?
Meillä tyttö 5-v mitat 122cm, 21kg. Tytöllä on isosisko, joka on 12-v ja 175cm pituutta, tuleekohan nuoremmastakin noin pitkä :D. (Vanhempikin tyttäristäni kyllä kasvaa vielä)
Tyttö 107 cm ja 18kg. On urheilullinen ja kiipeilee paljon, joten lihaksia löytyy.
120 senttinen ja painaa 20 kiloa.Hirmu hoikka poika..sais olla vähä tukevampikin..
Tyttö 106cm ja 15.1kg tasan 5 - vuotiaana. Nyt 5,5v ja pituutta 107 ja painoa 15.9kg.
Tyttö 104cm ja 14kg. On aika pikkuinen.
Neuvolassahan noita painoasioita katsotaan käyriltä liikaakin. Itse meinasin vetää herneen nenään, kun tyttären 5v neuvolassa alettiin puhua painokäyristä siihen malliin, että jotain täytyisi tehdä. Muistaakseni pituutta oli 110cm ja painoa 20kg. Tytär ei todellakaan ole lihava (minimaalisesti käyrän yli menee), hiukan vantterampaa mallia kuin aina alakäyrillä menevät veljensä. Tyttö on myös todella liikunnallinen ja lihaksikas. Mielestäni on ihan älytöntä alkaa puristaa jo 5v tyttöjen päähän oikeanlaista kropanmallia. Tietysti terveellisestä ruokavaliosta voidaan puhua yleisesti.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:06"]Mun 10v, neloselle menevä, poika painaa tuon saman ja pituutta on 135cm. Syntyessään 4500kg ja 54cm, nolla käyrällä on mennyt koko ikänsä, nyt on pikkusen miinuksella. Eli pulska poika teillä kyllä on, siitä ei pääse mihinkään.
[/quote]
Onpa lyhyt poika tämä.
Meillä nuorin poika ollut 5 v: 100 cm ja 15 kg. . .edelleen pikkuinen, nyt 17,5 v : 167,5 cm ja painoa vähän yli 50 kg. . .
Meillä tasan 5v poika joka 116cm ja 23kg. Juuri pari viikkoa sit 5v neuvolassa terkka sanoi ettei ole pullea tai lihava vaan ruumiin rakeenteeltaan ns. skrode. Ei näytä pullealta. Isänsä 194cm pitkä. Aina ollut isokokoinen ikäsisekseen. Kengän koko 30.
Huvikseen vstaan, kun mennään niin samoissa mitoissa. Meillä pojat
10v 22,7kg
9v 23,4kg
Pituuksia en nyt muista tarkalleen, mutta vaatteet alkavat vaihtua 128cm:stä yli 130-senttisiin
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:06"]Mun 10v, neloselle menevä, poika painaa tuon saman ja pituutta on 135cm. Syntyessään 4500kg ja 54cm, nolla käyrällä on mennyt koko ikänsä, nyt on pikkusen miinuksella. Eli pulska poika teillä kyllä on, siitä ei pääse mihinkään.
[/quote]
4500KG :o Oikeesti?
Tyttö: 113 cm ja 18 kg